Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:56:59 GMT

نرخ هر کیلو دام سبک ۴۹هزار تومان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۷۵۰۳

نرخ هر کیلو دام سبک ۴۹هزار تومان اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور درباره آخرین وضعیت قیمت شیرخام در بازار اظهار کرد: بنابر آخرین گزارش‌ها از استان‌های مختلف قیمت خرید هر کیلو شیرخام با ۳.۲ درصد چربی و ۳ درصد پروتئین ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، هر چند شیر‌های دارای درصد چربی یا پروتئین بالاتر به ازای هر دهم درصد چربی مبلغی اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه نوسان در بخش دام زنده همانند گوشت نیست، افزود: اگر در بخش دام زنده قیمت یک ریال افزایش یابد، نرخ گوشت در بازار تحت تاثیر عوامل مختلف ۵ ریال افزایش می‌یابد.

سلطانی سروستانی متوسط قیمت هر کیلو دام سنگین را ۳۹ هزار تومان و دام سبک ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی دام زنده، قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۸۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، بیان کرد: تولید دام سبک و سنگین در کشور به حدی است که مازاد بر تقاضای کشور است. هر چند آمار دقیقی از میزان انباشت دام نداریم، اما کماکان سابق انباشتگی در واحد‌های دامداری وجود دارد.

او قیمت گذاری برای گوشت منجمد وارداتی به ازای هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان را یکی از دلایل التهاب بازار گوشت اعلام کرد و گفت: گرچه بازار گوشت تا حدودی به تعادل رسیده بود، اما با گران کردن گوشت خارجی مجدد بازار متشنج شد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه تولید شیرخام‌تا پایان سال به ۱۱.۵ میلیون تن می‌رسد، گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه سرانه مصرف شیر به ازای هر نفر ۱۶۰ کیلوست که با احتساب جمهیت ۸۳ میلیون نفری، تولید شیرخام باید به حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسد که متاسفانه به علت کاهش قدرت خرید و عدم توان اقتصادی، مقدار قابل توجهی از میزان ۱۱.۵ میلیون تن تولید مازاد بر نیاز کشور است.

پربیننده ترین گوشت قرمز ۷۰هزار تومانی از اول اسفند توزیع می‌شود کنسرو ماهی تن؛ گرانی در عین فراوانی شیرینی در روز مادر چند؟ کمبود تولید مرغ در کشور داریم هجوم جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دامداران دام سبک هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج

 حسین علی‌زینلی‌زاده گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.


وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت ۲۹۷ هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی ۲۹۲ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ ۲۹۹ هزار تومان، سردست گوساله ۲۹۸ هزار تومان، گردن گوساله ۲۹۰ هزار تومان، ران گوساله ۳۰۳ هزار تومان، قلوه گاه گوساله ۲۸۵ هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.


زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.


رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد