Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:28:48 GMT

ضرورت وحدت رویه مسائل کلان فرهنگی در دانشگاه ها

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۵۴۸

ضرورت وحدت رویه مسائل کلان فرهنگی در دانشگاه ها

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: وحدت رویه در اعمال مسائل فرهنگی در دانشگاه حائز اهمیت است.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست روسای دانشگاه های استان پیرامون مسائل کلان فرهنگی اظهار کرد: وحدت رویه در اعمال مسائل فرهنگی در دانشگاه حائز اهمیت است.

وی، نگاه روسای دانشگاه ها در امور فرهنگی را مهم و اثرگذار عنوان کرد و افزود: غالب دانشجویان ما مسلمان هستند و دوست دارند پایبند به مبانی دینی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه خانه و خانواده بهتر می تواند فرزند را رصد و هدایت کند، تصریح کرد: تربیت در مدرسه به ویژه از مهد کودک و پیش دبستانی بسیار مهم است.

آیت الله فلاحتی، دانشگاه را محل تربیت دانشجو و قشر جوان براساس معنویات خواند و بیان کرد: بیان نگاه متولیان دانشگاه ها در امور فرهنگی در سطح کلان اثرگذار است.

وی به فعالیت ۲۰۰۰ سایت علیه شیعه اشاره کرد و گفت: شبکه های مجازی دشمن در مسیر اسلام هراسی فعالیت می کنند و در این راستا ابتذال فرهنگی برنامه دشمن برای نفوذ در جوامع اسلامی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فضای مجازی را یکی از راهکارهای برای ترویج دین ذکر کرد و یادآور شد: شبکه های مجازی کم هزینه ترین و گسترده ترین مسیر و عامل برای عرضه معارف منطقی دین است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خانواده اساس و اصول تربیت است، خاطرنشان کرد: امروز در روانشناسی اجتماعی، خانه زیربنا محسوب می شود و این امر در تعالیم دین نیز آمده است.

وی، خانواده را زیربنای جامعه سالم عنوان کرد و افزود: با همراهی مردم می توانیم پیشبرد اهداف اسلامی را در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه ها نماینده ولی فقیه در گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است

شهردار اصفهان گفت: کلید حل تمام مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از معلمان پیشکسوت شهر اصفهان اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم آن طور که باید به آموزش و پرورش توجه نشده است و کماکان آموزش و پرورش در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: کلید حل مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش با این شرایط سخت و حداقلی بیشترین سطح خدمت را به جامعه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در کلان کشور بر دوره کوتاه مدت پنج ساله یا بلند مدت ۱۰ ساله متمرکز شویم و نسلی را برای حوزه‌های مختلف تربیت کنیم، بسیاری از مشکلات از این مسیر رفع می‌شود، گفت: این موضوع مهم مبتنی بر مطالعات و تحقیقات است و هم در عمل جواب داده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت و طی کردن مسیر رشد و پیشرفت در هر کشوری تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: امیدوارم در کلان نظام با رفع مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، زیرا رفع مشکلات به جز از مسیر آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، شکل‌دهی شخصیت دانش آموزان در مدرسه انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مسیر شغلی فرزندان ما در مدرسه مشخص می‌شود، افزود: اگر مبتنی بر آینده کشور و دورنمایی از آن نظام تعلیم و تربیت را طراحی کنیم، ۱۰ سال آینده کشور بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت نمادین شورای اسلامی شهر اصفهان در تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، بیانگر گوشه‌ای از عرض ارادت و محبت جامعه به حوزه تعلیم و تربیت است و به‌طور قطع در افکار عمومی نیز انعکاس پیدا می‌کند که امیدوارم شرایط کشور را روز به روز در کنار این عزیزان بهتر کنیم.

کد خبر 750674

دیگر خبرها

  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است