Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@06:05:31 GMT

درمان سرطان پوست با یک روش دو جانبه

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۰۵۲۷

صراط:

پژوهشگران در حال توسعه درمانی برای سرطان پوست هستند که تزریق نانوذرات به تومور و از بین بردن سلول‌های سرطانی با یک روش دو جانبه را به عنوان جایگزینی احتمالی برای جراحی ارائه می‌دهد.

 

به گزارش مهر دکتر "مایکل ژیراردی"(Michael Girardi)، استاد "دانشگاه ییل"(Yale University) و از پژوهشگران این پروژه گفت: درمان سرطان پوست برای بسیاری از بیماران، کار پیچیده‌ای است؛ مگر این که راهی برای درمان موثر با یک روش ساده مانند تزریق وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافتن یک راه ساده‌تر برای درمان سرطان‌های پوست مانند سرطان سلول پایه‌ای و سرطان سلول سنگ‌فرشی همیشه موضوع مهمی در پزشکی پوست بوده است.

 

برای درمان این بیماری‌ها، نانوذرات مبتنی بر پلیمر که حامل ماده شیمی‌درمانی هستند، به تومورها تزریق می‌شوند. کلید موفقیت این درمان، این است که نانوذرات، قابلیت اتصال زیستی دارند؛

 

یعنی به تومورها متصل می‌شوند و آنقدر متصل باقی می‌مانند تا شمار قابل توجهی از سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

 

"مارک سالتزمن"(Mark Saltzman)، از پژوهشگران این پروژه گفت: هنگامی که نانوذرات ما به یک تومور تزریق می‌شوند، مشخص می‌شود که آنها در تومور به خوبی حفظ شده‌اند. نانوذرات تجمع می‌کنند و به ماتریس تومور متصل می‌شوند؛ به همین دلیل یک تزریق برای مدت طولانی زمان می‌برد. ذرات در تومور می‌مانند و ترکیبات را به آرامی آزاد می‌کنند.

 

پژوهشگران برای مقایسه، همان دارو را بدون نانوذرات، به تومورهای مدل‌های کنترل‌شده تزریق کردند. آنها دریافتند که تومورها پس از تزریق داروی حاوی نانوذرات، به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابند.

 

همچنین برای درمان نیز مهم است که عامل درمانی با عاملی ترکیب شود که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

 

ژیراردی ادامه داد: هدف این روش درمانی، این نیست که فقط سلول‌ها از بین بروند و در همان جا رها شوند؛ بلکه هدف این است که سیستم ایمنی بدن تحریک شود تا خرابکاری را پاکسازی کند و نسبت به سلول‌هایی که ممکن است مستقیما از بین نرفته باشند، واکنش نشان دهد. بدین ترتیب، این روش یک حمله دو جانبه به سرطان محسوب می‌شود.

 

به گفته پژوهشگران، تزریق به تومورها در بسیاری از موارد می‌تواند نیاز به جراحی را از بین ببرد. همچنین ممکن است از عفونت‌های احتمالی زخم و سایر عوارض آن پیشگیری کند. به علاوه، برخی از افراد مبتلا به سایر بیماری‌ها، گزینه‌های ضعیفی برای جراحی به شمار می‌روند.

 

همچنین درمان مبتنی بر تزریق به این معناست که بیماران می‌توانند چندین تومور را در یک جلسه درمان کنند.

 

پژوهشگران با یک شرکت استارتاپی موسوم به "Stradefy Biosciences" در حال همکاری هستند تا این فناوری را توسعه دهند.

 

این پژوهش، در مجله "PNAS" به چاپ رسید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سرطان پوست درمان صراط برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه