Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:18:45 GMT

کمبود تخت ICU عامل افزایش مرگ های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۲۲۴۶

کمبود تخت ICU عامل افزایش مرگ های کرونایی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «الکساندر جانک»، عضو ارشد تیم تحقیق از بیمارستان ییل آمریکا، در این باره می‌گوید: «یک روایت کلی در بین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که هرچقدر منابع و امکانات بیشتر باشد، مراقبت و درمان بیماران بهتر خواهد بود. از اینرو ما در مطالعه‌ای به بررسی ارتباط بین وجود امکانات در ابتدای شروع کووید ۱۹ و میزان مرگ و میرها پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محققان در تجزیه و تحلیل ۳۰۶ منطقه مراجعه کننده به بیمارستان در ایالات متحده از اول مارس تا ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۰، دریافتند که مناطق جغرافیایی با منابع کمتر به ازای هر بیمار کرونایی از جمله تخت‌های ICU، متخصصان بخش مراقبت‌های ویژه، پزشکان اورژانس، پرستاران و تخت‌های بیمارستان عمومی، از نظر آماری با مرگ و میر بیشتری در ماه آوریل ۲۰۲۰ مواجه بودند. در این مطالعه ۴۴۵۳ بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت.

قوی‌ترین ارتباط مربوط به دسترسی به تخت ICU بود. طبق یافته‌ها، به ازای وجود هر تخت ICU اضافی برای هر مورد بیمار کرونایی، یک پنجم کاهش در میزان بروز مرگ در طول ماه وجود داشت.

طبق برآورد آنها، ۱۵۵۷۱ بیمار کرونایی به دلیل کمبود تخت ICU در ماه آوریل در این بیمارستان‌ها فوت کردند.

کد خبر 5138633

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 آی سی یو ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا سیما سادات لاری شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا زالی علیرضا رئیسی سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افسردگی پارکینسون درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پلنگ ایرانی پس از انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی، بزرگترین گربه‌سان کشور به شمار می‌رود. کمبود طعمه در اثر شکار غیر مجاز و بی رویه، تخریب زیستگاه طبیعی پلنگ به دلیل توسعه فعالیت‌های انسانی، کشته شدن پلنگ‌ها به دست افراد محلی و شکارچیان متخلف باعث شده است که این گربه‌سان ایرانی به سمت انقراض برود.

«پلنگ در هر کجا به دام‌ها خسارت بزند از طریق صندوق توسعه محیط زیست خسارت آن پرداخت می‌شود.» این گفته کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره محیط زیست نوشهر به خبرنگار فارس بود.

در نتیجه تقابل پلنگ با انسان و آسیب‌پذیری این گونه کمیاب در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

کمبود طعمه‌های پلنگ در اثر شکار بی‌رویه و تخریب عرصه‌های طبیعی از عوامل مهم کاهش جمعیت و افزایش حمله پلنگ به دام‌های اهلی و تقابل این گونه با انسان بوده است.

«در بخش گسترده‌ای از محدوده پراکنش پلنگ، به‌ویژه در منطقه زاگرس با کمبود طعمه و به‌تبع آن تعارض بین پلنگ و دام‌های اهلی و دامداران روبه‌رو هستیم.» این گفته حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست می‌گوید.

کد خبر 847559 منبع: فارس برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم پاکستان حیوانات - یوزپلنگ آسیایی

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی