Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کشور ما براحتی و سرعت توان افزایش تولید و بازگشت به رقم قبلی تولید و صادرات را دارد و این امکان وجود دارد که به سهمیه خود در اوپک برگردد، درواقع طی 4 ماه میزان صادرات به رقم قبل از تحریم می‌رسد.

حضور جو بایدن به عنوان یک دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی کشوری که مهمترین نقض‌کننده توافق برجام با کشورهای 1+5 بود و همچنین شعارهایی که او در زمینه بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران مطرح کرد این گمان را بسیاری اذهان بوجود آورد که با رفتن ترامپ از کاخ‌سفید تحریم‌های ایران بخصوص در موضوع صادرت نفت کاهش و یا ملغی می‌شود، این در شرایطی است که بازگشت ایران به بازار نفت به معنای بازگشت رقیب قدیمی به این بازار و تشدید محدودیت‌های سایر تولیدکنندگان نفت دنیا است؛ چراکه در حال‌حاضر بازگشت ایران به بازار نفت موجب عرضه بیشتر نفت و شکستن قیمت‌ها در این بازار می‌شود و در صورتی که ایران بخواهد سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد، سایر رقبای نفتی برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت نفت باید تولید خود را بیش از پیش کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در بودجه 1400 رقم فروش 2.3 میلیون بشکه نفت را پبش‌بینی کرده و طبق گفته بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، «ایران زودتر از آنچه فکرش را بکنید به بازار نفت باز خواهد گشت ».

اکنون این سوال مطرح است که آیا می‌توان به بازگشت نفت ایران به بازار با توجه به تحرکات بین‌المللی ایالات‌متحده و همپیمانانش و همچنین رقبای نفتی ایران امیدوار بود؟

جلال میرزایی در تحلیل این موضوع به ایلنا گفت: دوره انتقال قدرت در امریکا و کمتر شدن فشارها باعث شد سختگیری‌ها نسبت به صادرات نفت کاهش یابد و ایران توانست از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و صادرات خود را افزایش دهد.

وی افزود: اینکه اکنون چه اتفاقی برای صادرات نفت ایران بیفتد، بستگی به روند مذاکرات در برجام دارد. ایران خواستار این است که موانع سر راه صادرت نفت برداشته شده و دسترسی به منابع حاصل از فروش نفت‌خام تسهیل شود، این موضوع روی میزان افزایش صادرات نفت‌خام تاثیر می‌گذارد. مسئله دیگر اینکه آیا ایران ظرفیت این را دارد که بتواند در کوتاه‌مدت تولید را افزایش داده و نفت‌خام بیشتری روانه بازار کند؟ پاسخ اینکه با توجه به ذخایری و توانمندی که در تولید ایجاد شده این امکان وجود دارد.

این عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: کشور ما براحتی و سرعت توان افزایش تولید و بازگشت به رقم قبلی تولید و صادرات را دارد و این امکان وجود دارد که به سهمیه خود در اوپک برگردد، درواقع طی 4 ماه میزان صادرات به رقم قبل از تحریم می‌رسد.

وی با بیان اینکه تحقق رقم 2.3 میلیون بشکه صادرات نفت شدنی است، گفت: با توجه به مصوبه مجلس و بخش مربوط به پروتکل الحاقی که تا سوم اسفند مهلت اجرا دارد، دولت هم اعلام کرده این مصوبه مجلس را اجرا می‌کند، به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده رایزنی‌ها تشدید می‌شود، بنابراین بنده خوشبینم که توافقی بدست می‌آید و موانع بر سر صادرات نفت ایران هموار می‌شود.

میرزایی درباره اوضاع بازگشت به بازارهای قبلی و لزوم تعریف بازارهای جدید خاطرنشان کرد: روسیه هفته گذشته اعلام کرد میزان صادرات را به خاطر تنظیم بازار داخلی کم می‌کند، این موضوع کمک می‌کند که ایران بتواند بخشی از بازار قبلی خود را بدست بیاورد. ضمن اینکه برخی کشورها هم که بیش از سهمیه تولید کردند تا کسری عدم عرضه نفت ایران را در بازار جبران کنند، بر اساس توافقات قبلی به محض اینکه عرضه نفت ایران از سر گرفته شود، برای اینکه بازار با کاهش تقاضا و نواسانات قیمت مواجه نشود از میزان صادرات کم می‌کنند تا ایران از سهمیه خود استفاده کند.

وی یادآور شد: مراودات اقتصادی با بازارهای سنتی ایران مثل کره، ژاپن و چین و هند نیز در صورتی گسترش می‌یابد که نفت ما را خریداری کنند تا ایران نیز نسبت به واردات کالا از این کشورها اقدام کند. بنابراین درواقع مراودات دوسویه است و مشکلی از این بابت نیست.

برچسب هاتحریم نفتی جلال میرزایی جو بایدن صادرات نفت ایران

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تحریم نفتی جلال میرزایی جو بایدن صادرات نفت ایران آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میزان صادرات صادرات نفت نفت ایران بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشورها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشورهای اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشارهای شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشورهای دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.
در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یوآنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآوردها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشورهای مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

کد خبر 847194 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده