Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا رزم‌حسینی»  امروز (چهارشنبه) در پایان مراسم افتتاح خط تولید موتور و مجموعه برف پاکن خودروی تارا درجمع خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته حرکت قطعه سازی کشور به نحوی بوده است که دیگر، واردات مقرون به صرفه نخواهد بود.

رزم حسینی با بیان اینکه انحصار در صنعت هنگامی به وجود می‌آید که دولتی‌ها به آن ورود کنند، گفت: اگر دولتی ها دست از انحصار بردارند و سیاست دولت این باشد که رقابت در بازار به وجود آید، همه فعالان اقتصادی در بازار حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مطمئن باشید به سمتی پیش خواهیم رفت که رقابتی بودن صنعت خودرو را در کشور گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پروژه های جدید قطعه سازی در کشور افتتاح شده است، ‌افزود: از جمله برنامه هایی که در چند ماه گذشته آغاز کرده‌ایم، این است که مجموعه های قطعه سازی مرتبط با یکدیگر به نحوی کار کنند که علاوه بر دو خودروساز بزرگ،   بتوانند به سایر خودروسازان نیز قطعه بدهند.

رزم حسینی ادامه داد: یعنی بتوانیم موتور، گیربکس و سایر قطعات را برای همه استفاده همه خودروسازان داخلی تولید کرد.

وی یادآور شد:  اکنون همکاری، تعامل و هماهنگی خوبی در مجموعه وزارت صنعت، کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نیز تشکل‌های بخش خصوصی و انجمن ها در تصمیم سازی ها شاهد هستیم و تلاش ما این است که با همه محدودیت‌ها، یک وفاق و اجماع در تولید خودرو ایجاد کنیم.

وزیر صنعت تاکید کرد: بسته مالی که با هماهنگی بانک مرکزی در حال تهیه است، مشکلات نقدینگی خودروسازان را برطرف خواهد کرد.

در این مراسم، «عزت الله اکبری تالارپشتی»   رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: تلاش ما کمک به دولت و بخش خصوصی و نیز حمایت همه جانبه از آنهاست تا علاوه بر توفیق آنها در دستیابی به تولیدات داخلی، سریع‌تر وارد بازارهای جهانی شوند.

وی افزود: باور داریم تولیدکنندگان داخلی از توان لازم برخوردارند و دولت و مجلس در تلاش برای رفع مقررات دست و پا گیر، می‌خواهند فرصت دهند تا داخلی ها نیاز کشور را برطرف کنند.

کد خبر 582993 برچسب‌ها علیرضا رزم حسینی واردات خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی واردات خودرو ایرانی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی صبح امروز جمعه به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این بازدید گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه استان بشنویم.

مالک رحمتی افزود: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی یادآوری کرد: سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است.

رحمتی تشریح کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رئیس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح بدهند که اگر هشت هزار تن هم بدهند، مشکل شأن حل می‌شود.

کد خبر 6088928

دیگر خبرها

  • شروین برای مجتبی حسینی طلا شد!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک