Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:43:48 GMT

شگرد جدید مشاوران مسکن برای گرم کردن بازار شب عید

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۰۱۵

شگرد جدید مشاوران مسکن برای گرم کردن بازار شب عید

مشاوران املاک، به خریدارانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار می شوند وعده می دهند در صورت خرید ، ملک را یک تا دو ماه بعد با سود بالای 70 میلیون به فروش می رسانند.

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از مشاوران املاک از شگرد تازه ای برای گرم کردن بازار آرام مسکن در ماه های پایانی سال استفاده می کنند، این گروه از مشاوران با شناسایی خریدارانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار می شوند، آنها را تشویق به خرید کرده و قول فروش در مدت زمان اندک با سود بالای 70 میلیون را به آنها می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش معاملات مسکن در دی ماه

پس از دو ماه ریزش معاملات مسکن، آمارهای ارائه شده از میزان خرید و فروش ملک در دی ماه امسال نشان می دهد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳۵۰۰ واحد رسیده که نسبت به ماه قبل ۳۷.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل۶۷.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷ میلیون و ۳۹ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد .

کاهش چشمگیر معاملات مسکن از آبان ماه آغاز شد و در این ماه بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی میزان خرید و فروش ملک افت ۴۸.۴ درصدی داشت.

این روند در آذرماه نیز ادامه پیدا کرد و اگر در آبان ماه تنها ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خرید و فروش شده بود در آخرین ماه پاییز تنها ۲ هزار و۵۵۵ معامله مسکن ثبت شد اما این روند در دی ماه ادامه پیدا نکرد و بازار زمستانی مسکن کمی گرم شد.

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۳۵۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل۳۷.۶ درصد افزایش داشت.

هرچند آمارها نشان از رشد خرید و فروش مسکن می دهد اما هنوز میزان معاملات مسکن به آبان ماه نرسیده است ماهی که اولین ریزش قابل توجه معاملات مسکن در آن ماه به ثبت رسید.

کاهش چشمگیر معاملات مسکن از آبان ماه آغاز شد در این ماه بر اساس آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی میزان خرید و فروش ملک افت ۴۸.۴ درصدی داشت.

​روش جدید مشاوران املاک برای گرم کردن بازار

به تازگی برخی از مشاوران املاک، روش تازه ای برای گرم کردن بازار شب عید پیدا کرده اند آنها خریدارانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار می شوند را شناسایی و به آنها وعده می دهند در صورت خرید، ملک را یک تا دو ماه بعد با سود بالای 70 میلیون به فروش می رسانند.

به گفته یکی از مشاوران املاک در شرق پایتخت ،شاید این نوع وعده ها توسط برخی از مشاوران املاک رواج پیدا کرده باشد اما نمی توان گفت فراگیر است. به گفته او این وعده ها بیشتر برای خریداران مردد است که مشاوران املاک با این سخنان آنها را به تصمیم گیری قطعی تشویق می کنند.

او ادامه می دهد: اگر خرید و فروشی اتفاق بی افتد که 30 میلیون درآمد به دست می آورند اگر بتوانند یک ماه دیگر دوباره ملک را به فروش برسانند، 30 میلیون دیگر هم حق کمیسیون می گیرند . اما اگر هم نتوانند مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود. چون تعهد قانونی در این زمینه وجود ندارد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در بازار مورد توجه خریداران قرار گرفته است ، طلب بخش زیادی از قیمت ملک در ابتدای خرید از سوی فروشندگان است.

به گفته یکی از خریداران، اگر در گذشته نیمی از قیمت توافق شده در ابتدا پرداخت می شد و تا زمان تحویل کلید و انتقال سند به تدریج پول به فروشنده پرداخت می شد. در حال حاضر تا 80 درصد قیمت آپارتمان در همان ابتدا درخواست می شود.

به گفته مشاوران املاک دلیل این درخواست خریداران نوسانات قیمت سایر بازارها است. افرادی که قصد فروش ملک دارند، برای حفظ ارزش پول خود مجبور به تبدیل آن به ملک بهتر ،ماشین ،ارز یا طلا و سکه هستند و اگر در این جابه جایی کمی تاخیر کنند به شدت ارزش پولش کاهش پیدا می کند.

یکی از مشاوران املاک مثال می زند که حدود 7 ماه پیش یکی از مشتریانش ملکی فروخت و یک خودروی خارجی خرید. برای خرید این خودرو بیشتر ارزش قیمت خانه را در همان ابتدا دریافت کرد. چند ماه بعد خودرویی که یک میلیارد خریده بود ،دو میلیارد ارزش پیدا کرد. در حالی که اگربرای دریافت پول خود چند ماه به خریدار فرصت می داد ، دیگر امکان خرید خودرو و دو برابر شدن سرمایه اش را نداشت، به همین دلیل بیشتر فروشنده ها بخش اصلی پول خود را همان ابتدا دریافت می کنند .

برخی از فعالان حوزه مسکن نیز معتقدند در بازاری که فروشنده دست پایین است، معمولا سعی می کنند در شرایط فروش محکم کاری کنند و این شکل تقاضا را حفظ کنند. پرداخت بخش اصلی ارزش ملک در ابتدای معامله به نوعی ضمانت معامله مسکن هم تلقی می شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار ارزش سهام عدالت بیت کوین شاخص بورس امروز بازار مسکن شب عید برای گرم کردن بازار مشاوران املاک معاملات مسکن نسبت به ماه خرید و فروش آبان ماه فروش ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟

عضو اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آینده می‌گوید: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

به گزارش خبرآنلاین، رکود در بازار مسکن همچنان حکمفرماست‌ و شرایط به‌گونه‌ای که حتی مشاوران املاک می‌گویند تا حدی خرید و فروش ملک متوقف شده است.

این در شرایطی است که مشاوران املاک معتقدند که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده، ولی با این حال به دلیل نبود مشتری، قیمت‌ها هنوز به قطعیت نرسیده‌اند.

گزارش‌های میدانی از بازار مسکن، عمق رکود در بازار را به خوبی نشان می‌دهد؛ به طوری که اغلب مراجعات منتهی به معامله نمی‌شود.

اغلب کارشناسان مسکن پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اینکه حرکت مثبت و سیاست حساب‌شده‌ای تاکنون در این حوزه انجام نگرفته، در ماه‌های آینده نیز تغییری در روند معاملات ایجاد نخواهد شد. این در حالی‌ است که چشم‌انداز افزایشی بازار مسکن، بیانگر در راه بودن رکودی تورمی است.

آرش شادفر، رییس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه درباره وضعیت خرید و فروش در بازار می‌گوید: با توجه به این‌که قدرت خرید مردم متناسب با افزایش هزینه‌ها و قیمت مسکن بالا نرفته، به نظر می‌رسد امسال رونق چندانی را در بازار شاهد نباشیم و رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم باشد.

در این میان، مهدی کرباسیان، عضو هیات رییسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رکود بازار مسکن، عنوان می‌کند: یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

وی همچنین نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر می‌داند و می‌گوید: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو هم متذکر می‌شود: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!