Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:22:34 GMT

نسخه‌نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۴۷۹۲

نسخه‌نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک یک الزام قانونی است و باید پیگیری شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، محمد مهدی ناصحی در خصوص ضرورت افزایش اعتبارات سطح یک روستایی، اظهار کرد: اولویت سازمان برای سال آینده تقویت سطح یک روستایی است چراکه اگر دسترسی روستاها به خدمات بهداشتی کاهش یابد، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی درمانی در روستاها از سخت‌ترین فعالیت‌ها در حوزه درمان است، پرداخت به موقع حقوق‌ها و چانه زنی برای افزایش حقوق فعالان در این بخش را حداقل کاری دانست که می‌توان برای این افراد انجام داد.

ناصحی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی، سازمان فشار مضاعفی را از بابت پرداخت‌ها متحمل می‌شود، گفت: علیرغم تمام سختی‌ها از سال ۹۵ تاکنون اولویت را به تسویه و پرداخت مطالبات داده‌ایم و در سال ۹۹ نیز مطالبات به روز پرداخت شده است.

وی در ادامه به بحث ارزیابی وسع اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی فعلاً این طرح با مسامحه جلو می‌رود تا بیمه شدگان و به خصوص اقشار ضعیف از نظر مالی دچار مشکل نشوند.

ناصحی رسیدگی به مشکلات حوزه بهداشت را نیازمند تعامل همه جانبه دانست و از تلاش این مجموعه برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص در بحث تعدیلات و قصورات خبر داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، انجام نسخه نویسی الکترونیک را در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی یک الزام قانونی عنوان کرد و گفت: این طرح مورد تاکید رئیس جمهوری و وزیر بهداشت است و تمام مؤسسان دولتی باید به انجام آن پایبند باشند.

ناصحی از اعمال طرح‌های تشویقی، چه در بخش خصوصی و چه دولتی در رابطه با نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و اظهار کرد: در این راستا به ازای هر نسخه الکترونیک، مبلغ اضافی پرداخت می‌شود، همچنین اولویت پرداخت با نسخ الکترونیک خواهد بود.

کد خبر 472923

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت سامانه نسخه الکترونیک پزشکان کرونا مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران درمان بیماران دفترچه بیمه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسخه نویسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند

به گزارش شهرداری قم، قاسم طالبی با اشاره به برنامه سازمان تاکسیرانی برای تجهیز تاکسی‌های شهری به دستگاه‌های کارت‌خوان اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی و تفاهم صورت گرفته با مدیریت بانک رفاه کارگران استان، شرایط مناسبی برای تاکسیرانان فراهم‌شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه کارت‌خوان مجهز شوند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه به صورت نقدی و مشکل پول خرد بوده که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز کرد: آن دسته از مالکین تاکسی‌هایی که اقدام به دریافت دستگاه کارت‌خوان کنند از پرداخت مالیات مشاغل معاف هستند.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در ۶ ماه نخست امسال تمامی تاکسی‌های سطح شهر به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

کد خبر 6089862

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت