Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در دیدار  رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری افزود: سهم اشتغال استان کرمان در بحش خدمات پایین است و در صورتی که گردشگری استان در دوران پساکرونا فعال شود، ۲۰ درصد به اشتغال در بحش خدمات افزوده حواهد شد.

وی تصریح کرد: برای محافظت و سرویس‌دهی مناسب به گردشگران کویر و کلوت‌های شهداد نیاز به مطالعه بیشتری است که در این حصوص همکاری لازم را با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری حواهیم داشت، زیرا بعد از پسا کرونا گردشگران خارجی از این جاذبه دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان اظهار داشت: ظرفیت گردشگری کرمان به میزانی مغفول مانده به طوری که به تناسب ظرفیت‌های نهفته آن در حوزه‌های مختلف سهم گردشگری در تصمیمات و اعتبارات استان قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه  ظرفیت گردشگری استان کرمان به نسبت دیگر استان‌ها بالاتر است، تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی پیشنهادات حود را در حوزه پژوهش و مطالعه به استانداری ارایه کند تا اعتبارات لازم در سال جاری و آینده به آنها تحصیص پیدا کند.

زینی وند با اشاره به مثلث گردشگری استان‌های اصفهان، یزد و شیراز، عنوان کرد: کرمان نیز باید در محورهای گردشگری تعریف شود و کارهای پژوهشی و مطالعاتی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که در برحی از مناطق استان انجام داده‌اند به کل استان تعمیم دهند زیرا این کارهای اصولی باعث رونق و توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود.

وی با اشاره به مثلث گردشگری استان‌های اصفهان، یزد و فارس افزود: کرمان نیز باید در محورهای گردشگری تعریف شود و کارهای پژوهشی و مطالعاتی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که در برحی از مناطق استان انجام داده‌اند به کل استان تعمیم دهند زیرا این کارهای اصولی باعث رونق و توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: باید به آداب و سنن و زبان و حوراک مناطق در بوم گردی‌ها توجه شود و نباید غذاهای که در رستوران‌ها سرو می‌شود، در بوم گردی‌ها ارایه شود و نظافت در بوم‌گردی‌ها رعایت شود، زیرا گردشگران به این موضوع حساس هستند.

برچسب‌ها گردشگری علی زینی وند میراث فرهنگی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری علی زینی وند میراث فرهنگی گردشگری علی زینی وند میراث فرهنگی سرمایه گذاری اخبار کنکور پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است