Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@09:22:49 GMT

مراکز فرهنگی و تفریحی مختص بانوان در شهر توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۵۲۳۵

مراکز فرهنگی و تفریحی مختص بانوان در شهر توسعه یابد

سرپرست واحد سلامت اجتماعی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: توسعه اماکن تفریحی و باشگاه‌های فرهنگی ورزشی مختص بانوان یکی از نیازهای مهم جامعه است و ایجاد مراکز رسمی و قانونی که امنیت خاطر بانوان و خانواده آنها را برای ورزش، تفریح و سرگرمی فراهم نماید، یکی از ضروریات مهم اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا امینی در نشست هم اندیشی و تبادل ایده و نظر با محوریت افزایش نشاط و شادی در جامعه زنان، اظهار کرد: حفظ و تقویت سلامت روانی خانواده، در گرو افزایش نشاط و شادابی بانوان است و هرگونه برنامه‌ریزی مدون و سرمایه گذاری ملی برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه زنان، به ارتقای شاخص‌های سلامت روانی در خانوارهای ایرانی می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زن، محور عاطفی خانواده است و ویژگی‌های خلقی او در سایر اعضای خانواده منعکس می‌شود، افزود: پژوهش‌های بسیاری به کشف رابطه معنادار میان شادی و طول عمر افراد دست یافته‌اند لذا با افزایش میزان نشاط در اعضای خانواده، قدرت سیستم ایمنی بدن افراد برای مقابله با بیماری‌های مسری نظیر کرونا و بیماری‌های غیر واگیر همچون حملات قلبی، سرطان، ام اس و… به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سرپرست واحد سلامت اجتماعی مرکز بهداشت استان اصفهان آشنایی بانوان با رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم اعضای خانواده را یکی از عوامل مؤثر در تنظیم هورمونی بدن و حفظ و تداوم سلامت جسم و روان برشمرد و تصریح کرد: بانوان با گنجاندن مواد غذایی برخوردار از امگا ۳، آهن و روی در وعده‌های غذایی خانوار و استفاده از ویتامین‌های موجود در میوه‌هایی همچون به، سیب، انگور و انار می‌توانند سلامت جسمی و نشاط و شادابی روانی را در خود و اعضای خانواده تقویت نمایند.

کم تحرکی و مأنوس نبودن با ورزش از معضلات جامعه زنان

وی کم تحرکی و مأنوس نبودن با ورزش را یکی از معضلات مهم جامعه بانوان در کشور عنوان نمود و اظهار داشت: ورزش منظم، میزان اضطراب و افسردگی را در افراد کاهش داده و بر افزایش اعتماد به نفس، تأمین تعادل و ثبات هیجانی، ایجاد تصویر مثبت بدنی، سازگاری با محیط، واقع بینی، احساس ارزشمندی و بهبود تعاملات اجتماعی به شدت تأثیر می‌گذارد.

امینی توسعه مراکز ورزشی مختص بانوان را یکی از نیازهای مهم اجتماعی در شهرهای مختلف کشور ذکر نمود و خاطرنشان ساخت: بانوان بیگانه با ورزش، علاوه بر کاهش سلامتی خود، الگوی رفتاری کم تحرکی را به همسر و فرزندان خود نیز سرایت می‌دهند و در بلند مدت، اعضای خانواده را با عوارضی نظیر چاقی و اضافه وزن، دیابت و فشار خون مواجه می‌سازند.

وی اشتغال، خلاقیت و ابتکار را یکی دیگر از عوامل مؤثر بر افزایش نشاط روحی زنان دانست و افزود: کارآمدی و احساس رضایت نسبت به خویشتن، در تقویت نشاط و شادابی بانوان مؤثر است از این رو، بانوانی که یا در بیرون از منزل به فعالیت‌های رسمی اشتغال دارند یا در محیط خانه به خوداشتغالی و تولید محصولات متنوع یا خلق آثار هنری می‌پردازند، با احساس ارزشمندی و نشاط روانی بیشتری مواجه می‌شوند.

سرپرست واحد سلامت اجتماعی مرکز بهداشت استان، جلب توجه و دریافت محبت و قدردانی را یکی از نیازهای مهم روانی در زنان برشمرد و تصریح کرد: برخی الگوهای سنتی در جامعه، انجام امور منزل را وظیفه قطعی و تعهد مادام‌العمر زن تلقی نموده و موجب شده است بانوان در قبال انجام این امور، نه تنها بازخورد مناسبی از همسر و فرزندان خود دریافت نکنند، بلکه، در صورت وجود هرگونه نقص و کاستی با موجی از انتقادات مواجه شوند که حاصل آن، خستگی، ملالت خاطر و دلسردی زن در محیط خانه است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، انجام تشکر و همکاری صمیمانه اعضای خانواده در انجام امور منزل را یکی از آموزه‌های مهم سبک زندگی سالم ذکر نمود که باید توسط رسانه‌ها به اعضای جامعه آموزش داده شود و خاطرنشان کرد: در صورت اشتغال زن در محیط بیرون، وظایف خانه داری باید با رعایت انصاف و عدالت، میان زن و مرد تقسیم شود تا هیچکدام به فرسودگی، خستگی و ضعف جسمی و روانی مبتلا نشوند.

لزوم توسعه اماکن تفریحی ورزشی برای بانوان

سرپرست واحد سلامت اجتماعی مرکز بهداشت استان اصفهان، توسعه تعاملات اجتماعی و شرکت در تشکل‌های صنفی، اجتماعات دوستانه یا انجمن‌های علمی و فرهنگی را ازجمله ویژگی‌های سبک زندگی زنان شاد و موفق ذکر نمود و اظهار کرد: خانه داری، منافاتی با برخوردار بودن از شخصیت اجتماعی تأثیر گذار و مناسب ندارد لذا بانوان جامعه، متناسب با رشته تحصیلی، گرایش‌های علمی، فرهنگی و هنری و یا توانمندی‌های ورزشی خود می‌توانند تشکل‌های مختلفی را تشکیل داده و ضمن فعلیت بخشیدن به استعدادها و نبوغ خود، از خاصیت نشاط انگیزی این تجمعات دوستانه بهره مند شوند.

امینی، برخورداری از تفریحات سالم نظیر سفر، طبیعت گردی، مطالعه کتاب و انجام بازی‌های گروهی را از دیگر نیازمندی‌های روحی بانوان ذکر نمود که موجب افزایش شادی و نشاط در آنها می‌شود و تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد شکل‌گیری مراکز تفریحی ویژه‌ای با عنوان باغ بانوان در شهرهایی نظیر اصفهان بوده‌ایم که نقش مؤثری در تأمین تفریحات سالم و کم هزینه برای بانوان داشته است.

این مدرس گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، توسعه اماکن تفریحی و باشگاه‌های فرهنگی ورزشی مختص بانوان را یکی از نیازهای مهم جامعه دانست و یادآور شد: ایجاد مراکز رسمی و قانونی که امنیت خاطر بانوان و خانواده آنها را برای ورزش، تفریح و سرگرمی فراهم نماید، یکی از ضروریات مهم اجتماعی است که نهادهای مدنی و دستگاه اجرایی متولی امر، باید نسبت به انجام آن همت بگمارند.

کد خبر 472938

منبع: ایمنا

کلیدواژه: توسعه مراکز تفریحی زنان خانواده نشاط اجتماعی زهرا امینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یکی از نیازهای مهم اعضای خانواده افزایش نشاط مختص بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیات دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد برای سیل سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت بیان کرد: به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه بودجه در خصوص سیستان و بلوچستان، فعلا میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان هیئت وزیران مقرر کرد به صورت تنخواه در خدمت استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: این هزینه تنها به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه هزینه کنند. طبیعتا هزینه‌های بیشتر از این بوده است که بعد از برآورد نهایی توسط دستگاه مربوطه در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 848753 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگی خبر ویژه علی بهادری جهرمی

دیگر خبرها

  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است