Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: این انتظار از نمایندگان مجلس انقلابی وجود داشت که با یک حرکت انقلابی طرح شفافیت آراء تصویب را کنند، اما برخی مانع تصویب این طرح شدند.

تقی زاده، دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: یکی از نقد‌هایی که همواره به نمایندگان مجلس وارد بوده این است که نظارتی بر کنش‌های آن‌ها صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که انتظار می‌رود آراء و رفتار نمایندگان به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شفافیت آراء موجب می‌شود تا مردم رفتار، عملکرد و میزان مشارکت نمایندگان در تصویب قوانین را مورد ارزیابی قرار دهند و مجموع این عملکرد‌ها را در انتخاب‌های بعدی خود اعمال کنند، افزود: شفافیت آراء موجب می‌شود تا اعتماد و امید در دل مردم ایجاد شود. بر این اساس جامعه احساس می‌کند نماینده‌ای که از شاکله مردم وارد مجلس شده حرف و دغدغه آن‌ها را در مجلس بازگو می‌کند و باعث می‌شود که مطالبات و دغدغه‌های موجود در جامعه تا حدودی به گوش دیگر قوای کشور رسانده شود.

تقی زاده بیان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوانی که به خاطر شفافیت آراء در مجلس دهم مطرح شد این انتظار وجود داشت که نمایندگان مجلس انقلابی با یک حرکت انقلابی طرح شفافیت آراء را که دغدغه همه مردم است تصویب کنند، اما برخی از نمایندگان برخلاف صحبت‌ها و شعار‌های خود عمل کردند و با یک رای شکننده باعث شدند که طرح شفافیت آراء نمایندگان تصویب نشود.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت آسان‌ترین و کارآمدترین راه برای پاسخگو کردن نمایندگان مجلس و دولت است، افزود: انتظار ما این است که نمایندگان پیگیر طرح شفافیت آراء و اختلاف نظر‌های موجود در این طرح را برطرف کنند و پس از انجام اصلاحات مجدد، این طرح در مجلس مطرح شود تا نهایتا به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس انقلابی مجلس یازدهم طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دومین قسمت «داستان شفافیت»، روایتی است از رد شدن کلیات شفافیت آراء در مجلس و نگرانی برخی نمایندگان از مطرح شدن آن؛ تا روزی که مجلس، نسخه جدیدی برای شفافیت پیچید.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

     

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است