Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس امنیتی برجسته عراقی گفت که ارتش آمریکا با پهپادهای شناسایی و ارایه اطلاعات، از بقایای گروه تروریستی داعش در عراق حمایت می کند.

«موید العلی» کارشناس امنیتی برجسته عراق تصریح کرد: رخنه های امنیتی اخیر تروریست ها در عراق زیر نظر مستقیم نیروهای آمریکایی انجام می شود.

وی افزود: اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد نیروهای آمریکایی با پهپادهای شناسایی خود اطلاعات دقیقی درباره محل حضور یگان های الحشد الشعبی جمع آوری و آنها را در اختیار هسته های تروریستی داعش قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العلی که امروز با خبرگزاری «العهد نیوز» عراق گفت وگو کرد، با اشاره به جانفشانی مدافعان عراق در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: حضور آمریکا در عراق به فعالیت هسته های تروریستی کمک می کند.

وی افزود: هواپیماهای آمریکایی فعالیت گسترده ای دارند و سرکردگان هسته های تروریستی داعش را بین عراق و سوریه جابجا می کنند و این امر موضوعی شناخته شده است.

پنجشنبه دو هفته پیش بود که شهر بغداد پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

متعاقب آن نیز ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین عراق شاهد حمله تروریست ها به نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق بود که باعث شهادت ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر از این نیروها شد.

درپی افزایش تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز جمعه گذشته تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گروه تروریستی تروریستی داعش تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس

 رسانه های تصویری آمریکایی همچون «سی‌ان‌ان» و «ان‌ بی‎ سی نیوز» بطور زنده یورش نیروهای پلیس به محوطه دانشگاه لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا را به تصویر کشیدند، این درحالی بود که نیروهای پلیس از اوایل شب گذشته برای سرکوب با تمام قوا خود را آماده کرده بودند.

به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان گزارش داد که نیروهای پلیس اوایل بامداد امروز پنجشنبه به وقت محلی پس از مهلت دادن به دانشجویان هوادار فلسطین، وارد عمل شده و درحال برداشتن موانع ایجاد شده توسط دانشجویان هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: دانشجویان مدت یک هفته در صحن این دانشگاه دست به اعتراض زده و پلیس با دادن هشدار درباره ترک محل، اعلام کردند در صورت ورود اقدام به بازداشت دانشجویان خواهند کرد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: هم اکنون دانشجویان با نیروهای پلیس که با برداشتن موانع قصد ورود و متفرق و بازداشتن کردن آنان را دارند، به مقابله پرداخته اند.

شبکه خبری «سی ان بی سی نیوز» نیز با پوشش این خبر گزارش داد: دانشجویان حامی فلسطین به مقابله با نیروهای پلیس پرداختند و تلاش دارند تا خطوط خود را حفظ کنند، دانشجویان می گویند تا زمانی که خواسته آنان مبنی براینکه دانشگاه اقدام به محروم ساختن اسرائیل نکند، این مکان را ترک نخواهند کرد.

 در ادامه اعتراضات دانشجویی به اقدامات غیربشری رژیم صهیونیستی در غزه که در دانشگاه‌های آمریکا فراگیر شده و کاخ سفید را تحت فشار قرار داده، از شب گذشته (چهارشنبه) پلیس لس‌آنجلس با به کار گرفتن تمامی قوا، به دانشجویان حامی فلسطین هشدار ترک محل تحصن داده است.

برای پاکسازی تحصن صورت گرفته در این دانشگاه از چندین رسته نیروی پلیس استفاده می شود که شامل اداره پلیس لس آنجلس، پلیس بزرگراه های کالیفرنیا و اداره کلانتری لس آنجلس در صورت برهم خوردن وضعیت در شهر می باشند.

سرکوب های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های توسط نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

تنها در روز سه شنبه گذشته بیش از ۴۰۰ معترض دستگیر شدند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک را در بر می گیرند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ترور برای بقا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟