Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رستمی گفت: توصیه شده است که از خداوند بخواهیم ما را مبارک و مایه برکت قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس؛ حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار کرد: میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها صدیقه کبری است و یکی از هدایایی که خداوند به واسطه وجود این بانوی پر برکت و با کرامت به ما عنایت کرده، حضرت امام راحل رضوان الله تعالی علیه است که در همین روز متولد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خداوند به انسان ها، نعمت یا رزقی عنایت می‌کند که عناوین آنها شبیه یکدیگر هستند اما در حقیقت متفاوت‌اند. تمامی دارایی های انسان، رزوق او نیست بلکه نعمتی است که گاهی به نقمت تبدیل می شود.

  وی ادامه داد: هر آن چیزی که انسان از مسیر غیرمجاز به آن دست پیدا کند، مالک آن می‌شود اما نمی‌تواند آن را نعمت و روزی خود حساب کند‌.  روزی شامل تمام دارایی و نعمت هایی که از راه حلال نصیب یک فرد می‌شود، نیست. بلکه روزی آن چیزی است که انسان می تواند از آن بهره برداری کند. چه بسا انسان هایی که ثروتمند باشند اما بسیار کمتر از انسانهایی که مثل آنها ثروت ندارند، از زندگی و از نعمتهایی که به آن ها داده شده، بهره مند باشند.   رستمی اذعان کرد: همه انسان‌ها از نعمت‌ها به یک اندازه بهره نمی‌برند؛ مفهوم برکت در اینجا معنا پیدا می کند ؛ برکت لطف خداوند به رزق انسان است و به نسبت به آن لطف انسان ها از روزی بهره مند می شوند. همه انسان‌ها به یک اندازه از نعمت ها یکسان بهره نمی برند؛ بلکه برخی از انسان ها از یک نعمت مساوی بهره بیشتری می‌برند؛ به طور مثال خداوند به انسان ها فرزند عنایت می کند و فرزند جزئی از نعمت ها است؛ اما برخی نسل پر برکت تری دارند و برخی دیگر از همین نسل بهره کمتری میبرند و نعمتی که خداوند به آن ها عنایت کرده است را ضایع می‌کنند. از همین رو توصیه شده است که از خداوند بخواهیم ما را مبارک و مایه برکت قرار دهد.   رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: منزل حضرت فاطمه زهرا (س) از ظواهر دنیایی کم بهره بود، اما از این خانه گلی فرزندانی تربیت شدند که عالم را تحت تاثیر خود قرار دادند. از همین رو ما باید برای مبارک شدن نعمت ها بیشتر دعا کنیم.   وی با تاکید بر اینکه بیش از آنکه از خداوند نعمت بخواهیم باید از او برکت بخواهیم، گفت: امام راحل (ره) یکی از وجود های با برکت است.  دویست و ۲۰ هزار شهید  روزی خور سفره ای بودند که امام راحل (ره) آن را پهن کرده بود.   رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به نعمت ولایت ائمه گفت: حضرت فاطمه محور محبت این خانواده است. همه در سفره محبت حضرت زهرا ساکن هستند و حضرت محمد اسم او را “حبیبه” و “حانیه” می نامد و این لیاقت را به ما دادند که ایشان را “مادر” بنامیم.   وی با اشاره به اینکه حضرت سلمان که محرم اهل بیت بودند که وارد خانه حضرت زهرا شدند و دیدند که چادر این حضرت وصله های بسیاری دارد‌، گفت: ما هر گز نمی توانیم مانند اهل بیت به دنیا بی اعتنا شویم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انسان ها نعمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، صدها نفر از حامیان فلسطین و غزه ضمن برگزاری تظاهرات شبانه خانه «نعمت شفیق» رئیس دانشگاه کلمبیا را در نیویورک آمریکا محاصره کردند.

دانشجویان و فعالان در نیویورک در مقابل خانه رئیس دانشگاه کلمبیا تظاهرات کردند تا موضع وی را در مخالفت با تحصن دانشجویان در دانشگاه در حمایت از فلسطین و غزه محکوم کنند.

تظاهرکنندگان علیه نعمت شفیق شعار «شرمت باد» سر دادند، زیرا او با خواسته‌های معترضان مخالفت کرد و از پلیس خواست تا در ۱۸ آوریل آنها را به زور متفرق کند.

کد خبر 6095721

دیگر خبرها

  • حامیان فلسطین خانه رئیس دانشگاه کلمبیا را محاصره کردند+ فیلم
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند