Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@18:15:32 GMT

طرح همیار مادر و کودک در استان گیلان اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۳۵۵۰

طرح همیار مادر و کودک در استان گیلان اجرایی شد

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرایی شدن طرح «همیار مادر و کودک» در گیلان خبر داد و گفت: هدف این طرح توانمندسازی مادران باردار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نحوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) برنامه‌های متعددی در مراکز بهزیستی گیلان با رعایت کامل موازین بهداشتی تدارک دیده شده که به بهترین برنامه نیز جوایزی تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به افتتاح 143 طرح اشتغالزایی در ایام‌ دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد:  304 واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان فومن با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان به‌بهره‌داری رسید.

نحوی‌نژاد همچنین از اجرایی‌شدن طرح «همیار مادر و کودک» در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: جامعه هدف این طرح، مادران در معرض آسیب نظیر مادران باردار در مناطق کم برخوردار، دارای فرزند معلول و فرزندان دارای اختلالات فراگیر رشدی هستند.

7000 سالمند گیلانی در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند2100 گیلانی در حوزه مشاغل خانگی آموزش می‌بینندپویش مردمی «مهر مادری» برای کمک به نیازمندان در گیلان برگزار می‌شود

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن از سال 88 تاکنون 3 هزار و 504 واحد مسکونی با همکاری بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، قرارسازندگی بسیج و خیرین مسکن‌ساز  به مددجویان و معلولان فاقد مسکن تحت پوشش بهزیستی استان گیلان واگذار شده است. 

مدیرکل بهزیستی گیلان تعداد واحد‌های مسکونی افتتاح شده در سال جاری را 650 واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 183 واحد به خانواده‌های دارای دو عضو معلول و 446 واحد مسکونی به سایر افراد تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن تحویل شد.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه 60 هزار خانوار در گیلان تحت پوشش مستقیم بهزیستی هستند ابراز داشت: 41 هزار خانوار دارای معلول جسمی و 19 هزار دیگر از خانواده بهزیستی آسیب‌دیده هستند که تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: در شرایطی که ویروس کرونا تهدید جدی برای سلامت جامعه جهانی محسوب می‌شود، ارتقا سطح سلامت سالمندان و رعایت نکات بهداشتی در برخورد با این قشر از جامعه و آگاه‌سازی آنها از سوی مراکز بهزیستی ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه افراد دارای سن بالای 60 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند افزود: در مراکز نگهداری از سالمندان  از ابتدای شیوع کرونا پروتکل‌های پیشگیرانه باتوجه به ریسک بالای بیماری برای افراد سالمند ابلاغ شده است.

انتهای پیام/618/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحت پوشش بهزیستی مدیرکل بهزیستی بهزیستی گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروین محمد پوری   بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: در سال گذشته   ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

محمد پوری ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

دیگر خبرها

  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار