Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد قابل توجه فعالیت‌های معدنی در این استان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: معادن استان از ۲ به ۱۰۰ واحد افزایش یافته است.

سجاد رستمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از انقلاب ۲ معدن خاک‌نسوز و سنگ‌های تزیینی در استان فعال بود اما در حال حاضر ۱۰۰ معدن با تولید سالانه پنج میلیون تن ماده معدنی بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این معادن برای بیش از یک هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

رستمی با بیان اینکه هشت نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود، اظهار داشت: سنگ لاشه، مرمریت، خاک‌نسوز، مواد اولیه سیمان، گچ و آهک از جمله این مواد معدنی به شمار می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ذخیره‌گاه‌های دارای مواد معدنی قیمتی در استان، خاطرنشان کرد: در سالجاری عملیات اکتشاف پنج محدوده معدنی استان در حال انجام است که سه محدوده در شهرستان سامان، یک محدوده در شهرستان کیار و یک محدوده در شهرستان لردگان قرار دارد.

رستمی خاطرنشان کرد: این معادن دارای پتانسیل مولتی‌متال هستند به این صورت که با اکتشاف این محدوده‌ها ،می‌توان فلزات مس، کبالت، روی و آهن استخراج کرد.

وی، دولومیت را از دیگر مواد معدنی موجود در استان عنوان کرد و گفت: یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سفیددشت در حال احداث است که می‌تواند از ماده معدنی دولومیت، منیزیت استحصال کند که کاربردهای صنعتی دارد و تعداد مواد معدنی استخراج شده در استان را به ۹ ماده افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا،معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح است و با توجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

صنایع تبدیلی این استان تنها در بخش‌های فرآوری و استحصال سنگ تزیینی، تولید سیمان، آهک و گچ فعال است.

امسال تاکنون چهار میلیون و ۱۰ هزار تن مواد معدنی در استان استخراج شده  است و توسعه، بهره‌برداری و فعال‌سازی معادن غیرفعال و اعطای تسهیلات بانکی، موجب افزایش حدود ۳۰ درصدی استخراج مواد معدنی این استان شد.

میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد می شود که این میزان در دولت تدبیر و امید به طور متوسط به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا، ۱۶۴ معدن و غیر فعال  با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان وجود دارد که برای حدود یکهزار و۵۳۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی