Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه معاون بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب یک عنوان و تشکل است و چنین تشکلی باید حرکت بزرگ فرهنگی و الهی بر اساس آنچه که فطرت انسان است، را دنبال کند.

وی با اشاره به سیر زندگی انسان در مسیر رسیدن به کمال الهی بیان کرد: هدف زندگی انسان باید مشخص باشد تا سبک زندگی نیز مشخص شود و وظیفه داریم به فرموده قرآن، هم خود و هم خانواده و نزدیکان را در مسیر رشد قرار داده و از آتش دوزخ دور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی نیز با هدف نجات مردم از طاغوت و خلاصی از ظلم و ستم شکل گرفت و اصل و اساس انقلاب بر این پایه استوار است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این‌که جبهه فرهنگی باید فرهنگ الهی و خدایی را نهادینه کند، افزود: همه چیز در جامعه به یک فرهنگ و یک اسلوب نیاز دارد و زمانی یک موضوع به فرهنگ تبدیل می شود که به باور واقعی و قلبی در مورد آن برسیم.

وی با تاکید بر این‌که جبهه فرهنگی باید بتواند در مسیر حرکت خود به درون انسان‌ها نفوذ کند، عنوان کرد: در این مسیر باید دل‌ها و ذهن‌ها را با خدا آشنا کنیم و آنها را در حرکت‌های مختلف بپرورانیم و تقویت کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در این مسیر ابتدا باید خودمان را بسازیم، فطرت خود را خدایی کنیم، از غفلت‌ها بپرهیزیم و دست دیگران را در این مسیر بگیریم.

وی با انتقاد از اینکه برخی کوتاهی‌ها و غفلت‌ها در سیر حرکت اجتماعی و فرهنگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در استان یزد ۲۵۰ هزار جمعیت دانش آموزی داریم اما باید دید که تشکل‌هایی نظیر جبهه فرهنگی انقلاب، با چه تعداد از این جمعیت ارتباط برقرار کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که زنان جبهه فرهنگی انقلاب باید به مسائل مهم حوزه زنان از جمله فرزندآوری ورود کنند، تصریح کرد: اینکه عده‌ای از ترس روزی و مشکلات مالی، از فرزند دار شدن اجتناب می‌کنند، سوء ظن بالله است و این گناه کبیره است و بانوان جبهه فرهنگی باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سختی‌ها نباید عاملی برای کاهش جمعیت باشد، عنوان کرد: دشمن به دنبال تحقق کاهش جمعیت در کشور است زیرا می‌داند اگر جمعیت پیر شود، حرکت و پیشرفت و توسعه در کشور متوقف می‌شود و آنها به اهداف خود دست پیدا می کنند.

ناصری با اشاره به این‌که متاسفانه اقداماتی مانند نگهداری از حیوانات جایگزین فرزندآوری شده است، افزود: سگ گردانی یک توطئه بزرگ خانمان سوز است که اکنون کسی متوجه آسیب آن نیست اما در چند سال آینده شاهد خواهیم بود که این رویه، چطور رشد عادی جمعیت را در کشور ما متوقف می‌کند.

ابراهیم دهقان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: بنا به دغدغه و توصیه رهبری، شبکه سازی و توانمندسازی زنان در جبهه فرهنگی آغاز شده و در چند استان معاونت امور بانوان جبهه فرهنگی انقلاب شکل گرفته که یزد از آن جمله است.

 وی با اشاره به نقش زنان اثرگذار در عصرهای مختلف عنوان کرد: نقش این زنان در رویدادهای مهم تاریخی نشان می‌دهد که زنان توانسته‌اند رویدادهای مهم تاریخی را راهبری کنند.

در این مراسم سیدرضایی که به مدت دو سال به عنوان معاون امور بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد منصوب شده است، معرفی شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان یزد فرهنگ سبک زندگی فرزندآوری امام جمعه یزد جبهه فرهنگی یزد بانوان جبهه فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

آقای محمدرضا هراتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: شاخص‌های کتابخانه‌ای در دو سال گذشته در بخش‌های کتابخانه‌های عمومی، منابع، سیار و عضو فعال افزایش یافته است.

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با بیش از سه هزار هشتصد کتابخانه، ۱۲۰ سالن مطالعه و بیش از ۱۲ میلیون نفر عضو و منابع متنوع تخصصی و عمومی، به عنوان بزرگترین شبکه مویرگی فرهنگی کشور، متولی اصلی کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی افزایش ۶۴ باب کتابخانه عمومی، افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار، افزایش منابع کتاب کتابخانه‌ها و رشد ۲۴۵ درصدی تعداد عضو فعال کتابخانه‌ها را از دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال گذشته بیان کرد و گفت: کتابخانه‌ها از عضویت و امانت فراتر رفته و خدمات فرهنگی از جمله ۶۰ خدمت در جهت توانمندسازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ارایه می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی کشور بخش جداگانه کودک و نوجوان دارند و برای گروه‌های خاص نیز برنامه ریزی شده است افزود: در حال تجهیز بخش‌های سالمندان، نابینایان و مادران در کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم.

وی اظهار داشت: از این ۱۲ میلیون عضو فعال نزدیک به ۶۰ درصد کودکان و نوجوانان هستند که در همین راستا برنامه‌های گسترده‌ای مانند جشنواره‌ها و جایزه‌های داستان نویسی و قصه گویی، محافل ادبی، پویش‌های کتابخوانی و مسابقات تلویزیونی را برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه نهاد کتابخانه‌های عمومی افزایش ۵۰ درصدی کتابخانه‌های سیار به ویژه در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار از دیگر دستاورد‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۲ سال گذشته دانست و گفت: در کنار بهره برداری از کتابخانه‌های مرکزی، ۱۳۲ کتابخانه غیر مرکزی شامل ۵۸ کتابخانه شهری و ۷۴ کتابخانه روستایی است.

وی گفت: علاوه بر افتتاح کتابخانه در روستا‌ها جشنواره‌هایی هم برای روستائیان و عشایر مانند جشنواره عشایر با طعم کتاب یا طرح حایی مانند مجموعه کوله کتاب ویژه مناطق صعب العبور را برگزار کردیم که با استقبال خوب مردم آن مناطق مواجه شد.

هراتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران از لحاظ توسعه شبکه کتابخانه‌ای در بین کشور‌های برتر منطقه قرار دارد افزود: ایران از لحاظ توسعه شبکه‌های کتابخانه‌ای دارای رتبه اول در میان کشور‌های منطقه و در جمع ۲۰ کشور برتر دنیا است.

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب