Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تبدیل یکباره نرخ ارز به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تورم‌زا بوده و جامعه را با مشکل مواجه می‌کند. - اخبار استانها -

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: لایحه بودجه 1400 پس از اصلاحات در مجلس مطرح شد و نمایندگان در خصوص تغییرات نظرات موافق و مخالفی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تأمین منابع، مصارف، تورمی بودن بودجه، کسری بودجه و تقسیم منابع محورهای بحث نمایندگان بود.

 عضو کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در نهایت نمایندگان به لایحه بودجه 1400 که در کمیسیون تلفیق اصلاح شده بود رأی منفی داده و دوباره به دولت برگشت داده می‌شود.

قدردانی فرمانده سپاه گیلان از همکاری مردم در عرصه مبارزه با کرونا؛ بسیجیان عامل اصلی موفقیت طرح شهید سلیمانیاستاندار گیلان: «روحیه جهادی» رمز موفقیت انقلاب اسلامی است2 میلیون و 700 هزار خانوار گیلانی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

آقازاده ابراز داشت: لایحه بودجه 1400 سیاسی و تورمی بوده و قطعاً دولت بعدی را با مشکل مواجه می‌کند به همین دلیل این لایحه با وجود تغییرات عمده در کمیسیون تلفیق از نظر تعادل بین منابع و مصارف متوازن تشخیص داده نشد.

 وی با بیان اینکه ارز 4 هزار و 200 تومانی فسادزا است گفت:این نرخ ارز تقریباً اجرایی نشده و توزیع آن تأثیری بر کنترل قیمت‌ها و نظارت بر افزایش قیمت‌ها نداشت و از طرفی به نفع‌ رانت‌خواران بوده است.

آقازاده افزود: نظر کمیسیون تلفیق این بود که این نرخ ارز به 17 هزار و 500 تبدیل شود و مابقی پول به‌صورت یارانه در اختیار مردم قرار گیرد که این نظر موافق و مخالفانی داشت و در نهایت به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: به اعتقاد بسیاری از نمایندگان تبدیل ارز 4 هزار و 200 تومان به 17 هزار و 500 باعث ایجاد تورم در جامعه شده و جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: برنامه دراز مدتی در قالب راهبرد توسعه کشاورزی برای کشاورزی گیلان تدوین شده و بخش زیادی از آن به تجهیز و مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان مربوط می‌شود.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با مکانیزاسیون این عرصه می‌توان با هزینه کمتر تولید بیشتری داشت و صنایع تبدیلی را گسترش داد.

وی گفت: همچنین این برنامه‌ها شامل بحث نهادهای کشاورزی و بهره‌مندی آسان کشاورزان از آن، تجهیز کانال‌ها و آب‌بندان‌ها و زیرساخت‌های کشاورزی و بازرگانی برنج و ثبات قیمت آن   نیز می‌شود.

 آقازاده عنوان داشت: در این حوزه اقداماتی انجام شده اما اکنون به حد مطلوب متوسط نیز نرسیده‌ایم زیرا در این بخش فراز و نشیب‌هایی وجود دارد و دولت‌ها به تعهدات خود در این حوزه عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل محدودیت منابع اکنون پروژه‌های نیمه تمام در گیلان در اولویت تکمیل هستند گفت: یکی از این پروژه‌ها مباحث مربوط به صنعت است تا بتوانیم شاهد افزایش تولید و کیفیت تولید در این بخش باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس اظهار داشت: همچنین یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد حوزه گردشگری گیلان بوده و باید زیرساخت‌هایی در این حوزه فراهم شود.

وی با بیان اینکه مباحث زیست محیطی استان و مدیریت پسماند از دیگر حوزه‌های دارای اولویت در گیلان است افزود: یکی از پروژه‌هایی که باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد موضوع حاشیه‌نشینی و بحث فضای درمانی شهرها است.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش سازمان‌های استان گیلان نیز باید در بحث تخصیص بودجه و برنامه‌ریزی‌های درست برای این نهادها سیاست‌های درستی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: در حوزه شهرستان رشت نیز پروژه‌هایی در اولویت رسیدگی قرار دارند که علاوه بر موارد مذکور می‌توان به ترمیم راه‌های روستایی و جاده‌های بین شهری  اشاره داشت.

آقازاده خاطرنشان کرد: احیاء تالاب‌ها، ساخت مسکن برای شهروندان، اتمام طرح‌های مسکن مهر از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان رشت است که اکنون در اولویت پیگیری نمایندگان گیلان در مجلس قرار دارد.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی پروژه ها نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست