Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی به صدور رأی صلاحیتی دیوان بین المللی دادگستری در پرونده نقض های عهدنامه مودت ۱۹۵۵ در لاهه واکنش نشان داد.

قدس آنلاین: محمدجواد ظریف در توئیتی نوشت:

دیوان بین‌المللی دادگستری اکنون تمام موارد استدلالی مخالفت‌ مقدماتی ایالات متحده در پرونده مطروحه از جانب ایران در خصوص تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک پیروزی حقوقی دیگر برای ایران پس از حکم ۳ اکتبر ۲۰۱۸ است.

ایران همواره و به صورت کامل قوانین بین‌المللی را محترم شمرده است. زمان آن فرارسیده است که ایالات متحده به تعهدات بین‌المللی خود پایبند شود.

گفتنی است که دیوان بین المللی دادگستری به اتفاق آرا اعتراضات آمریکا مبنی بر اینکه این دادگاه صلاحیت رسیدگی به اختلاف بین واشنگتن و تهران را ندارد، رد کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در جلسه‌ امروز اعلام کرد که این دادگاه صلاحیت رسیدگی به پرونده شکایت ایران علیه ایالات متحده بر اساس پرونده مودت را دارد.

دادگاه لاهه تاکید کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران، تعهدات واشنگتن بر اساس توافقنامه مودت مربوط به سال ۱۹۵۵ بین دو کشور را نقض می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ظریف دیوان بین المللی دادگستری دیوان بین المللی دادگستری ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • تایید حکم قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور