Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان ورزشکار اسدآبادی از کسب رتبه نخست کشوری خود در رشته ورزش باستانی و زورخانه ای خبر داد.

جعفر نوری در گفت‌و گو با ایسنا، اظهارکرد:در مسابقات منطقه چهار غرب کشور که  با حضور منتخبین استانهای کرمانشاه ،همدان ،خرم آباد ،ایلام و کردستان به میزبانی شهرستان قروه  در ۱۳ بهمن ماه برگزار شد موفق به کسب رتبه نخست کشور در ورزش پهلوانی و زورخانه ای شدم و به فینال اولین دوره مسابقات چندجانبه کشور در رشته میل گیری سنگین جام فجر حاج قاسم سلیمانی راه یافتم که  این مسابقات فینال در ۲۳ بهمن ماه  به میزبانی شهر ری برگزار خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  خود را اصالتا اسدآبادی ۳۲ ساله معرفی کرد و افزود:در سن ۱۰ سالگی در سال ۷۷ به ورزش پهلوانی و زورخانه ای روی آوردم و در سن ۲۰ سالگی  به صورت حرفه ای در رشته ورزشی فعالیت داشته ام .

نوری با بیان اینکه تاکنون ۱۰ مقام کشوری را در مسابقات قهرمانی رشته کباده و میل گیری سنگین کسب کرده ام و ۲ سال  به تیم ملی دعوت شدم خاطر نشان کرد:طی ۳ سال در لیگ برتر کشور عضو تیم شهرداری اردبیل و عمران پویش کردستان  رکوردار ۷۰ کیلو در وزن خود  بوده ام .

وی با اشاره به ۳۰ مقام قهرمانی استانی و قهرمانی  لیگ  خود یاد آور شد:قرار بر  برگزاری مسابقات آسیایی  در کره جنوبی بود که به دلیل شیوع کرونا فعلا این مسابقات منتفی شده که در صورت برگزاری قرار بر شرکت بنده در این مسابقات خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش زورخانه ای اسدآباد  در ادامه با بیان اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه ای یک جریان فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: همواره وجه فرهنگی، پهلوانی و فعالیت‌های خیر و اعتقادی این رشته ورزشی بر بخش ورزشی آن چربیده است .

نوری با اشاره به اینکه در این رشته ورزشی سنتی برد و باخت معنایی ندارد، تصریح کرد: این رشته یک رشته ورزشی تاثیرگذار نسبت به سایر رشته های ورزشی  بوده و همین امر موجب ترغیب بنده به سمت این ورزش شد.

وی درادامه با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای نمونه بارز یک کار جمعی با وحدت و هماهنگی بوده و روحیه فردگرایی درآن معنا ندارد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت جمعی ورزش پهلوانی، اخلاق و منش‌های پسندیده و ستودنی آن، تقویت فرهنگ‌سازی این رشته ورزشی در سطح جامعه نیاز است .

نوری  با تاکید بر تقویت رشته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در جامعه، افزود: شهرستان اسدآباد در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در استان همدان پیشتاز بوده و بسیاری از ورزشکاران این رشته حائز رتبه‌های بالایی در مسابقات استانی و کشوری بوده‌ و هستند.

نوری تعداد ورزشکاران ورزش زورخانه ای و پهلوانی این شهرستان را ۱۰۰ نفر برشمرد و یاد آورشد:سال گذشته میزبانی مسابقات بزرگسالان ورزش زورخانه ای و پهلوانی انفرادی را برای شهرستان گرفتیم که این رویداد برای شهرستان بی سابقه بود و برای اولین بار در شهرستان برگزار  گردید و در این مسابقه تیم اسدآباد اول شد.

این ورزشکار اسدآبادی خاطرنشان کرد:شهید ابراهیم شعبانی تنها شهید اسدآبادی در استان همدان بوده که در این رشته فعالیت داشته و با اخلاق و منش پهلوانی در زمان حیات و پس از حیات الگویی بس ارزنده برای ورزشکاران به‌ویژه جوانان و نوجوانان بوده است.

وی با اشاره به وجود باشگاه زورخانه‌ای در شهر اسدآباد افزود:این باشگاه زورخانه درحال حاضر به نام این شهید بزرگوار مزین است .

وی  یادآورشد: این شهید بزرگوار در رویکرد نوین ورزش پهلوانی شهرستان از نقش موثری برخوردار بوده است .

انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها ورزش باستانی ورزش ورزش پهلوانی و زورخانه ای ورزش زورخانه ای رشته ورزشی رشته ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی