Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بهره گیری از معارف دینی به ویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است، گفت: استان یزد در زمینه تربیت دانش آموز تراز ایرانی اسلامی از استان های پیشتاز است که نتیجه اقدامات خوب اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بوده و این اداره را در بین پنج استان برتر کشور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسینعلی ملانوری» در محفل انس با قرآن کریم که در راستای برگزاری جشنواره هنر قرانی دانش و به مناسبت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) در پژوهش سرای برازنده مقدم یزد برگزار شد، با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساعت های زیربنایی آن گفت: اهداف این سند تنها محدود به برنامه های آموزشی نبوده و بر مبنای شش ساعت تربیتی درحوزه های تربیت اعتقادی وعبادی ، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و شناختی ، زیبایی شناختی و هنری و علمی و فناوری پایه گذاری شده و حوزه های تربیتی تمام ساعتی دانش آموزارن را رقم زده است.

وی با بیان این که بهره گیری از معارف دینی به ویژه در حوزه قرآن یکی از مبانی اصلی و اساسی این حوزه است گفت: وقتی دانش آموزی بخواهد به عنوان دانش آموز تراز ایرانی_اسلامی که مورد نظر سند تحول است تربیت شود تا بتواند بعد از تحصیل امورات خود را به طور احسنت در جامعه دنبال کند باید از یک تربیت تراز برخوردار باشد.

ملانوری تصریح کرد: استان یزد در زمینه تربیت دانش آموز تراز از استان های پیشتاز است که نتیجه اقدامت خوب همکاران ما در اداره کل قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش بوده و این اداره  را در بین ۵ استان برتر کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: البته برخورداری از انسان های توسعه یافته فعال در حوزه قرآنی، همچنین بهره مندی از اساتید برجسته نه فقط در این مقطع بلکه در ادوار گذشته نیز در این پیشرفت و بالندگی تاثیرگذار بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در زمینه تحقق تمام ساعتی سند تحول بنیادین را استفاده از پتانسیل بین بخشی دستگاه‌ها دانست و گفت: استقبال خوب دانش آموزان از برگزاری چنین محافلی و کسب تجربه در محضر اساتید حاضر در آن، رشد اعتقادی و عبادی آنان را رقم خواهد زد و بر همین اساس از خانواده ها درخواست داریم زمینه های حضور دانش آموزان در چنین جلساتی را فراهم آورند.

ملانوری با بیان اینکه  تلاش کردیم تا اکثر برنامه ها با محوریت دانش اموزان انجام شود، اظهار کرد: معتقدیم باید زمینه آزمون وخطا برای دانش آموزان به عنوان مدیران آینده فراهم شود تا در کنار بهره مندی از تجارب اساتید بزرگوار در زمینه عملی هم کسب تجربه نموده تا شاهد تربیت مدیرانی مجرب، متعهد و اموزش دیده برای نقش آفرینی در آینده کشور باشیم.

اجرای مداحی و تلاوت قرآن کریم توسط استاد سید جوادحسینی قاری بین المللی قرآن کریم از دیگر بخش های این مراسم بود که ۴۲۰۰ دانش آموز یزدی به صورت زنده از طریق شبکه شاد از آن بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر قرآنی دانش، اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با هدف تقویت بنیه معرفتی و تربیتی دانش آموزان با تمسک به قرآن کریم به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری  در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش جشنواره قرآنی محفل انس با قرآن دانش آموز تراز آموزش و پرورش دانش آموزان استان یزد قرآن کریم اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند