Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت این کشور از عملیات‌های تهاجمی در یمن را متوقف می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته این تصمیم در راستای وعده‌های جو بایدن برای پایان دادن به جنگ چند ساله در یمن است که باعث گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند بایدن قصد دارد «تیموثی لندرکینگ»، از مقام‌های وزارت خارجه دولت «دونالد ترامپ» را به عنوان سفیر جدید آمریکا در یمن معرفی کند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد جمعیت یمن نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

جیک سالیوان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مسئله توافق هسته‌ای ایران و گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت آمریکا به این توافق هم اظهارنظر کرد.

او گفت دولت بایدن در حال انجام رایزنی‌هایی با فرانسه، آلمان و انگلیس جهت رسیدن به مواضع متحد در خصوص توافق هسته‌ای ایران است.

سالیوان در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت آمریکا برای بازگشت به برجام تصریح کرد: «فعالانه در حال تعامل با اتحادیه اروپا هستیم... در سطوح مختلف دولت با آن‌ها گفتگو می‌کنیم.»

مقام‌های دولت جو بایدن در روز‌های گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن به تلویح می‌گویند بازگشت آن‌ها به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به نقض برجام از سوی آمریکا و اینکه اقدامات تهران در واکنش به نقض عهد واشنگتن بوده هر گونه گام از سوی ایران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای روز دوشنبه با سی ان‌ان پیشنهاد کرد اتحادیه اروپا می‌تواند گام‌های ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام را همزمان و هماهنگ کند.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با آکسیوس گفت دولت بایدن چنانچه نخست ایران به توافق پایبند شود آمریکا را به آن بازخواهد گرداند. او گفت بایدن قصد دارد از این توافق به عنوان مبنایی برای رسیدن به توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران استفاده کند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «اما ما با این نقطه فاصله زیادی داریم، زیرا ایران در چندین حوزه از پایبندی خارج شده و گام‌های زیادی در این فرایند وجود دارند که لازم است آن‌ها را ارزیابی کنیم. ما درباره این مسئله هماهنگی نزدیکی با متحدان و شریکانمان و همچنین با کنگره خواهیم داشت.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی مشاور امنیت ملی آمریکا جو بایدن جیک سالیوان علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد

بر اساس آنچه وب سایت آمریکایی آکسیوس گزارش کرده است، دو مقام صهیونیست فاش کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته یک محموله مهمات ساخت آمریکا به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

براسای گزارس المیادین، این وب سایت با بیان اینکه این اولین بار از ۷ اکتبر است که آمریکا یک محموله تسلیحاتی را که برای ارتش صهیونیستی در نظر گرفته شده بود، متوقف می‌کند، اعلام کرد که این اقدام نگرانی‌های جدی را در داخل دولت اشغالگر برانگیخت و مقامات را بر آن داشت تا برای درک دلیل این موضوع تلاش کنند. 

 در مورد تعلیق محموله مهمات آمریکایی، کاخ سفید از اظهار نظر به آکسیوس خودداری کرد و پنتاگون، وزارت امور خارجه و دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به سوالات پاسخ ندادند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دولت بایدن ادعا می‌کند به شدت نگران است که رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته اند، حمله کند.

نتانیاهو در روز‌های اخیر بیانیه‌های متعددی صادر کرد و در آن گفت که قصد دارد بدون توجه به اینکه رژیم صهیونییتی و حماس برای آزادی اسرای در غزه و آتش‌بس به توافق برسند یا خیر، دستور حمله به رفح را صادر کند.

نتانیاهو روز یکشنبه به تنش با دولت بایدن اشاره کرد و گفت: اولین درس این است که اگر از خود دفاع نکنیم، کسی از ما دفاع نخواهد کرد. اگر لازم باشد تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد.

به گفته دو منبع آگاه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته از اراضی اشغالی بازدید کرد و گفت‌وگوی دشواری با نتانیاهو درباره عملیات احتمالی رژیم در رفح داشت.

بلینکن در جریان دیدار با نتانیاهو گفت که حملات نظامی بزرگ علیه رفح منجر به مخالفت علنی آمریکا با تل‌اویو خواهد شد و بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست