Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه تحریم‌ها مواضع مسکو در قبال خط لوله "جریان شمالی-۲" را تغییر نخواهد داد، وعده داد: "مذاکرات جدی" با واشنگتن درباره واکنش آمریکا به اعتراضات غیرقانونی در روسیه انجام می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته اعلام کرد که مقامات مسکو قصد دارند "مذاکرات جدی" با واشنگتن در رابطه با واکنش ایالات متحده با اعتراضات غیرقانونی در داخل روسیه انجام دهند و در آینده نزدیک می توان منتظر این اقدام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات تأکید کرد که طرف آمریکایی قادر نخواهد بود افکار عمومی جهانی را، با اظهارات خود علیه روسیه درباره اینکه گویا در این جریانات حقوق بشر نقض شده، از مشکلات داخلی در ایالات متحده منحرف سازد.

زاخارووا در عین حال یادآور شد که مقامات مسکو بشدت نگران عملیات تعقیب قضایی علیه شرکت کنندگان در هجوم مردمی اخیر به ساختمان کنگره آمریکا و همچنین تمامی افراد مخالف در جریان انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هستند. وی به مقامات واشنگتن توصیه کرد: «قابل پیش بینی است که اعتراضات به خودی خود از بین نخواهند رفت و نارضایتی مردمی را نمی‌توان زیر فرش پنهان کرد.»  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که مواضع مسکو در رابطه با خط لوله گاز "جریان شمالی-2" از طریق اعمال تحریم‌ها تغییر نخواهد کرد.  این دیپلمات گفت: «مقامات آمریکایی باید این واقعیت را درک کنند که تلاش برای بدست آوردن چیزی از روسیه با استفاده از اعمال فشارهایی نظیر تحریم، فهرست توقیف غیرقانونی و اقدامات مخرب و بدون نتیجه، ممکن نخواهد بود.

وی تأکید کرد که خط لوله گاز "جریان شمالی-2" صرفاً جنبه اقتصادی داشته و هدف از ساخت آن تأمین ارسال پایدار گاز روسیه به کشورهای اروپایی خریدار آن با قیمت‌ رقابتی و در کوتاهترین مسیر ممکن است و اعمال تحریم‌ها علیه این پروژه در وهله نخست به شرکای اروپایی آمریکا آسیب خواهد رساند.

کاخ سفید: بایدن معتقد است خط لوله نورد استریم یک قرارداد بد برای اروپا استمقام روس: با وجود تحریم‌های آمریکا خط لوله "جریان شمالی-2" تکمیل خواهد شدقصد آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه دو خط لوله گاز روسیه به اروپا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه جریان شمالی تحریم ها خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور شخصاً در تلاش های گسترده برای دستیابی به توافق در مورد اسیران صهیونیست دربند مقاومت و آتش‌بس در نوار غزه شرکت داشته است.

به گفته مقامات آمریکایی، بایدن دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه را در چهار یک راهبرد گسترده‌تر در داخل و خارج ضروری می‌داند.

آنها افزودند که بایدن می خواهد هر کاری که می تواند انجام دهد تا به توافقی دست یابد که معتقد است عملیات نظامی در رفح را متوقف خواهد کرد.

مقامات آمریکایی همچنین گفتند که کاخ سفید بر این باور است که آتش بس در نوار غزه، حملات نیروهای مسلح یمن را به کشتی ها در دریای سرخ متوقف می‌کند و این توافق ممکن است اسرائیل و حزب الله را از آستانه جنگ دور کند.

کد خبر 6094418

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند