Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:22:18 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۱۰۶۵

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

   سمیرم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم گفت: ترویج و به راه‌انداختن جهاد امیدآفرینی، بزرگترین خدمتی است که امروز می‌توان به مردم هدیه کرد.

سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی در جمع بسیجیان پایگاه شهید همّت کوی امام سجاد(ع) سمیرم اظهار داشت: دهه فجر بهترین زمان برای این اقدام در بین اقشار مختلف مردم است.

وی تصریح کرد: برپایی نهضت و جهاد روشنگری و امیدآفرینی در سراسر کشور باید اولویت اول تمام دلسوزان انقلاب، صاحبان سخن، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه سمیرم با اشاره به اینک در بیانیه گام دوم از امیدآفرینی به‌عنوان اصلی‌ترین جهاد یاد شده است، ادامه داد: بسیجیان باید محور تزریق روحیه امید در شرایط کنونی باشند.

سرهنگ نوابی اظهار داشت: جامعه امیدوار به جلو می‌نگرد و آینده را روشن‌تر از حال می‌بیند لذا این سرمایه اجتماعی یک ملت است که به آن می‌بالد و در مسیر پیشرفت با توکل بر خدا گام برمی‌دارد.

وی صدور انقلاب را از برکات پیروزی نظام اسلامی برشمرد و گفت: امروز با پیشروی انقلاب اسلامی، شاهد مرگ تدریجی نظام سلطه استکباری هستیم.

این مسوول نظامی خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم، توطئه، تورم و ناکارآمدی برخی مسوولان، ناامیدکردن ملت نسبت به آینده انقلاب، برنامه اصلی دشمنان برای صدمه وارد کردن به اصل نظام و جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه سمیرم با بیان‌اینکه آمریکا و همدستانش سال‌هاست به نوعی توهم مرگ تدریجی را برای انقلاب اسلامی در ذهن خود تصور می‌کنند، افزود: به فرموده رهبر انقلاب اینها می‌روند و خوراک مور و مار می‌شوند اما این انقلاب اسلامی است که راه روشن خود ادامه می‌دهد و پیش می‌رود.

در پایان این مراسم از خانواده شهید حسن افشاری، یکی از ۶ شهید دوران پیروزی و مبارزه انقلاب شهر سمیرم قدردانی شد.

گلپایگان

چهار نفر از افراد دارای معلولیت گلپایگان که در نخستین جشنواره ملی دلنوشته با عنوان «نگاه من، نیاز من»، مقام‌های نخست را بدست آورده بودند، تقدیر شدند.

فرماندار گلپایگان در آیین تقدیر از برگزیدگان این جشنواره گفت: توانایی و رسیدن به هدف به اراده و خواستن هر فرد وابسته است.

حسن یارمحمدیان اظهار داشت: معلولان بارها ثابت کرده‌اند با وجود محدودیت‌های خود توانسته‌اند آثار بسیار ارزشمندی را بوجود آورند که این نشان از اراده قوی آنان در عرصه خدمت رسانی است.

جشنواره ملی دل‌نوشته با عنوان «نگاه من نیاز من» ویژه افراد دارای معلولیت توسط اداره کل بهزیستی استان ایلام بصورت سراسری در کشور برگزار شد و پس از پایان در گروه کودک(۱۲-۸ سال) نازنین زهرا حسومی، در گروه نوجوان(۱۷- ۱۳ سال) معصومه مهاجری و در گروه جوان و میانسال(۱۸ سال به بالا) هلیا سادات سعیدی، همگی از  «گروه معلولان مهراز گلپایگان» مقام‌های نخست تمام رده‌های سنی را بدست آورند.

همچنین مریم خوبرو از همین گروه توانخواه، شایسته تقدیر این جشنواره تخصصی شناخته شد.

 شهرستان گلپایگان دارای حدود ۶۰۰ نفر توانجوی جسمی حرکتی، یکصد نفر دارای مشکلات نابینایی، ۲۲۰ نفر ناشنوا، ۵۰۰ معلول ذهنی و ۴۰۰ معلول اعصاب و روان است.

نایین

رییس کمیته امداد نایین گفت: به مناسبت چهلمین و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، ۲ واحد منزل مسکونی به خانواده‌های محروم تحت پوشش شامل کمک‌های دولتی و خیرین واگذار شد.

محمدجواد شفیعی در آیین واگذاری این ۲ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این نهاد افزود: بیش از ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی از محل اعتبارات دولتی و امدادی برای ساخت این ۲ واحد مسکونی پرداخت شده است

وی اظهار داشت: تامین سرپناه برای مددجویان کمیته امداد یکی از اولویت‌های این نهاد است.

 شفیعی اظهار داشت: تعامل با بسیج و بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی برای تامین ۲۰ واحد مسکونی  مددجویان نایین در حال پیگیریست.

پرداخت وام به بنگاه‌های زودبازده، کمک به اجاره مسکن،آموزش خانواده، مشاوره، کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی، کمک خاص به افراد تحت حمایت، خرید نقدی جهیزیه و کمک هدیه ازدواج از دیگر فعالیت‌های این نهاد به محرومان نایین بوده است. 
کمیته امداد شهرستان نایین یک‌هزار و ۸۰۰ خانوار را تحت پوشش خود دارد.

برچسب‌ها نایین گلپایگان کمیته امداد امام خمینی اصفهان سمیرم مسکن معلولان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نایین گلپایگان کمیته امداد امام خمینی نایین گلپایگان کمیته امداد امام خمینی اصفهان سمیرم مسکن معلولان دهه فجر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان