Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:28:18 GMT

بزرگان استان نمایندگان را به سمت شفافیت سوق دهند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۴۶۷۱

بزرگان استان نمایندگان را به سمت شفافیت سوق دهند

احمد خورگامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئله شفافیت در مجلس اظهار کرد: مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی است و زمانی نظامنظام با سرعت بیشتر به مسیر خود ادامه می‌دهد که مردم به آن اعتماد داشته باشند و یکی از زمینه‌های اصلی اعتماد مردم شفاف سازی است.

وی افزود: شفافیت در مجلس باعث می‌شود تبلیغات روانی، ذهنیت‌های نادرست و افکاری نظیر اینکه نمایندگان تنها به دنبال منافع خود هستند و کمتر به مردم توجه می‌کنند از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اذعان کرد: نمایندگان و منتخبین مردم در مجلس که با شعارهای خود رأی مردم را جلب کرده و برکرسی‌های مجلس نشسته‌اند باید توجه داشته باشند که منافع اصلی و عملکرد آن‌ها باید در راستای منافع عمومی باشد.

وی بیان کرد: شفافیت در مجلس باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش اعتماد مردم، نمایندگان بتوانند از ظرفیت‌هایی که دارند به خوبی استفاده کنند.

خورگامی تصریح کرد: دقت در انتخاب مسئولین و همچنین دقت مسئولین در انتخاب اطرافیان نکته بسیار مهمی است که با گذشت زمان اثرات خود را اعمال می‌کند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخاب مسئولین و شفاف‌سازی مجلس عنوان کرد: رسانه نقش تأثیرگذاری در آگاه سازی مردم دارد و اگر رسانه بتواند با رویکرد سیاسی درست و انقلابی به مطالبه‌گری به‌جا بپردازد و مردم را نسبت به عملکرد نمایندگان آگاه کند بسیاری از شبهات برطرف می‌شود.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: از سوی دیگر رسانه نقش مؤثری در مقابله با مفاسد و آگاهی سازی مردم نسبت به این مسائل دارند چرا که پیگیری مطالبات باعث آشکار شدن حقایق شده و جلب اعتماد مردم را به همراه دارد.

وی گفت: نکته‌ای که رسانه باید در جایگاه خود به عنوان یک رسانه انقلابی و مردمی به آن توجه داشته باشد این است که نقد مسئولین باید یک نقد سازنده و دلسوزانه باشد.

خورگامی تصریح کرد: گاهی نظر برخی بزرگان استان باعث اعتماد و حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود که در مسئله شفافیت سازی و مسائل مهم سیاسی و اقتصادی از بزرگان استان انتظار می‌رود با نصیحت و راهنمایی‌های درست خود نمایندگان را به سوی شفاف‌سازی و بیان حقایق رهنمون کنند.

وی در پایان گفت: تذکر و مطالبه دلسوزانه توسط مسئولین و رسانه به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی راه مؤثری برای جلب اعتماد مردم و بیان حقایق است.

کد خبر 5138872

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین شفافیت مالی طرح شفافیت آرای نمایندگان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران بوشهر آمار کرونا شهرستان کرج شیراز شهرکرد عکس استانها جشنواره فیلم فجر افتتاح طرح عمرانی اعتماد مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خانه ‌ملت،متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه، همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.
اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.
ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن