Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:20:20 GMT

مشکلات صاحبان کسب و کارهای راکد در اصفهان برطرف شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۰۲۴۸

مشکلات صاحبان کسب و کارهای راکد در اصفهان برطرف شود

به گزارش ایرنا ؛ حسن قاضی عسگر، شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای سرمایه گذاری فریدن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، افزود:  در استان اصفهان هزار و ۱۷۷ طرح راکد از ابتدای امسال وجود داشت که با پیگیری های انجام شده تعداد آن به زیر ۳۰۰ واحد کاهش یافت.

وی افزود: به طور کلی ۴ هزار طرح نیمه تمام در استان داریم که بیشتر آنها نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: فریدن ظرفیت های بیشماری برای بهره وری اقتصادی دارد و این منطقه می تواند با استقرار صنایع سبز و کم آب بر  به شهرستان دانش بنیان  تبدیل شود.

وی افزود: در راستای رونق اقتصادی نگرش مسئولان بومی باید توسعه پایدار و مبتنی بر آینده نگری و اولویت بندی طرح ها باشد.

به گفته وی تحریم ها نشان داد تنها تکیه بر درآمدهای نفتی کافی نیست بلکه به  اقتصاد بدون نفت نیاز داریم  از این رو باید به ظرفیت ها و فرصت های این حوزه بیشتر توجه شود.

قاضی عسگر افزود: جهش اقتصادی باید بر مبنای ظرفیت های بومی باشد و در این زمینه توسعه آموزش های مهارتی و علمی کاربردی نیاز است.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط اقتصادی توجه به کیفیت و هزینه کرد طرح ها ضروری است.

فرماندار فریدن، مشکل در واگذاری زمین به سرمایه گذار و برخی تصمیمات متضاد را از موانع مهم رونق تولید و اشتغال در شهرستان برشمرد و افزود: به طور معمول دیدگاه مدیران بالادستی این است که صنایع آلاینده در منطقه مستقر نشود این در حالیست که حتی برای راه اندازی صنایع پاک و فعالیت های متناسب با آن نیز آنطور که باید مساعدت نمی شود.

سید تقی معین الدینی افزود: گاهی با وجود اراده، انگیزه و پیگیری هایی مستمری که  برای استقرار واحدهای تولیدی  انجام می شود به دلیل محدودیت برخی قوانین و پیچیدگی دستورالعمل ها مجبوریم از فرصت باروری پتانسیل های منطقه به خاطر منافع شهرها و استان های همجوار عقب نشینی کنیم و این عادلانه نیست.

وی به توجه دولت به مقوله  تولید و سرمایه گذاری برغم تنگناهای اقتصادی و تحریم اشاره و بیان کرد: موانع ایجاد اشتغال در کشور به دلیل مشکلات ساختاری و اداری در شهرستان فریدن نمودی دوچندان داشته از این رو این منطقه نیازمند توجه خاص مسئولان بالادستی در حوزه اشتغال است.

معین الدینی افزود: با توجه به گرایش بیشتر افراد جویای کار و روحیه اقتصادی مردم شهرستان علاوه بر پیگیری ایجاد صنایع و کارآفرینی های بزرگ، برنامه ریزی و ریل گذاری برای  راه اندازی کارگاههای خرد و کوچک  نیز مورد توجه ویژه است گرچه تسهیلات اندکی به این بخش ها اختصاص می یابد.

معین الدینی به افتتاح اخیر کارگاه گلیم و جاجیم بافی در روستای دهق فریدن اشاره و بیان کرد: توسعه اشتغال بر اساس ظرفیت های بومی علاوه بر رونق اقتصادی توسعه فرهنگی منطقه را نیز به دنبال خواهد داشت.

فرماندار فریدن گازرسانی به واحدهای تولیدی و تکمیل شهرک گلخانه فریدن را ۲ اقدام شاخص برای جهش تولید، تسهیل  سرمایه گذاری و رونق اشتغال در این شهرستان برشمرد.

وی افزود: با وجود تنگناهای اقتصادی در همین ۲ سال اخیر نه تنها تزریق بودجه به دهیاری ها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش قابل توجه داشتیم، در بخش کشاورزی نیز با اعتبارات تزریقی از سوی دولت، از امهال تسهیلات قبلی حمایت شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه ارتقای وضعیت شهرک گلخانه مبتنی بر سود سرمایه گذار و متقاضیان، مشکلات مالی شرکت های تعاونی، تغییر الگوی کشت و اجرای کشاورزی بر اساس ارزش افزوده، بررسی چالش های استقرار شهرک استخراج ارز دیجیتال و بررسی دلایل رکود کارخانه آرد گندم و چگونگی از سرگیری فعالیت آن، از جمله طرح هایی بود که سرمایه گذاران و مدیران مرتبط پیشنهاد ها و ایده های خود را درباره آنها مطرح کردند.

۴۶طرح عمرانی اقتصادی روز پنجشنبه با حضور شماری از مسئولان استانی و محلی با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان در شهرستان فریدن به بهره برداری رسید. "سید حسین قاضی عسگر"معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان برای افتتاح این طرح ها به فریدن سفر کرد.

بهره برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری شهر دامنه با مساحت عرصه ۶ هزار متر مربع و اعیان ۷۶۰ متر مربع و هزینه  ۲۰ میلیارد ریال، گلخانه هنرستان سروش در مساحت ۱۸۰۰ متر مربع با سیستم آبیاری مه پاش و از محل درآمدهای اختصاصی این مرکز، ۲ طرح توسعه دامداری ۸۳۰راسی شرکت احرار سپاهان(متعلق به آزادگان استان اصفهان) در مساحت ۶ هزار مترمربع با هزینه ۷۰ میلیارد ریال، فاز دوم واحد پرورش بوقلمون مولد با ظرفیت ۸ هزار ۸۰۰ قطعه و سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان بخش خصوصی و اشتغالزایی ۲۵ نفر، واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۵ هزار قطعه و سرمایه گذاری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بخش خصوصی  و اشتغالزایی پنج نفراز جمله این طرح ها بود.

اصلاح شبکه آب بطول ۱۵ کیلومتر در سطح روستاهای شهرستان و ۵۰۰ فقره تعویض انشعاب با اعتبار افزون بر ۴۰ میلیارد ریال، اتمام عملیات ساخت مخزن هزار منر مکعبی شهر دامنه ، اتمام عملیات بارسازی مخزن روستای ازونبلاغ همچنین تکمیل دیوارکشی و فنس کشی و اجرای طرح آبرسانی به روستای نماگرد به طول یک کیلومتر و حذف آبرسانی سیار پس از چندین سال از طرح های آبفای شهرستان بود که افتتاح شد.کلنگ آغازعملیات احداث پاسگاه انتظامی روستای اسکندری فریدن نیز به زمین خورد.

عطر افشانی، غبارروبی و ادای احترام به شهدای شهر داران و دامنه از دیگر برنامه های معاون استاندار در فریدن بود.

فریدن با ۲ شهر، ۲۸ روستا و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها فریدن اشتغال زایی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فریدن اشتغال زایی دهه فجر فریدن اشتغال زایی دهه فجر اخبار کنکور سرمایه گذاری ظرفیت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان، ظهر امروز چهارشنبه در سالن کنفرانس استانداری لرستان و با حضور مسئولان ارشد این استان برگزار شد.

فرهاد ناصری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این مراسم با اشاره به جایگاه بالای کار و کارگر در آموزه‌های دینی و همچنین انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری هر پیشرفتی که کشور داشته باشد دست کارگر در آن پیداست.

ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی

وی با اشاره به اینکه امروز حساسیت جنگ اقتصادی بسیار روشن است چرا که نوک پیکان توطئه‌های دشمنان حوزه اقتصاد است، تصریح کرد: جامعه کارگری لرستان ۲۰۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و جامعه کارگری بعد از دفاع مقدس هم همواره پشت نظام و انقلاب بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اقدامات عملی صورت گیرد تا شاهد توسعه در حوزه اقتصاد و تولید باشیم و در این راستا باید استان‌های زاگرس نشین در حوزه اشتغال و کار مورد توجه جدی قرار گیرند.

ناصری با تاکید بر لزوم تعیین معافیت‌های مالیاتی، نرخ دستمزد و مشوق‌های کارگری در لرستان در راستی افرایش رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان، گفت: در این راستا ایجاد کارگاه‌های زود بازده اقتصادی در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در مرکز استان و شهرستان‌ها ایجاد شود.

مسائل و مشکلات کارفرمایان استان باید به وزیر کار منتقل شود

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در سخنانی با بیان اینکه سهم اشتغال در لرستان پایین است و این در حالیست که این استان، استانی غنی در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: لرستان در نقطه‌ای استراتژیک قرار دارد اما با وجود توانمندی‌ها، سهم اشتغال کارگری در این استان بسیار پایین است و این نیازمند آسیب شناسی است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و همچنین فضای کار مناسب برای تولید کنندگان، افزود: حوزه تولید استان نیازمند بازار است و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

استاندار لرستان با اشاره به عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل لرستان در کارگروه رفع موانع تولید، افزود: تمام تلاش این است که شرکت‌های غیر فعال را فعال کنیم تا زمینه اشتغال کارگران به صورت مجدد فراهم شود.

شفقت با تاکید بر اینکه درخواست من این است که کارفرما با رعایت قوانین و مقررات از سوی دستگاه‌های استان معطل نشود، ادامه داد: مسائل و مشکلات کارفرمایان استان باید به وزیر کار منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام وجود خود را برای خدمت گذاری به مردم لرستان و به خصوص کارگران گذاشته‌ام، ادامه داد: از کارفرمایان عزیز تقاضا می‌کنم که در کنار کار خود، تحقیق و پژوهش را هم در راستای کیفی سازی محصولات تولیدی داشته باشند.

لزوم توجه به مشوق‌های کارگری و کارفرمایی

محمدحسن موسیوند دبیر جامعه کارگری لرستان نیز در این آئین در سخنانی با بیان اینکه کارگران با افراد تحت پوشش آنها بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند و همواره در راستای دفاع از انقلاب نقش بی بدیلی را ایفا کرده‌اند، اظهار داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، کارگران ستون فقرات تولید هستند و علیرغم مشکلات معیشتی در پایبندی به نظام صبورانه پای کار هستند.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات کارگری و حفظ اشتغال موجود، بیان داشت: کارگر و کارفرما در کنار هم نقشی مهمی در رشد و توسعه اقتصاد و تولید دارند.

دبیر جامعه کارگری لرستان با اشاره به لزوم توجه به مشوق‌های کارگری و کارفرمایی، گفت: دولت به مسکن، معیشت و امنیت شغلی توجه کند و همچنین در افزایش حقوق سال جاری کارگران و بازنشستگان بازنگری و تجدید نظر صورت گیرد.

موسیوند با بیان اینکه این روزها صنایع لرستان حال و روز خوبی ندارند و نیاز به حمایت جهادی دارند تا از تعطیلی آنها جلوگیری شود، گفت: ارتباط استاندار با تشکل‌های کارگری، برگزاری جلسه ارائه و بیان مشکلات کارگران با استاندار و … مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6094392

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند