Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی حرم محمدهلال بن علی (ع) در این آیین اظهار داشت: شبستان این حرم با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا با کمک‌های مردم و خیران در ضلع شمالی حرم مطهر ساخته شده است.

 سید جواد تکیه افزود: این شبستان یکی از کم نظیرترین طرح‌های بقاع متبرکه با ویژگی‌های منحصر به فرد است که طرح ساخت آن از سال ۱۳۸۳ آغاز و امروز بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شبستان حرم محمدهلال بی علی (ع) دارای ۱۵ گنبد و ۲۰ ستون است که بزرگترین گنبد آن به نام "الله جل جلاله" و ۱۴ گنبد پیرامون آن به نام چهارده معصوم(ع) طراحی و نامگذاری شده است و کل شبستان به دلیل قرار گرفتن مرقد مطهر آیت الله میرزا احمد عاملی از علمای بنام شیعه منطقه به نام همین عالم دینی نامگذاری شده است.

 مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: در طراحی و تزیینات کم نظیر این طرح که مجموعه‌ای کم‌نظیر از معماری سنتی اسلامی و ایرانی است از انواع گچ‌بری، کاشی‌کاری، سفال، شیشه، معرق کاری، نقاشی و آیینه کاری با طرح‌های هندسی متنوع به کار رفته است.

تکیه افزود: این شبستان دارای پنج درب ورودی به نیت پنج تن آل عبا (ع) با طراحی است که باوجود ستون‌های متعدد، هیچ ستونی در راستای درب‌ها مشاهده نمی‌شود.

ضرورت توسعه دیپلماسی گردشگری مذهبی در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل نیز گفت: توجه بیشتر به دیپلماسی گردشگری مذهبی در این شهرستان ضروری است، چرا که آران و بیدگل با داشتن ۴۲ بقعه متبرکه، بیشترین آیین‌های مذهبی و عاشورایی را در کشور دارد.

اسماعیل بایبوردی افزود: دیپلماسی گردشگری، یکی از مفاهیم مهم در دنیای نوین است که رونق گردشگری و تبادل مسافر بین کشورها می‌تواند علاوه بر توسعه پایدار، در روابط سیاسی آن‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های گردشگری مذهبی در آران و بیدگل ادامه داد: گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها برخوردار است.

به گفته وی، حفظ سلامت و امنیت گردشگران در بقعه‌های متبرکه ضروری است و با تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات در این اماکن و جذب گردشگر مذهبی می‌توان به توسعه پایدار این شهرستان کمک کرد.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه این شهرستان افزون بر ۳۰۰ روز آفتایی در سال دارد، افزود: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در امامزادگان آران و بیدگل، علاوه بر کمک به توسعه شهرستان، درآمد پایداری برای بقاع متبرکه ایجاد می‌کند.

بایبوردی خاطرنشان کرد: مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌توانند با ارایه تسهیلات لازم به امامزاده محمد هلال (ع) به عنوان نخستین امامزاده، زمینه راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی را در آران و بیدگل فراهم کنند.

"محمد اوسط" مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال ۱۴ ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب (ع) و امامه است.

محمد هلال که نسبش از طرف مادر با ۲ واسطه به پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌رسد ۲۸ رمضان سال ۶۴ ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت و در همین شهرستان به خاک سپرده شد.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه فرمانداران آران وبیدگل دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه فرمانداران آران وبیدگل سازمان اوقاف و امور خیریه فرمانداران آران وبیدگل دهه فجر اخبار کنکور آران و بیدگل گردشگری مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از بهره‌برداری باند دوم پل هادی آباد به جنگیه در شهرستان کارون خبر داد.

محمد جولانژاد امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باند دوم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان کارون با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پل هادی آباد شهرستان کارون به طول ۳۰۰ متر است که پروژه تکمیل آن شامل اجرای عرشه، اجرای پیاده‌رو، اجرای جانپناه و هندریل، اجرای روکش آسفالت و اجرای روشنایی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان مدت زمان اجرای این پل را ۶ ماه برشمرد و گفت: پایان اجرای این پروژه به منظور تردد ایمن اهالی منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان