Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:29:23 GMT

سامانه خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۰۸۷۶

سامانه خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور جمعی از هنرمندان متعهد عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر در سالروز میلاد پر برکت حضرت زهرا (س) راه‌اندازی شد.

این سامانه با هدف ایجاد ارتباط دوسویه بین ستاد بازسازی عتبات و علاقه‌مندان به اهل بیت، تسهیل زمینه مشارکت خیران با استفاده از ابزارهای نوین و شفاف‌سازی منابع و مصارف نذورات، راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هموطنان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org پس از ثبت نام و عضویت در این سامانه از خدمات متنوعی در زمینه اجتماعی، فرهنگی و دینی بهره‌مند شده و پیشنهادات خود را ارائه کنند.

یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در آئین رونمایی از این سامانه گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکلی مردم نهاد است که با تدبیر شهید حاج قاسم سلیمانی و با هدف زمینه‌سازی برای تحقق تمدن اسلامی ایجاد شد.

وی اظهار داشت: تسهیل شرایط برای مشارکت خیران و ساماندهی نذورات و هزینه کرد این منابع برای بازسازی و توسعه عتبات دو محور اصلی فعالیت این تشکل مردمی است.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات می‌گذرد افزود: اقدامات انجام شده در اعتاب مقدسه به سه بخش زمانی کوتاه مدت شامل نظافت و رفع نیازهای ضروری حرم‌ها، میان مدت شامل طرح‌های بازسازی و مرمت ابنیه و ساخت ضریح‌ها و برنامه‌های بلند مدت شامل اجرای طرح‌های توسعه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود.

افضلی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: شهید سلیمانی اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) و طرح توسعه حرم مطهر حسینی را ماندگارترین اثر انقلاب اسلامی در اعتاب مقدسه می‌دانست.

وی با اشاره به سابقه یکهزار ساله ایرانیان در امر بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر گفت: در عصر کنونی نیز صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در جوار حرم مطهر علوی همچون موزه‌ای، عرضه کننده هنر معماری ایرانی و اسلامی به زائران اعتاب مقدسه است.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه مهمترین ویژگی منابع مالی اجرای این طرح‌ها، جنبه مردمی بودن آن است افزود: ستاد به عنوان نماینده مردم، کمک‌های داوطلبانه خیران و نذر هموطنان را در همان محل مورد نظر و نذر آنان هزینه می‌کند.

وی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از این منابع مردمی در جهت خرید کالا و خدمات از صنایع داخلی استفاده می‌کند که به این طریق برکت نذر خیران دوباره به چرخه اقتصاد کشور برگردانده می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دیگر ستاد بازسازی عتبات عالیات در حوزه‌های اجتماعی گفت: حوزه فعالیت خیران حرم‌ساز و موکب‌های اربعینی تنها به اعتاب مقدسه محدود نمی‌شود بلکه در داخل کشور نیز فراخور نیاز کشور وارد عرصه خدمت می‌شوند.

افضلی با یادآوری فراخوان شهید سلیمانی از موکب‌ها برای کمک به هموطنان سیل زده خوزستان و لرستان گفت: خیران حرم‌ساز و خادمان موکب‌ها در مواقع بحرانی مانند سیل، زلزله و این اواخر شیوع کرونا، با فعالیت جهادی به کمک هموطنان شتافتند.

کد خبر 5138294

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات انقلاب اسلامی ایران عتبات عالیات کربلا نجف اشرف حرم امام حسین انقلاب اسلامی ایران حضرت زهرا س قرآن کریم قرآن ولادت حضرت زهرا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی دهه فجر سازمان تبلیغات اسلامی سنگر انقلاب اسلامی مداحان جمهوری اسلامی ایران انقلاب ستاد بازسازی عتبات عالیات اعتاب مقدسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تجمیع و تحلیل اطلاعات مربوط به تماس شهروندان در سامانه پاسخگو توانسته این مجموعه را در بهبود کیفیت ارائه خدمات منطبق با نیاز مشتریان و همچنین ارزیابی سطح کیفی خدمات در مراکز معاینه فنی شهر تهران همراهی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی در توضیح فعالیت سامانه پاسخگو بیان کرد: در راستای پیاده سازی نظام مدیریت امور مشتریان و پاسخگوئی مناسب به سئوالات و مشکلات شهروندان و همچنین اجرای طرح کاهش در شهر تهران این ستاد نسبت به راه اندازی مرکز تماس۹۶۰۰۶۰۰۰ اقدام نموده است.

میرزایی قمی ضمن تاکید براهمیت پاسخگویی به شهروندان یادآور شد: در حال حاضر مرکز تماس ستاد ۹۶۰۰۶۰۰۰ و سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران آمادگی پاسخ به سوالات و مشکلات شهروندان گرامی را دارد. از مشتریان درخواست می شود جهت دریافت اطلاعات صحیح مربوط به مراکز معاینه فنی شهر تهران و یا هرگونه پیشنهاد تنها با این دو سامانه تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به تعداد ۲۲ هزار تماس با سامانه پاسخگویی ستاد معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ افزود: بنا بر گزارش استحصال شده از پنل مدیریتی سامانه پاسخگو در سال گذشته به تعداد بالغ بر ۳۰ هزار پرسش شهروندان پاسخ داده شده و در هر تماس بیش از یک سوال مطرح شده است. تحلیل سئوالات مطرح شده نشان می دهد که پرسش مربوط به سامانه تهران من با سهم ۴۲ درصد در رتبه نخست، آدرس مراکز معاینه فنی شهر تهران با سهم ۱۸ درصد در رتبه دوم و معرفی مراکز معاینه فنی پذیرش حضوری با سهم ۱۰ درصد در رتبه سوم قرار داشته است. 

سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص زمان فعالیت سامانه پاسخگو افزود: اپراتورهای مرکز تماس ۹۶۰۰۶۰۰۰ در وقت اداری آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان هستند ضمن اینکه در خارج این زمان بدون نیاز به ارتباط با اپراتور بصورت تلفن گویا دسترسی به اطلاعات کلی و متداول مورد نیاز جهت انجام معاینه فنی در مراکز امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران