Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:29:15 GMT

تولید روغن نباتی گلناز کرمان نزدیک به سه برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۰۹۶۱

تولید روغن نباتی گلناز کرمان نزدیک به سه برابر شد

به گزارش ایرنا، فرزاد علیجانی روز چهارشنبه در نشست جمع بندی بازدید از روغن نباتی گلناز کرمان افزود: گلناز از نظر ظرفیت ۱۲ درصد کارخانجات روغن نباتی کشور را در اختیار دارد و سومین واحد تولیدی روغن نباتی ایران است درحالی که تولید ۲.۸۳ درصد کل روغن کشور به کارخانجات گلناز اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ساختار جدید سهام داری این شرکت گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی بانکی، ۲۶ میلیارد تومان بدهی به شرکت بازرگانی و پنج میلیارد تومان بدهی حقوقی به پرسنل، هشت میلیارد تومان مالیات و همچنین بدهی به تامین احتماعی داشتیم که پنج ماه طول کشید که شرکت بازسازی و نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان گفت: در این زمینه از شهریورماه امسال فعالیت در کارخانه گلناز را اغاز کردیم و ۳۱۰ نفر به صورت مستقیم امروز در این واحد تولیدی اشتغال به کار دارند.

وی با بیان اینکه ۲ مرحله آتش سوزی موجب بازسازی و افزایش سطح ایمنی کارخانه هزینه شد تصریح کرد: طبق تصمیم استاندار کرمان تمامی پرسنل نیروهای با سابقه کار در این شرکت بودند.

وی با اشاره به گستره توزیع روغن نباتی گلناز در کرمان و استان‌های مجاور افزود: تولید در بسته بندی از ۱۰ گرم تا ۱۷ کیلوگرم در این کارخانه انجام می شود.

علیجانی افزود: گلناز سال۹۳ و سال پس از آن با تولید ۱۲۱ هزار تن، دومین کارخانه روغن نباتی ایران بود و آمار تولید در سال ۹۴ به واسطه آتش‌سوزی قطع شد.

وی عنوان کرد: مجوز دریافت ۳۲ هزار تن روغن خام از شرکت بازرگانی ایران اخذ شده اما روغن مورد نیاز ۲ ماه اخر سال سرانه به ازای هر نفر ۲ کیلوگرم در ماه است و با توجه به جمعیت سه میلیون ۷۵۹ هزار نفری استان کرمان، ماهانه به سه هزار و ۳۷۵ تن روغن پالم و سه هزار تن آفتابگردان در ماه نیاز داریم که باید پوشش داده شود.

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان گفت: گلناز ۹.۳ روغن خام را آفتابگردان دریافت کرده که این سهمیه نسبت به سایر شرکت ها کمتر است لذا روغن مخلوط گیاهی تولید می کنیم که برای پخت و پز و سالاد استفاده و مقاومت کمتری نسبت به سرخ‌کردنی دارد.

وی ادامه‌ داد: قیاس روغن های غیر مشابه صحیح نیست و برای افزایش تولید از انواع دیگر روغن نیز استفاده کردیم. 

برچسب‌ها روغن سرخ کردنی کرمان روغن پالم معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت روغن خوراکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روغن سرخ کردنی کرمان روغن پالم روغن سرخ کردنی کرمان روغن پالم معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت روغن خوراکی اخبار کنکور روغن نباتی گلناز کرمان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نفت،  مهدی حیدری با همراهی مدیران و رؤسای ستادی و عملیاتی به‌منظور حل مشکلات و چالش‌های راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار چشمه‌خوش، کارخانه گاز و گاز مایع ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ از این پروژه‌ها بازدید کرد.

وی در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رییس‌جمهور به استان ایلام اشاره کرد.

کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ با هدف جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گاز‌های همراه نفت احداث شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد