Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:27:58 GMT

محفل طنز «قندشکن» در یزد برگزار ‌شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۷۰۵۴

محفل طنز «قندشکن» در یزد برگزار ‌شد

ایسنا/یزد بیست و هشتمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «بُت بزرگ» (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) از طریق فضای مجازی برگزار شد.

همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی، محفل مجازی طنز «قندشکن» با حضور شاعران و طنزپردازان استان و کشور برگزار شد.

بُت بزرگ (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) و همچنین آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله موضوعات این برنامه بود که طنزپردازان در این زمینه‌ها به شعرخوانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این محفل حجت الاسلام «مهدی پرنیان» مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، «محمدجواد حلوایی»، «علی تقی‌زاده»، «علی‌محمد برادران‌زاده»، «محمد عظیمی» و «علی رمضانی» آثار خود را خواندند و فیلم شعرخوانی «عباس احمدی» مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم، «محمدحسین مهدویان»، «سیدجواد یثربی» و «امین شفیعی» از استان قم و «مهدی واحدی» از اردکان پخش شد.

در ادامه «امین کارگر» نوجوان یزدی استند آپ کمدی در زمینه آلودگی‌ها اجرا ‌کرد.

اجرای این برنامه بر عهده علی رمضانی بود و مهدی پرنیان به عنوان کارشناس حضور داشت.

محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل مجازی «قندشکن» در دوران کرونا بود که از طریق صفحه Qandshekan پخش شد.

محافل ماهانه طنز «قندشکن» با هدف ترویج طنز عفیف و سالم در جامعه و پرورش استعدادهای ادبی جوان از دهه فجر ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای ارائه و خواندن در این محافل به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند یا با شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، این ویژه برنامه به همت حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و مجتمع فرهنگی کربلا برگزار ‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حوزه هنري يزد طنز حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهردار مراغه گفت: سازه های آجری به مناسبت بزرگداشت روز مراغه در پارک ملت این شهر با استفاده از طرح‌های بنا‌های تاریخی اجری ساخته شده است.

مروتی افزود: ساخت این سازه ها با مشارکت حدود ۲۳ نفر هنرمند، معمار، کارشناسان فنی شهرداری، استادان دانشگاه و دانشجویان معماری، دو هفته زمان برده است.

وی با بیان اینکه، مراغه خواستگاه معماری سبک آذری در ایران است، اظهار کرد: این سازه‌ها با هدف احیاء و به نمایش گذاشتن معماری تاریخی و سنتی این شهر اجرا شده است.

به گفته شهردار مراغه، این سازه‌های آجری در پارک ملت مراغه، نماد فرهنگ غنی معماری این شهر از دیرباز تاکنون است.

وی با اشاره به تدوین ده‌ها برنامه برای روز بزرگداشت مراغه افزود: ساخت این آثار هنری، از برنامه‌های جذاب و به یادماندنی ۱۶ اردیبهشت امسال خواهد بود.

مروتی تصریح کرد: برنامه‌های روز مراغه از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک هفته با برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • تمایز «بوم» با دیگر برنامه‌های مشابه چیست؟/ قابی در شأن هنرمندان
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد