Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در نشستی به میزبانی اندیشکده شورای آتلانتیک برای حمایت از ورود دوباره آمریکا به مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران در خصوص احیای برجام اعلام آمادگی کرد.

به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، ماکرون در این خصوص گفت: «من هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم تا از طرف آمریکایی برای ورود دوباره به یک مذاکره دشوار حمایت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

او همچنین گفت که از گفت‌وگوهای جدید با ایران در خصوص توافق هسته‌ای حمایت می‌کند. ماکرون بار دیگر گفت لازم است راهی برای مشارکت دادن عربستان سعودی و اسرائیل در مذاکرات برای توافق با ایران یافت.

وی در صحبت‌های خود همچنین پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات میان ایران و آمریکا در این خصوص را ارائه کرد و کشورش را به عنوان «واسطه متعهد و صادق در این مذاکرات» دانست.

فرانسه در کنار انگلیس و آلمان سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» خارج شد و همه تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق را علیه ایران بازگرداند و به امید آنکه ایران را وادار به موافقت با توافق مورد پسند آمریکا کند، سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت.

ایران از آن زمان به بعد تعهداتش به محدودیت‌های مندرج در برجام در زمینه غنی‌سازی، میزان ذخائر اورانیوم و تحقیق بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته کنار گذاشته است. تهران علاوه بر این کار بر روی یک خط مونتاژ جهت ساخت اورانیوم فلزی را هم از سر گرفته است. 

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران گفته همه این گام‌ها بازگشت‌پذیر هستند و چنانچه واشنگتن به برجام برگردد ایران نیز این اقدامات را به عقب برخواهد گرداند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برجام آمریکا ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده و آمریکا از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده است و اجازه نداده سه کشور اروپایی دیگر نیز به تعهدات خود عمل کنند.

کد خبر 751447

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست