Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز اطلاعات اینترنت چین در گزارشی اعلام کرد، شمار کاربران اینترنت چین تا دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی/آذر ۱۳۹۹/ به ۹۸۹ میلیون نفر برابر با ۷۰.۴ درصد جمعیت این کشور رسیده است.

به گزارش ایرنا، آمارهای مرکز اطلاعات اینترنت چین (CNNIC) که روز چهارشنبه در قالب چهل و هفتمین «گزارش وضعیت توسعه اینترنت چین» منتشر شد؛ نشان می دهد تعداد کاربران دانش آموز و دانشجو از گروه های دیگر بیشتر است و ۲۱ درصد جمعیت کاربران را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش با اشاره به تعریف «کد سلامت» برای شهروندان چینی در ایام کرونا، نوشته است: کد سلامت به ۹۰۰ میلیون چینی کمک می کند تا با ایمنی و اطمینان رفت و آمد کنند.

بر اساس این گزارش، کاربران اپلیکیشن ویدئوهای کوتاه به ۸۷۳ میلیون نفر و کاربران خرید اینترنتی به ۷۸۲ میلیون نفر رسیده است.

در این گزارش آمده است: صنعت اینترنت چین در دوران شیوع کرونا استقامت خوبی از خود نشان داده که نه تنها در پیشگیری و مهار موثر و هدفمند کرونا نقش کلیدی ایفا کرده است، بلکه در زیرساخت ها، اقتصاد و مدیریت دیجیتالی به پیشرفت های چشمگیری رسیده است.

تعداد تجهیزات پایانه ای متصل به شبکه اینترنت نسل ۵ در چین هم به بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر رسیده است و علاوه براین، زیرساخت های توسعه یافته، مسیر به کارگیری هر چه بیشتر اپلیکیشن و برنامه های مبتنی بر شبکه نسل ۵ را تسهیل می کنند.

۵G یا اینترنت نسل پنجم، جدیدترین فناوری همراه است که نسبت به نسل های قبلی و قدیمی خود، تاثیر مهم تری را در زندگی ما خواهد گذاشت. اینترنت نسل پنج نه تنها انسان ها را به یکدیگر متصل می کند، بلکه ماشین ها و اشیاء را نیز به یکدیگر متصل کرده و آنها را کنترل می کند. این سطح از کارایی و فناوری، باعث افزایش تجربیات کاربر می شود که می توانند سطح جدیدی از فناوری را به خوبی درک کنند.

در اینترنت نسل پنجم، تمام فاکتورها نسبت به نسل های گذشته دارای تفاوت بسیار زیادی هستند و از مهم ترین آنها نیز می توان به سرعت و پهنای اینترنت اشاره کرد که در آن چیزی به اسم سرعت لود پائین و کم، هیچ معنایی نخواهد داشت و شما می توانید به سادگی تمام و در چند ثانیه فایل های حجیم را دانلود و استفاده کنید.

از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه، کاهش تأخیر شبکه و ارتقاء بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر مانند گوشی موبایل و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت مانند کاربر سوار بر اتومبیل در اتوبان یا قطارهای سریع‌السیر تعریف شده ‌است.

لینک کوتاه: asriran.com/003E2a

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اینترنت چین اینترنت نسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آژیر خطردر شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

منابع خبری اعلام کردند که آژیر خطر در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که شمار شهدای کشتار میس الجبل به چهار نفر افزایش پیدا کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که شمار شهدا سه و زخمی شدگان پنج نفر است.

پس از این حمله رسانه های رژیم صهیونیستی از آماده باش شدید در شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش کوبنده حزب الله خبر دادند.

کد خبر 6097206

دیگر خبرها

  • شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۴۲ نفر رسید
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران