Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:09:05 GMT

۵۵هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۸۶۸۸

۵۵هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: هم اکنون ۵۵ هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند.

محمد امید روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت‌های روستایی کشور ۹۰ درصد است، افزود: در روستاها زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیازمندی‌های روستائیان طی سال‌های اخیر دیگر آب، برق نیست، اظهارکرد: دغدغه روستائیان متصل شدن به شبکه اطلاعات است که تا پایان دولت تدبیر و امید اتصال همه روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و برخورداری از مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشتی را به اتمام می رسانیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال روستائیان، ۲۲ هزار میلیارد تومان به روستا برده شد و توانستیم نرخ بیکاری را ۱.۴ درصد کاهش دهیم همچنین میزان مهاجرت از روستاها به شهرها یک درصد بود که هم اکنون به یک صدم درصد رسید و حتی مهاجرت معکوس داشته ایم.
امید تصریح کرد: از محل تسهیلاتی که در روستاها ایجاد شد شاهد رشد مهاجرت معکوس هستیم. در ۱۷_۱۸ استان کشور مهاجرت معکوس داشتیم که امیدوار کننده است.
وی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریتی روستاها دیگر موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنوز استفاده از آب شرب خواسته مردم است از طریق ماده ۵۶ آماده کمک‌رسانی هستیم که ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع این مشکل اختصاص داده شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از توزیع تبلت میان دانش‌آموزان روستایی مناطق محروم استان خبر داد و عنوان کرد: در برخی استان‌ها توزیع شده و برای سایر استانها بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برنامه داریم.
امید تاکید کرد: از ۶۲ هزار آبادی و روستای کشور ۳۹ هزار و ۵۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و هم اکنون ۵۵ هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردارند.
وی اظهارکرد: سعی کردیم به مناطق محروم و کم برخوردار که به حق و حقوق‌شان نرسیده اند از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد، توجه کنیم.
به گزارش ایسنا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن روستایی بیان کرد: این تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۸۰ میلیون تومان افزایش می یابد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كهگيلويه و بويراحمد برق روستا معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور کهگیلویه و بویراحمد روستای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای آسفالت به طول ۶۰ کیلومتر در محور روستایی جوزستان به معدن خبر داد.
روح‌الله غلامی گفت: با همت این اداره کل از سراهی جوزستان تا روستای معدن ۶۰ کیلومتر محور روستایی بود که بخش عمده آن آسفالت شده و تنها هفت کیلومتر باقی‌مانده که در دستور کار است.
وی افزود: در خصوص پل روستای کُل کُله قرارداد مشاوره برای ساخت پل جدید بسته شده است.
غلامی با اشاره به نقطه پر حادثه بخش ناغان گفت برای رفع نقطه حادثه خیز پنج میلیارد تومان برآورد شد که در سال جاری با رقم قابل مشاهده‌ای حل و رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان کیار از جمله شهرستان‌هایی است که کیلومتر جاده خاکی ندارد، گفت: تنها روستای ده‌کُهنه این شهرستان از سمت خانمیرزا بخش ارمند معادل ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است که اعتباری برای بهسازی این محور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند