Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@23:08:58 GMT

مکاتب هنری تبریز را بیش از پیش معرفی کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۱۱۲۸

مکاتب هنری تبریز را بیش از پیش معرفی کنیم

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید مکاتب هنری تبریز را بیش از پیش معرفی کنیم، گفت: توسعه فرهنگی، رمز و راز اصلی و کلید حل بسیاری از مشکلات و موانع توسعه است و با توجه ویژه به دانش و فرهنگ در تربیت انسان‌ها، می‌توان به ارتقای وضعیت جامعه در تمام ابعاد آن امیدوار بود.

محمدرضا پورمحمدی در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: درگذشت ناباورانه و جانسوز دکتر محمدپور ضایعه‌ای بسیار عظیم برای حوزه فرهنگ و هنر استان بود و بر این باوریم که یاد و نام مردانی چون ایشان در تاریخ پرافتخار استان ماندگار خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم‌چنین به سوابق مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان اشاره کرد و افزود: آقای ناظمی از چهره‌های شناخته شده، متعهد و با تجربه عرصه فرهنگ و هنر استان است که امیدواریم در تحقق سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان مثمر ثمر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه پایدار و همه‌جانبه جامعه را نیازمند توجه ویژه به توسعه فرهنگی دانست و ادامه داد: بهره‌مندی از فرهنگ، هنر و تمدن غنی از جمله افتخارات ایران است و همین عوامل باعث شده است که کشور ما در هیچ دوره‌ای از تاریخ، مستعمره مستقیم هیچ کشوری نباشد.

پورمحمدی، ایران مدرن را مدیون آذربایجان دانست و اظهار کرد: تبریز از گذشته‌های دور صاحب مکاتب مختلف فرهنگی، اقتصادی، ادبی و سیاسی بوده که باید برای شناختن و شناساندن این مکاتب بیش از پیش تلاش کنیم و الگوسازی مناسبی از مشاهیر خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: تبریز، اسطوره تاریخ است و رمز و رازهای بسیار بزرگی را در قلب خود جای داده است که باید بیشتر از گذشته در این زمینه تحقیق و بررسی کرده و سر ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان این‌که کارهای بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده‌ایم، ولی کارهای بزرگی هم باید انجام دهیم، افزود: سامان‌دهی فضای مجازی و رسانه‌ها یکی از جدی‌ ترین مطالبات ما از مدیرکل جدید است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: معتقد به آزادی مطبوعات در چارچوب خطوط قرمز مشخص هستیم و در دو سال گذشته هیچ شکایتی از رسانه‌ها و خبرنگاران طرح نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های فاقد مجوز و هتاک نباید مجالی برای فعالیت داشته باشند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس ضوابط و قوانین در این زمینه عمل کند.

وی هم‌چنین بر اهتمام جدی اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان برای راه‌اندازی روزنامه سراسری در تبریز و توزیع گسترده آن تاکید کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این آیین ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های مرحوم محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هم‌چنین علی پیروزمنش، سرپرست این اداره کل، سیدقاسم ناظمی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم‌چنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس، از همسر و خانواده مرحوم محمدپور تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

مینا نوعی عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان برگزیده این جشنواره ملی و بین‌المللی معرفی شد.

کد خبر 6094460

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود