Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما توسعه شبکه ریلی کشور است، گفت: اتمام راه‌آهن همدان - سنندج برای دولت مهم و در اولویت است و اتصال آن به مرزهای غربی و کشورهای همسایه از جمله اقلیم کردستان عراق، بر اهمیت آن می‌افزاید.

محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه با حضور در صدا و سیمای مرکز کردستان و در برنامه گفتمان اظهار داشت: قطار یک سرمایه است و بنا داریم از این ظرفیت برای توسعه مناطق مختلف کشور از جمله استان کردستان و اتصال آن به مرزهای غربی و کشورهای همسایه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تلاش برای بهره‌برداری از راه آهن همدان - سنندج تا قبل از پایان دولت دوازدهم و تاکید بر متوقف نشدن این طرح اشاره کرد و افزود: همه کوشش ما این است که قبل از پایان این دولت و در سال آینده این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد و در سفر کاری آینده از طریق قطار وارد سنندج شویم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: سال‌های قبل، ۱۷ هزار میلیارد ریال برای ریل‌گذاری در کشور سرمایه‌گذاری شده و از سال گذشته نیز تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای ریل‌گذاری هزینه کرده‌ایم.

نوبخت اضافه کرد: پیرو سفرهای قبلی رییس جمهوری حدود ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآور اعتباراتی بود که باید برای ۳۳ طرح در کردستان هزینه می‌کردیم که این رقم اکنون به بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت دوازدهم می‌توانیم ۲۶ طرح بزرگ را با ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری برسانیم، افزود: یکی از مهمترین این طرح‌ها، اتصال کردستان و سنندج به شبکه ریلی کشور است، ضمن اینکه از این ۲۳ هزار میلیارد ریال، ۱۱ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده و بقیه آن براساس اولویت‌ پرداخت خواهد شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: حدود ۳۳ طرح دیگر را در حوزه تولیدی در کردستان شناسایی کرده‌ایم که برای اجرای آنها پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها چهار هزار و ۲۰۰ فرصت شعلی فراهم می‌شود، هر چند نباید به این طرح ها بسنده کرد چراکه نیاز به اشتغالزایی بیشتری در استان داریم.

نوبخت به آغاز اجرای طرح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب سنندج اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آب شرب سنندج از لحاظ بهداشتی سالم بوده اما دارای طعم و بو است، این طرح در دستور کار قرار گرفت، هرچند تا پایان این دولت به بهره‌برداری نخواهد رسید.

وی اشاره‌ای به در دست اجرا بودن فرودگاه سقز و اتمام آن قبل از پایان دولت داشت و افزود: در مسیر فرودگاه سنندج هم از نظر وجود دکل‌ جابجایی‌هایی باید انجام شود که حداقل از وضعیت موجود فراتر رود و پروازهای بیشتر و بهتری داشته باشیم.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد صنایع تبدیلی در کردستان

رییس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ظرفیت کردستان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی و مشوق صادراتی در استان، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده‌ایم و دولت خود را موظف به حمایت از ایجاد این صنایع می‌داند.

"نوبخت" با بیان اینکه کمبود منابع آب برای توسعه کشاورزی در منطقه غیرقابل کتمان است، اضافه کرد: در جلسه با نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی، از ما درخواست افزایش تخصیص آب به بخش کشاورزی مطرح شد که برای این کار اعلام آمادگی کردیم تا سطح زیر کشت منطقه را بالا ببریم.

وی در ادامه به افزایش اعتبارات عمرانی کردستان در بودجه سال آینده و رتبه سوم استان از این لحاظ در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات طرح های عمرانی این استان ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته و اعتبارات هزینه‌ای بیش از ۶۲ درصد افزایش یافته است و کردستان از این لحاظ نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه ممتازی قرار گرفته است‌.

رییس سازمان برنامه و بودجه سنندج را زیبنده شهر خلاق موسیقی دانست و گفت: پیش بینی کردیم برنامه اشتغال ویژه‌ای به تناسب ظرفیت‌ استان‌ها تعریف شود و برای کردستان هم این مهم تعریف شده و از نظر مالی، اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

"نوبخت" با اشاره به در نظر گرفته شدن اعتبارات ویژه در حوزه کشاورزی، باغات و توسعه گردشگری کردستان، افزود: تسهیلات ارزان قیمتی برای رونق گردشگری در نظر گرفته شده و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه آمادگی داریم.

استخدام ۳۰ هزار نفر از کادر درمانی شرکتی و قراردادی کشور، موضوع دیگری بود که وی به آن اشاره و از آن خبر داد و گفت: از آنجایی که کادر درمانی شرکتی و قراردادی امنیت شغلی ندارند، به همین خاطر استخدام آنان در اولویت دولت است.

به گزارش ایرنا، افتتاح پارک کوهستانی ۲۰ هکتاری "کوچکه ره‌ش" سنندج و پیاده راه فردوسی سنندج و شرکت در مراسم پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو از برنامه‌های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به کردستان است.

همچنین ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، حضور در صداوسیمای مرکز کردستان، بازدید از مراحل ساخت سریال تاریخی سنجرخان، بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن همدان – سنندج، بازدید از عملیات اجرایی احداث چهار هزار و ۳۰۰  هکتار باغات مثمر در پایاب سد آزاد از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کردستان است.

این ششمین سفر محمد باقر نوبخت به کردستان است و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر ۲ روز مهمان استان خواهد بود./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هزار میلیارد ریال بهره برداری راه آهن همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور