Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، می گوید دولت جدید آمریکا سیگنال‌های مشخصی درخصوص آمادگی برای بازگشت اصولی به برجام ارسال می کند حال آنکه تمام آنچه اکنون شاهد هستیم، تبادل ادعاهای یکسان از سوی آمریکا و ایران درباره طرفی است که باید گام اول را بردارد.

وی ادامه داد: روسیه آمادگی آن را دارد که در راستای رسیدن به این هدف (از سرگیری اجرای کامل توافق)، با طرفین برجام و همچنین دولت جدید آمریکا وارد تعامل نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در نهایت یادآوری کرد: این را هم باید در نظر گرفت که تمام فعالیت‌های ایران در سایت‌های ذکر شده، تحت نظارت دقیق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته و از تعهدات تهران تحت معاهده اِن‌پی‌تی فراتر نرفته است.

پیشتر نیز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس های بین المللی مستقر در وین، به مخالفت آمریکا با پیشنهاد ایران مبنی بر اینکه بازگشت کامل به برجام به طور «همزمان» و «هماهنگ» انجام شود؛ واکنش نشان داده بود.

آمریکا به رغم پیشنهاد سخاوتمندانه ایران و با وجود آنکه به خروج یک جانبه از برجام متهم است، همچنان مدعی است که ایران باید برای بازگشت به تعهداتی که در پاسخ به بدعهدی های مکرر واشنگتن و شرکای اروپایی، به حال تعلیق درآورده است؛ پیش قدم شود.

اولیانوف با زیر سوال بردن این ادعا گفته بود: اینکه از طرف مقابل بخواهیم برای گام نخست پیش قدم شود؛ راه به جایی نخواهد برد. دیگر وقت آن رسیده که آمریکا و ایران قدم های هماهنگ شده ای برای از سرگیری اجرای کامل برجام بردارند.

پیشتر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفته بود که جوزف بورل-به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام- می‌تواند قدمها را در مشورت با ایران و آمریکا هماهنگ کند.

وی همچنین در واکنش به ادعاهای آمریکا گفته بود: این ایالات متحده بود که از برجام خارج شد و آن را نقض کرد. اما ایران تنها اقدامات جبرانی انجام داد (اشاره به تعلیق برخی تعهدات برجامی). آمریکا باید به پایبندی کامل بازگردد. آن وقت ایران هم فوراً از اقدامات جبرانی خود بازخواهد گشت.

کد خبر 5139187 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا ماریا زاخارووا روسیه برجام ایران ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه روسیه میانمار ایران جو بایدن داعش لبنان آلکسی ناوالنی افغانستان امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان