Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@11:07:50 GMT

هیچ جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۷۳۸

هیچ جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با همتای اردنی خود، راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین را تنها راه حل مسئله فلسطین دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «ایمن صفدی» وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک در مسکو شرکت کردند.

  به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه روسیه گفت که با همتای اردنی خود در خصوص اوضاع عراق، لیبی، یمن و سوریه و بهبود شرایط برای گفت‌و‌گوهای داخلی در این کشورها بحث و رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او همچنین گفت که مسکو از عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی استقبال می‌کند، اما این عادی‌سازی روابط نباید مانعی برای تشکیل کشور فلسطین و راه‌حل دو دولتی شود.   وزیر خارجه روسیه با تأکید بر مذاکرات مستقیم میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها از کمیته چهارگانه و کشورهای عربی خواست تا از این گفت وگوها حمایت کنند.   «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز گفت که موضوع فلسطین برای این کشور یک مسأله اساسی است و در اولویت قرار دارد. به گفته وی ایده راه‌حل دو دولتی به دلیل اقدامات و تجاوزات رژیم اسرائیل در معرض خطر شدید قرار دارد.   او در این باره افزود: «مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل در آوریل ۲۰۱۴ به دلیل عدم آزادی زندانیان و ادامه شهرک سازی‌ها و عدم پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل متوقف شد.»   الصفدی در پاسخ به اینکه اردن تا چه میزان از احتمال توافق عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای واگذاری تولیت اماکن مقدسه فلسطین به سعودی‌ها نگران است، گفت: «روابط ما با دولت سعودی در تمامی مسائل قوی است و گزینه راهبردی هر دو کشور صلح و راه حل دو دولتی است و امان و ریاض با یکدیگر هماهنگ بوده و همکاری می‌کنند.»   او با تأکید بر تولیت اردن بر اماکن مقدس فلسطین، آن را امانت و مسئولیتی بر عهده پادشاه این کشور دانست و گفت که تمامی کشورهای عربی این مسأله را تأیید می‌کنند.   پیش از این برخی رسانه‌ها از تلاش دولت سعودی برای بر عهده گرفتن تولیت مسجد الاقصی و توافق با رژیم صهیونیستی در این خصوص خبر داده بودند.   انتهای پیام/م

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر خارجه روسیه راه حل دو دولتی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است