Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان «زالاوا» با تاکید براینکه فیلمی درباره جن نساخته‌ام، گفت: فیلم من خرافه و عقاید غلط را هدف می‌گیرد و جن تنها دستمایه‌ای برای بیان این موضوع است.

نشست پرسش و پاسخ فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با حضور کارگردان، سمیرا برادری (تهیه‌کننده)، نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، باسط رضایی، فریدون حامدی (بازیگر)، عماد خدابخش (تدوین‌گر)، محمد رسولی (فیلمبردار)، عباس عباسی (طراح گریم) و محمدحسین کرمی (طراح صحنه و لباس)  با اجرای علیرضا غفاری در سالن‌ مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان امیری درباره انتخاب مضمون این اثر سینمایی گفت: احساس و کنجکاوی درباره موضوع باور در من شکل گرفته بود و دوست داشتم اولین فیلمم مخصوص به خودم و دغدغه‌ام باشد. برای همین سراغ افسانه‌ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود برای همین تصمیم گرفتم اثری بسازم درباره این که چطور یک «باور» به «خرافه» تبدیل می‌شود.
امیری ادامه داد: ما در این فیلم وارد مبحث درام شدیم و کاری به مباحث مذهبی این ماجرا نداریم. هدف ما نقد خرافه و به تصویر کشیدن سو استفاده از این قبیل مسائل است.
در ادامه نوید پورفرج بازیگر فیلم زالاوا ضمن آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره حضور در این فیلم گفت: سکانسی که عاشقانه شروع می‌شود تا پایان فیلم تداوم دارد و حفظ این راکورد کمی سخت بود. حدود ۲۵ روز ما درگیر سکانس‌هایی بودیم که جلوی در می‌گرفتیم.
او گفت: فیلمنامه بسیار خوب بود و بعد از خواندن آن تصمیم گرفتم که در آن باشم، ضمن این که نقش من در «زالاوا» با دیگر آثارم فرق داشت.
در ادامه امیری در مورد کیفیت بازی نوید پور فرج تاکید کرد: نوید شکست لفظی می‌کند وگرنه دو ماه ونیم در حال تمرین دو زبان مختلف بود که اگر می‌خواستیم کردی سورانی و کرمانشاهی صحبت کند، بتواند. به همین دلیل بسیار سخت تمرین و تلاش کرد که خروجی موفقی هم داشت.

سمیرا برادری تهیه کننده فیلم هم در مورد چرایی پذیرش تولید چنین اثری بیان کرد: ممنونم از مسوولان جشنواره که با اعمال پروتکل های سخت گیرانه امکان حضور ما در این مراسم را فراهم ساختند.

وی ادامه داد: ویژگی جذاب این اثر فیلمنامه ای بود که برای مردم نوشته شده بود آن هم با در نظرگرفتن شعور مردم و همین موضوع بود که باعث شد من‌ بخواهم تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته باشم.

محمد رسولی فیلمبردار زالاوا در توضیح سختی های تولید این کار گفت: بزرگترین چالش این فیلم برای من این بود که کارگردان اثر ارسلان امیری بود چون‌ بدون اغراق من سینما را از ایشان یاد گرفتم.

وی افزود : طی چند سالی که در این باره صحبت میکردیم چون قرار بود فیلمبرداری این کار اثری چند ژانری باشد کار بسیار کاری سخت بود.

عماد خدابخشی تدوینگر این فیلم در پاسخ به این پرسش که چرا جلوه های ویژه این فیلم برجسته نبوده است توضیح داد: همانطور که گفته شد چون فضای این فیلم بین ژانری بود، قرار نبود بحث تکنیکال برجسته باشد و قرار بود که محتوا بیشتر در محور توجه و تمرکز باشد.

ارسلان امیری در ادامه بیان کرد: زالاوا فیلمی نمادین است که می‌تواند در هرکجای دنیا ساخته شود اما به صورت نمادین نمادی از سینمایی کردی است.

وی در مورد تلاش‌های هدی زین العابدین (که غایب این جلسه‌ بود) برای ایفای نقش ملیحه خاطرنشان کرد: ایشان دو ماه ونیم تمام برای این نقش تمرین زبان کرد. کردی سورانی زبانی بسیار سخت است که ادا کردن آن برای غیرکردزبانان بسیار دشوار است.

امیری گفت: تلاش خانم زین العابدین به همینجا ختم نشد چرا که وی زبان بدن کردها را هم فراگرفت (که در پذیرش زبان بسیار مهم است) و بسیار درجه یک این نقش را بازی کرد.

وی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که جن وجود دارد یا ندارد، توضیح داد: من فیلمی درباره جن نساخته ام و هیچ وقت هم جرئت فیلمسازی درمورد چنین موضوع حساسی را ندارم. من درباره خرافه و عقاید غلط مردم فیلم ساختم و جن دستمایه ای برای بیان این موارد بود.

جشنواره بین المللی فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است که سالانه و هر سال در نیمه بهمن ماه برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که از سال ۱۳۶۱ و به یاد بهمن ماه ۱۳۵۷ (سالروز پیروزی انقلاب اسلامی) مستمر برگزار شده است. مجری برگزاری این جشنواره بنیاد سینمایی فارابی است که آن را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.
این جشنواره از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۴ تنها به تولیدات سالانه سینمای ایران می‌پرداخت، اما از سال ۱۳۷۴ این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان تأکید دارد. بخش‌های دیگری نظیر فیلم کوتاه، مستند و مسابقه مواد تبلیغاتی نیز به آن اضافه شده است، در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می شود.
سیمرغ بلورین نام جایزه ویژه این جشنواره است که در بخش‌های رقابتی جشنواره شرکت کنندگان برای تصاحب آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، در کنار سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از دیگر جوایز این جشنواره است که شرکت کنندگان می‌توانند برنده آن باشند.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.
فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید.
امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌اولی هستند. این اولین بار است که هفت فیلمساز اول در حال رقابت در سودای سیمرغ هستند. همچنین شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده که ضریب سی درصد اشغال، فاصله‌گذاری تماشاگران و سانس‌ها، تهویه هوا بین سانس‌ها و ... موارد مختلف رعایت خواهد شد.
هماهنگی‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی و کمک‌های پزشکی از مخاطبان جشنواره صورت گرفته است.
همچنین نشست های این رویداد سینمایی در فضای مجازی هم به صورت زنده پخش خواهد شد.
آنچه حائز اهمیت است اینکه جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید را پیش رو خواهد داشت./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارسلان امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلم‌سازان ایرانی بایستی تا یکم مردادماه 1403، نام‌نویسی کرده و اثر خود را در سامانه بارگذاری فرمایند. این جشنواره از 27 مهرماه تا 2 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار خواهد شد. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند