Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز ۳ طرح پرورش بوقلمون در قلعه‌امام در بخش بن‌رود، پرورش شترمرغ در روستای کمشچه در برخوار و شرکت بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی توسط مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به صورت نمادین افتتاح شدند.

 علی‌رضا سعیدی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه‌ طرح‌های پرورش شترمرغ و بوقلمون و بسته‌بندی عسل اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید با هدف حمایت از کارآفرینان جوان و طرح‌های تولیدی زودبازده کوچک و متوسط فعالیت می‌کند، این فعالیت تقریباً از سال ۹۰ و ۹۱ با نام صندوق کارآفرینی امید شروع شد؛  
قبل از این صندوق کارآفرینی امید با نام صندوق کارآفرینی مهرامام رضا در حال فعالیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: از سال ۹۰ تا ۹۱ نحوه‌ مشارکت و نحوه‌ حمایت از طرح‌ها و مسیر پرداخت ‌تسهیلات با حضور مدیریت جدید تغییراتی پیدا کرد و کار توسعه پیدا کرد و وارد کارهایی با مقیاس بزرگ‌تر شدیم و مبلغ تسهیلات را از مبالغ خرد که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بود افزایش دادیم و الآن تا سقف ۴میلیارد تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد و ۶ درصد تسهیلات می‌دهیم.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از این کار کمک به حوزه تولید بود مخصوصاً با توجه به دستورات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید و سال جهش تولید در این راستا حرکت کردیم و در این مقطع چندساله توانستیم با حمایت از طرح‌های تولیدی در کلیه‌ی بخش‌های اقتصادی خدماتی، کشاورزی و صنعت گام مهمی را به سهم خودمان و به سهم منابعی که در اختیار داریم، برداریم.

سعیدی با بیان اینکه در حدود ۴ سال اخیر با توجه به قانون اشتغال پایدار که مصوب مجلس است بیشتر فعالیت ما در حوزه‌ روستا بوده‌است، مطرح کرد: منظور از حوزه‌ روستا فقط فعالیت کشاورزی نیست بلکه هر فعالیتی از جمله خدمات گردشگری است که در حوزه روستا اتفاق بیفتد؛ اعتبارات را با منابع در اختیارخودمان و با مشارکت منابع صندوق توسعه ملی تأمین می‌کنیم و ردیف بودجه به ما تعلق نمی‌‌گیرد.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور خاطرنشان کرد: با نظارت‌هایی که توسط دستگاه نظارتی شده‌ است هم رضایتمندی دولتی‌ها، هم رضایتمندی مجلسی‌ها و هم رضایتمندی مردم از طرح اشتغال پایدار روستایی وجود داشته ‌است و این باعث خوشحالی ماست که توانستیم با این حرکت امید مردم را بیشتر کنیم و جوان‌ها را به سمت تولید و کار و فعالیت سوق دهیم ، این طرح‌ها باعث اطمینان و ایجاد دلگرمی در جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: وام‌های پرداختی به روستاییان در بخش کشاورزی از فرآوری محصولات کشاورزی تا بسته‌بندی محصولات، حمایت از احداث گلخانه‌ها، پرورش دام و طیور، بسته‌بندی گوشت و سایر فرآورده‌های دامی، در حوزه صنایع تبدیلی مانند تولید رب و مربا و محصولات خانگی، در حوزه‌ صنعت تولید چوب و صنایع چوبی، فرش، محصولات چرمی، در حوزه خدمات مانند گردشگری و کلینیک‌های سلامت روستایی که طبق قانون مورد حمایت واقع شده‌اند، است.

سعیدی اضافه کرد: میزان این وام‌ها از ۵۰ میلیون تا ۴ میلیارد بوده ‌است که ما سعی کرده‌ایم عمده تسهیلات‌مان، تسهیلات خرد باشد.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در ادامه گفت: طرح قلعه ‌امام در بخش بن‌رود در شرق اصفهان ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ۶ درصد گرفته و تولید ۵ هزار بوقلمون را داشتند و برای ۳ ‌نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده ‌بود، ایجاد و تجهیز این مجموعه با این وام صورت گرفته‌بود.

ابوالفضل کاظمی مدیر طرح‌ بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی نیز گفت: ۴۰ درصد عسل مورد نیاز برای بسته‌بندی را خودمان تولید می‌کنیم، کارمان را از سال ۹۸ با 200 میلیون تومان وام شروع کرده‌ایم و الآن 5 برند داریم، این طرح  برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته است و برای فروش محصولات از سایت، اینستاگرام، دیجیتال مارکتینگ و یک تیم بازاریابی کمک گرفته‌ایم، حتی به مالزی صادرات داشتیم ولی به خاطر شرایط کرونا و نوسانات قیمت دلار موفق نبودیم. 

مدیر طرح‌ بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی ادامه داد: در نظر داریم این طرح را با تولید ژل‌ رویال و زهر زنبور عسل که در داروسازی کاربرد فراوانی دارند توسعه دهیم و در این راه نیاز به حمایت داریم.

سید علی حیدری، پرورش‌‌دهنده شترمرغ و مسؤول طرح پرورش شترمرغ با اشاره به آغاز کار با پرورش چند جوجه شترمرغ در منزل و کمک گرفتن از فرزندان تحصیل‌کرده خود، مطرح کرد: پرورش شترمرغ را از شهریور ماه ۹۴ آغاز کرده و در خرداد سال ۹۹ از صندوق کارآفرینی امید وام گرفتم، ولی به دلیل گرانی وام کافی نیست و باز هم نیاز به کمک و وام داریم و نه تنها من بلکه همه‌ پرورش‌دهنده‌های شترمرغ نیاز به کمک و مساعدت دارند.

پرورش‌‌دهنده شترمرغ در رابطه با طرح پرورش شترمرغ توضیح داد: این طرح در 7 هزار مترمربع زمین که هزار متر آن ساخته شده ‌است قرار دارد، ظرفیت تولید این طرح ۲۰۰ رأس است که الآن ۵۸ شترمرغ داریم، البته در ابتدا ۸۰ رأس بودند که ۲۲ رأس از آن‌ها تلف شدند.

وی در ادامه از قیمت دانه و آذوقه شکایت کرد و گفت: هر شترمرغ روزی ۲ کیلو دانه می‌خورد که قیمت هر کیلو دانه ۸ تومان است و من از حقوق بازنشستگی‌ام هزینه‌ها را تأمین می‌کنم.

حیدری در پایان عنوان کرد: محصولات ما کود و گوشت است که ۷ تا ۸ ماه طول می‌کشد که جوجه‌ها بزرگ شوند و هر جوجه ۷۰ تا۸۰ کیلو وزن دارد.

به گزارش فارس، امروز ۳ طرح پرورش بوقلمون در قلعه‌امام در بخش بن‌رود، پرورش شترمرغ در روستای کمشچه در برخوار و شرکت بسته‌بندی عسل در روستای تیران‌چی توسط مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به صورت نمادین افتتاح شدند.

فارس/

برچسب ها: علیرضا سعیدی ، اشتغالزایی ، اصفهان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MQ2

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: علیرضا سعیدی اشتغالزایی اصفهان پرورش شترمرغ طرح پرورش طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه