Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@21:37:46 GMT

رای من به طرح شفافیت آرا نمایندگان مثبت بود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۹۹۵۶

رای من به طرح شفافیت آرا نمایندگان مثبت بود

سید محمد پاکمهر با اشاره به اینکه نمایندگان وکیل مردم هستند، گفت: حق مردم است که از آرا نمایندگان در مجلس نسبت به طرح های مختلف مطلع شوند و رای من نسبت به طرح شفافیت آرا در مجلس مثبت بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه و جاجرم، رازو جرگلان، مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک  با بیان اینکه رای من به لایحه آرای شفافیت نمایندگان مثبت بود، اظهار داشت: برای تصویب طرح، دو سوم آرا نمایندگان نیاز است که بخاطر کم بودن سه رای فعلا در این مرحله بحث شفافیت آرا رای نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایندگان در واقع وکیل مردم هستند و مردم آنها را به وکالت انتخاب کرده اند تا به نیابت از آنان تصمیم بگیرند، بنابراین حق آنهاست از تصمیمی که نمایندگان برایشان می گیرند، مطلع باشند.

پاکمهر با بیان اینکه قوانین وضع شده باید به نفع مردم باشد، گفت:  با شفافیت آرا نمایندگان مردم نسبت به همه دیدگاه های نماینده خود آگاه می شوند و نماینده نیز در صورت رای نادرست باید تاوان آن را بپردازد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی ادامه داد: مردم باید نسبت به میزان توانمندی علمی، تصمیم گیری و تصمیم سازی نمایندگان جهت رفع مشکلات مردم و دغدغه های نظام آگاه باشند.

پاکمهر با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به تصمیمات نمایندگان قضاوت کنند، گفت: مردم این جایگاه را به نمایندگان داده اند، بنابرین حقشان این است که ازتصمیمات مطلع باشند و اجرایی شدن این طرح قطعا ایجاد اعتماد سازی بالایی می تواند داشته باشد.

وی گفت: مردم باید نسبت به وضعیت مالی نماینده خود از زمانی که وارد مجلس شده، مطلع باشد، همچنین با توجه به مشخص بودن حقوق نمایندگان دانستن و آگاه شدن مردم از شرایط مالی نماینده در بدو ورود به مجلس ایجاد اعتماد می کند و اینکه بعد از گذشتن چهار سال و اتمام دوره نمایندگی چه تغییری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آرا نمایندگان شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه وبیناری با فرمانداران که به محوریت حذف مجوزهای کاغذی برگزار شد، اظهار داشت: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصاد شود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پول شویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا بازپس‌گیری چندصد قطعه زمین واگذارشده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند.

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک به طور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها بویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد.

کد خبر 6090278

دیگر خبرها

  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه