Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:36:52 GMT

کلنگ زنی پاتوق عمو عباس در نفرآباد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۶۲۰۸

کلنگ زنی پاتوق عمو عباس در نفرآباد

خبرگزاری آریا - شهر: شهرداری تهران بخش فریز شده محله نفرآباد را در راستای باززنده سازی فضاهای شهری به یک پاتوق تبدیل میکند.این طرح که امروز-١٦ بهمن-کلنگ آن به زمین خورد تا پایان بهار ١٤٠٠ به بهره برداری می رسد.
به گزارش شهر، پنجشنبه -16 بهمن 1399- ساخت پاتوق محله عمو عباس واقع در محله نفرآباد و هاشم آباد (منطقه 20 تهران) با حضور عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ کاوه حاج علی اکبری، رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران؛ فرهاد افشار، شهردار منطقه 20؛ محمد سالاری، حسن خلیل آبادی و احمد مسجد جامعی اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ابتدای این مراسم، ضمن اشاره به قدمت 400ساله محله نفرآباد، گفت: این محله در دهه 80 دچار رهاشدگی و بلاتکلیفی شده بود. مجموعه تملکات در این محله به جای اینکه مسئله اصلی و مشکل محله را حل کند، سبب رهاشدگی محله نفرآباد شد.
او در ادامه افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری به همراه سازمان نوسازی، طرح موضعی محله نفرآباد و استفاده از اصول ویژگی‌های معماری اسلامی-ایرانی را در برنامه خود قرار دادند. خوشبختانه پس از یک‌سال، طرح در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید.
به گفته مدیرعامل سازمان ‌نوسازی شهرداری تهران؛ یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های مردم، خروج محله از فریز و تعیین تکلیف املاک بود.
حاج علی اکبری درباره بازآفرینی محله نفرآباد توضیح داد: در طرحی که برای محله تهیه شده، مجموعه‌ای از پروژه‌ها پیش بینی شده که می‌توانند نقش محرک توسعه‌ای را داشته باشند و همچنین شروعی برای بازآفرینی و باز زنده‌سازی هویت تاریخی محله باشند.
او در ادامه درباره چگونگی تعیین نام این پاتوق، گفت: این فضا با مساحت 560 متر مربع، هیئتی به نام عمو عباس بوده که پس از تملک و فریز به پاتوقی برای گردهمنشینی اهالی محله تبدیل شد. تلاش شد طرحی تهیه شود که حداقل‌ترین مداخلات در آن فضا صورت گیرد و به نوعی ساماندهی فضای رها شده شهری باشد.
رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: امیدواریم که پاتوقی جذاب برای محله نفرآباد ایجاد شود. به اهالی محل قول می‌دهیم که حداکثر تا پایان خرداد 1400 این پاتوق ساخته شود.
همچنین عبدالرضا چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در ادامه مراسم کلنگ زنی پاتوق محله عمو عباس، گفت: امروز یکی از سیاست‌ها و الویت‌های دولت، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و بازآفرینی است که تبلور آن در محله قدیمی و تاریخی نفرآباد مشاهده می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان کرد: باید پروژه‌هایی از این دست با سرعت و وسعت بیشتری در کل پهنه استان تهران دنبال و پیگیری شوند. بازآفرینی شهری باید با مشارکت مردم صورت گیرد. باید این الگو برای تمامی پهنه‌های استان تهران مدل‌سازی شود که در الویت‌های ما هم خواهد بود. اهالی محل باید کمک کنند تا مشارکت اجتماعی خوبی رقم بخورد.
خبرنگار:ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهرداری تهران محله نفرآباد نوسازی شهر عمو عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!

حصار کشی در بوستان لاله تهران طی روز‌های اخیر با واکنش‌های مختلفی از سوی شهروندان روبه رو بوده و به نظر می‌رسد پروژه مد نظر شهرداری به دلیل واکنش‌ها فعلا تعلیق شده است.

به گزارش مهر، پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران با وسعت ۳۵ هکتار است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد.

پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، اقاقیا، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نما‌ها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران تبدیل کرده‌اند.

طی روز‌های اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. این تغییرات در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پورسینا بوده و آنجا حصار‌هایی نصب شده است.

درباره این ماجرا به سراغ برخی از مسؤولان شهرداری تهران اعم از سازمان بوستان‌ها و شهرداری منطقه ۶ رفتیم.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ در این زمینه اعلام کرد: هر گونه دخل و تصرف در بوستان‌ها برعهده سازمان بوستان‌ها است و شهرداری مناطق فقط در بحث نگه داشت بوستان‌ها دخیل است.

یکی دیگر از مدیران شهری هم به مهر گفت: سرانجام حصار کشی مشخص نیست و شاید کلاً طرحی که مد نظر بوده لغو شود و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس بهداشتی از جمله پروژه‌های مطرح شده بوده است که اجرای آن فعلاً تعلیق شده و سرانجام آن مشخص نیست

همچنین تلاش خبرنگار با مدیران سازمان بوستان‌ها به نتیجه نرسید و مسؤولان این حوزه حاضر به پاسخگویی نشدند.

هنوز موضوع بوستان قیطریه و حواشی مربوط به آن تمام نشده که ماجرای بوستان لاله آغاز شده است و اکنون باید دید سرانجام حصارکشی چه خواهد شد و آیا پروژه در نظر گرفته شده اجرایی یا کامل تعلیق خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است