Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@04:33:40 GMT

سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در معدن طلای شادان

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۰۹۳۸۲

سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی در معدن طلای شادان

یزدانی گفت: تاکنون در معدن طلای شادان خوسف ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «بهروز برنا»، امروز (16 بهمن) در مراسم رونمایی از اولین شمش طلای خراسان جنوبی در معدن طلای شادان خوسف، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در سطح کشور در بخش معدن پتانسیل های بی نظیری دارد، اما در راستای محرومیت زدایی از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون گواهی کشف معدنی وزارت صنت، معدن و تجارت و عضو هیئت مدیره معدن طلای شادان خوسف با بیان اینکه نخستین سالی که خراسان جنوبی از خراسان بزرگ مستقل شد با سفر مقام معظم رهبری مبلغی برای اکتشاف معادن در اختیار سازمان زمین شناسی قرار گرفت، افزود: کمربند مس طلا دار برای نخستین بار از اکتشافات خراسان جنوبی کشف شد.

 

برنا تصریح کرد: در سال جاری در کمیسیون اکتشافات معدنی، 17 مورد گواهی کشف صادر شده است.

 

 وی با بیان اینکه پتاس شرق خور با ذخیره 2.5 میلیارد مترمکعب پتاس، معدن زغال کوچکده جنوبی با 178 میلیون تن ذخیره زغال سنگ و ذخیره 50 میلیون تنی چاه زابل مس مربوط به خراسان جنوبی است، افزود: کمربند مس طلا دار از ماهرآباد شهرستان خوسف شروع می‌ شود که در ادامه از طرف سیستان بلوچستان به سمت خاک پاکستان می ‌رود به همین خاطر نگاه همه شرکت‌های معدنی به ایران است.

 

عضو کمیسیون گواهی کشف معدنی وزارت صنت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از ظرفیت های مهم طلای ایران را در شهرستان خوسف پیدا کرده ایم، افزود: با گروه سرمایه ‌گذاری خوارزمی در معدن طلای شادان کشفیات و ذخیره مشخص و زنجیره کاملی از اکتشاف، استخراج، فرآوری و صنایع معدنی در این منطقه شکل می گیرد.

 

در این جلسه «علی یزدانی» عضو هیات مدیره شرکت کارند صدر جهان و سرمایه گذار این معدن از سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی در منطقه طلای شادان خبر داد و گفت: خوشبختانه با وجود سرمایه گذاری کلان، تمامی دستگاه های استان و شهرستان حمایت های خوبی داشته اند انتظار داریم موانع زیر ساختی همانند برق هم رفع شود.

 

عضو هیات مدیره شرکت کارند صدر جهان با بیان اینکه تاکنون 17 هزار متر حفاری در معدن شادان انجام شده است، افزود: هر متر یک تا  یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد اما در هر تن اکتشاف نیم گرم طلا استخراج می‌ شود.

 

یزدانی با اشاره به هزینه اکتشاف بالا و پر ریسک در معدن طلای شادان، بیان کرد: امروز سه و نیم کیلو طلا به صورت پایلوت استحصال و رونمایی شد که نتایج امید بخشی برای ادامه کار است.

وی در پایان گفت: در معدن طلای شادان به صورت مستقیم برای 300 نفر و به صورت غیر مستقیم برای یک هزار و 300 نقر شغل ایجاد خواهد شد که در راستای توسعه منطقه گام موثری است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارخانه طلای شادان معدن طلای شادان خوسف بیرجند خراسان جنوبی معدن طلای شادان سرمایه گذاری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،آخوندی با اشاره به اینکه محور خوسف _ قلعه زری به دلیل بارندگی دچار آبگرفتگی شدید و از بین رفتن حاشیه محور شده است گفت: رانندگان از تردد در این محور خودداری کنند.

وی افزود:آبگرفتگی منازل روستایی، تخریب محور‌های عشایری و روستایی و آسیب به قنوات در بسیاری از شهرستان‌های استان رخ داده و امدادرسانی به برخی روستا‌ها به دلیل انسداد مسیر دسترسی، تافروکش کردن سیلاب ممکن نیست.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید