Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کارگر تاکید کرد: حضرت صدیقه کبری(ع) نه تنها مادر حجت موعود(عج) و منجی امت‌ها است بلکهکه مادر نسل منتظر و مادر همه چشم به راهان ظهور و مادر یاران و اصحاب المهدی(عج) است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام دکتر رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت: تاریخ ثابت و روشن کرده که حضرت زهرا (س) فقط مادر حسنین و زینبین نبود و حتی فقط مادر سادات نیست او مادر همه مومنان و صالحان و پاکان و حق باوران و ولایت باوران و منتظران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اساس و ریشه همه تحولات مهم از صدر اسلام تا آینده موعود است. 

 

وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری(ع) نه تنها مادر حجت موعود و منجی امت ها است که مادر نسل منتظر و مادر همه چشم به راهان ظهور و مادر یاران و اصحاب المهدی(عج) است. وقتی صحبت از آن بزرگوار می شود ، نباید محصور در گذشته و حال ماند. سپهر وجودی او تا قیام قائم  آل محمد و قیام قیامت ، سایه گستر و طنین انداز است. اگر به پاس عظمت و شکوه حضرت فاطمه ، روزی را به نام مادر و روز زن ، نامیده ایم ؛ این نام گذاری نباید محصور در همان یک روز و محدود در دایره خانواده باشد.

 

حجت الاسلام کارگر ابراز کرد: روز مادر ، یعنی روز تربیت و طهارت و سلامت نفس و صلابت ...  روزی که می تواند منشا تحولات بزرگی در فرد و خانواده و اجتماع و کشور باشد و از جمله مهم ترین این تحولات ، شکل گیری تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان است که پایه و اساس آن می تواند تربیت نسل منتظر باشد. پس روز مادر ، می تواند نه تنها ساعت ها وروزها که ماه ها و سال ها فرهنگ زیست جمعی ما و سبک زندگی دینی و منتظرانه ما را شکل دهد و جامعه را در مسیر درست اسلامی شدن و کشور را در مسیر درست اسلامی شدن و در نهایت ، جهان را در مسیر اسلامی شدن قرار دهد. قدرت مادر ، ورای قدرت ها است و عاطفه و احساس پاک و خدایی او ، قوی ترین وسیله در رسیدن به یک آینده درخشان و مطلوب است.

 

وی تاکید کرد: اهميت تربيت نسل انتظار بر اساس آموزه‌هاي ديني و باورهاي عميق مهدوي، وقتي روشن تر مي شود که با دقت در آيات و روايات به دست مي‌آيد كه  انقلاب جهانی مهدوی ،  نياز به ياران و انصاري دارد كه با تربيت درست  و پرورش الهی گونه آنها امكان‌پذير مي‌شود. این امر نیز تنها و تنها در مکتب تربیتی فاطمی و در تاسی مادرانه از آن بزرگوار امکان پذیر است. مادران و بانوان فاطمی ما  بايد بکشند ودايع الهي و ايماني در میان جمع مسلمانان و متدینان ، ظهور و بروز  کامل تری پیدا کنند. برنامه‌ريزي ها بايد به نحوي باشد كه حتي آناني را كه در آينده به دنيا مي‌آيند را در بر‌گيرد. بي‎شك يك نسل مطهّر و منتظر، نيازمند فضايي پاک و سرشار از انتظار و اميد است تا بتواند در آن رشد كند و نقطه آغاز این تحول الهی می تواند روز مادر باشد.


این کارشناس مهدوی در ادامه گفت: عملکرد ما به عنوان منتظران ظهور، در ايجاد و تحقق  وعده الهي مبنی بر حاکمیت صالحان و حق باوران مي‌تواند مؤثر باشد؛ چرا که سعادت افراد و گروه‌ها در عصر غيبت بستگي به ميزان تأثير پذیری درست آنها از فرهنگ انتظار و مهدويت دارد و ریشه و اساس آن نیز تربیت درست و کامل است. پس روز مادر و – و اگر در آینده امکان پذیر شد – دهه تربیت فاطمی، نباید منحصر در همان روز و تنها تجلیل از مادران و بانوان باشد ؛ بلکه این روز جزو ایام  الله است و ایام الله هم ، دارای معنویت و نورانیت خاصی است که می تواند ماه ها و سال ها در افراد تاثیر بگذارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس بکوشیم روز مادر را به روز تعیین سرنوشت خود با تربیت نسل منتظر و تربیت نسل صالح و متعهد و تربیت نسل شجاع و مجاهد و... تبدیل بکنیم و دستان خود را برای نصرت و بیعت و یاری فرزند فاطمه بگشاییم و به این مسوولیت تاریخی خود بخوبی عمل کنید. آینده در پرتو فاطمه زهرا از آن ماست... .

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولادت حضرت زهرا س حضرت زهرا س منتظران ظهور نسل منتظر تربیت نسل روز مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ببینید | ظهور شتر مرغ نادر در عربستان پس از یک قرن
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود