Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته گذشته خبر سریال سازی رضا عطاران حتی مهم تر از اخبار جشنواره فیلم فجر سروصدا کرد. اگر چه عذرخواهی توامان عادل فردوسی پور و پرویز رستویی هم از اتفاقات پرسروصدای هفته بود.

به گزارش برنا؛ جشنواره ی امسال بی تردید یکی از کم ستاره ترین جشنواره های چند سال اخیر است . بی تردید شرایط حاکم در این وضعیت بی تاثیر نبوده اما بخشی از این مساله را هم می توان به انتخاب داوران و انتخاب چهره ها که به حضور در جشنواره بی میل بودن مرتبط دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازگشت هفته؛ رضا عطاران

هنوز مردم با سریال های رضا عطاران خاطره دارند. نمی توان نادیده گرفت که تلویزیون ستاره ای مانند عطاران را بعد از سریال «بزنگاه» از دست داد و جای خالی او هرگز پر نشد، تا در حوزه طنزسازی کمیت کار در سیما بلنگد.

او این روزها خبر از بازگشت به دنیای سریال سازی را داد نه برای تلویزیون که قرار است در شبکه نمایش خانگی او را مجددا ببینیم. رئالیته و نمایش چیزی شبیه به زندگی از وجوه اصلی کار عطاران در سریال هایش بوده که با آثار مرسوم در شبکه نمایش خانگی کمتر مطابقت دارد. باید ببینیم او باز با فرمول قدیمی به سریال سازی بازمی گردد یا قواعد بیزینس در محیط نمایش خانگی او را هم مجاب به تغییر سبک می کند.

دو قسمتی هفته؛ پایتخت

بعد از کش و قوس های فراوان به نظر می رسد سریال «پایتخت» برای نوروز به شبکه یک می آید.  سیروس مقدم که کار ساخت «جزیره» را در برنامه دارد و پیشتر اعلام کرده بود برای شبکه نمایش خانگی کار می کند، تغییر عقیده داده و تصمیم گرفته تا کار سریال سازی برای تلویزیون را به کلی رها نکند و پروژه «پایتخت» را به انتها برساند.

به این ترتیب با هماهنگی های لازم تصویربرداری کار بزودی آغاز می شود و بینندگان تلویزیون می توانند خلاصه‌ایی نود دقیقه ایی از «پایتخت۶» را به احتمال زیاد ۲۸ اسفند  ببینند  و قسمت شانزدهم آن را ۲۹ اسفند دنبال کنند. به نظر می رسد سیروس مقدم این بار می خواهد کار «پایتخت» را یکسره کند و قال قضیه را بکند.

گرسنه هفته؛ محمد حسین مهدویان

شیشلیک ساخته محمدحسین مهدویان شاید ناگوارترین اتفاق سینما بود که تمام توقعات علاقمندان به سینمای این کارگردان جوان را نقش بر آب کرد. به هرحال کارنامه مهدویان در همین ابتدای مسیر کاری اش آنقدر قوی و غنی بود که جایگاه بالایی برای او در سینمای کم رمق امروز در نظر بگیریم اماگرسنگی فیلم شیشلیک یک اتفاق عجیب در کارنامه او محسوب می شود که به نظر خیلی مناسب به نظر نمی آید.

فرصت طلب هفته؛ پرویز پرستویی

پرویز پرستویی از نشست مطبوعاتی فیلم «بی همه چیز» استفاده کرد تا حرف هایی را بر زبان بیاورد از ناملایمتی ها و رفتارهای عجیب با خودش در دنیای مجازی،  که اتفاقا کار به شباهت نقش امیر بی همه چیز و زندگی شخصی خودش رسید. 

شرمنده هفته؛ عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور بعد از در آغوش کشیدن پرویز پرستویی آن هم بدون ماسک در مقابل دوربین ها فضای مجازی را به واکنش واداشت. این مجری محبوب به سرعت نسبت به این تذکرها پاسخ داد و با عذرخواهی از همه در متنی نوشت: «فیلم بی همه چیز را دیدم و به نظرم فیلم خوبی بود. در تمام مدت ماسک روی صورتم بود به جز زمانی که عکاسان برای عکس گفتند که ماسک را برداریم. درست این بود که این کار را نمی کردم. مدتها پرویز خان پرستویی را ندیده بودم یک لحظه ناخوداگاه پروتکل ها فراموش شد از این بابت عذرخواهی می کنم.»

چنین واکنشی هایی نشاندهنده حساسیت های افکار عمومی نسبت به رفتار سلبریتی ها ،  هنرمندان  و حتی مسئولان است و در عبور از این واکنش ها می توان امیدوار بود فرهنگ عذرخواهی در میان این افراد رواج پیدا کند. 

کفگیر به ته دیگ خورده هفته؛ شهاب حسینی

یکی از دلایل موفقیت «هم رفیق» جدا از حضور خود شهاب حسینی در مقام مجری مهمانان این برنامه است که قطغا در دیدن شدن برنامه نقشی موثر دارند. بخصوص اینکه هر مهمان با یک رفیق جذاب در برنامه حاضر می شود و گپ و گفت های این برنامه را گرم تر می کند طبیعتا در ادامه کار شهاب حسینی سخت تر می شود چرا که با ضعیف شدن مهمانان بار برنامه به لحاظ طنازی و جذابیت به دوش خودش می افتد و این کار را سخت می کند.

کیک برون هفته؛ امیرحسن رستمی

هفته گذشته امیر حسین رستمی  کیک تولدش را برید و در فضای مجازی 45 سالگی اش را با فالوورهایش جشن گرفت. رستمی در یکی از بهترین روزهای زندگی اش علی انصاریان  را فراموش نکرد و با آرزوی سلامتی علی انصاریان شمع تولدش را فوت کرد. 

بی همه چیز کش هفته؛ هدیه تهرانی

هدیه تهرانی بعد از مدت ها به فیلم « بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی به جشنواره فیلم فجر آمد و با حضور متفاوت در نقش لی لی درخشید او با کاراکتری که در سکوت تعریف شده بود، نشان داد؛ می تواند از پس نقش های عمیق سینمای ایران برآید. او یک ضدقهرمان جذاب را بدون هیاهو و بازی های درشت مرسوم در این جنس از نقش ها در فیلم قرائی به تصویر کشید. کاراکتری چند بعدی در عمق تلخ و در ظاهر باوقار که مشخصا خواسته کارگردان در نمایش یک شخصیت با آتش زیر خاکستر بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پرویز پرستویی عادل فردوسی پور هدیه تهرانی سیروس مقدم شهاب حسینی امیرحسین رستمی محمدحسین مهدویان رضا عطاران شیشلیک عادل فردوسی پور نمایش خانگی سریال سازی رضا عطاران بی همه چیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، یکم اردیبهشت هم‌زمان با بزرگداشت استاد سخن سعدی شیرازی در شهرکرد و در چند متر آن طرف‌تر از تندیس فردوسی نامدار، گروهی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری برنامه خود را برای رهگذران به اجرا گذاشتند.

شاهنامه‌خوانی و پرده‌خوانی پیران با تجربه و کودکان مشتاق با سعدی خوانی شاعران و ادب دوستان در فضایی که هر لحظه بر تعداد مخاطبانش افزوده می‌شد، نخستین صحنه از ویژه برنامه برخوان خرد را شکل داد تا اردوان بیرگانی و همسرش مهرانگیز قلاوند نخستین زوج شاهنامه‌خوان کشور، آماده سفر به دیگر شهر‌های ایران شوند و شاهنامه‌خوانی خود را برای دوستداران ایران‌زمین به ارمغان ببرند.

این زوج نقال و شاهنامه‌خوان برنامه مشابه دیگری را نیز در همان روز اول اردیبهشت در بوستان تهلیجان شهرکرد و زیر باران بهاری اجرا کردند که آن هم مخاطبان پرشماری را به شوق آورد و لحظاتی دلنشین را برای آنان رقم زد.

اردوان بیرگانی درباره این ویژه‌برنامه فرهنگی گفت: برخوان خرد نام ویژه برنامه‌ای است که قرار است در مرحله نخست در هفت شهر ایران شامل شهرکرد، خرم‌آباد، همدان، تهران، بابل، گرگان و مشهد اجرا شود.

وی با بیان اینکه این ویژه‌برنامه را خود و همسرش در نظر گرفته‌اند و می‌خواهند آن را شش مرحله دیگر هم اجرا کنند، افزود: شاهنامه‌خوانی و نقالی بخشی از هنر و فرهنگ ایرانی است که اجرای آن به شیوه خیابانی و میان رهگذران می‌تواند هم بازنمایی از گذشته نه چندان دور این هنر باشد و هم به بازخوانی داستان‌های شاهنامه و ترغیب مردم به خوانش این کهن اثر فارسی کمک کند.

بیشتر بخوانید

معرفی برترین های جشنواره آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی

بیرگانی که کار شاهنامه‌خوانی را از سال ۷۶ آغاز کرده است، ادامه داد: برای تعیین شهر‌ها در ویژه‌برنامه بر خوان خرد، اولویت و انتخاب را بر وجود تندیس فردوسی در میادین این شهر‌ها گذاشته‌ایم و در هر مرحله از اجرا، آخرین بخش برنامه به شهر مشهد و آرامگاه فردوسی منتهی می‌شود تا به نوعی دین خود را به این شاعر بلند آوازه ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه شیوه شاهنامه‌خوانی او و همسرش ترکیبی از یک بازی محلی با نام رستم بازی و نوع بیان استادان نقال است، تصریح کرد: گرچه لباسی که در هنگام اجرا بر تن داریم بخشی از لباس بختیاری است، اما وجود رنگ سفید و سیاه در لباس مردانه بیش از آنکه تاکیدی بر هویت محلی باشد نگاهی به نبرد سیاهی و سپیدی در شاهنامه دارد و تا حدودی به پوشش ایرانیان باستان نیز نزدیک است.

این هنرمند شاهنامه‌خوان درباره حضورش در برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری هم افزود: عمده حضور من و همسرم به عنوان شاهنامه‌خوان در جشنواره‌ها و همایش‌ها به بخش غیررقابتی باز می‌گردد به دلیل آنکه شاهنامه‌خوانی یک اجرای تک نفره است و امکان سنجش شیوه اجرایی ما با دیگر افراد وجود ندارد از این رو اجرا‌های من و همسرم بخش جداگانه را در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی تشکیل می‌دهد.

بیرگانی که دختر خردسالش با نام گردآفرید را هم با شاهنامه انس داده و از او یک شاهنامه‌خوان کوچک تربیت کرده است، یادآور شد: آشنا کردن کودکان با میراثی همچون شاهنامه و دیگر آثار مهم ادبیات فارسی اثری انکارناپذیر در رشد هویتی آنان دارد و شاید اجرای ویژه‌برنامه بر خوان خرد که گردآفرید هم در آن نقشی دارد بتواند خانواده‌ها و کودکان دیگری را به این سمت و سو سوق دهد.

گفتنی است، بر اساس جدول اجرای ویژه برنامه بر خوان خرد، مرحله نخست این برنامه ۲۵ اردیبهشت هم‌زمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در آرامگاه این شاعر نامدار به پایان می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ببینید | کَل‌کَل خنده‌دار عادل فردوسی ‌پور با فریدون زندی؛ لبات رو غنچه کن!
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر