Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@15:27:43 GMT

قطار ملی در ریل متروی تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۲۰۴۳

قطار ملی در ریل متروی تهران

تین نیوز

مدیرعامل متروی تهران در مورد آخرین وضعیت قطار ملی مترو و ورود جهاددانشگاهی و سهم آن در تولید آن توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی امام در مورد آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو با بیان اینکه بر اساس ماده۵۴ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه، دولت موظف است که تا سال ۱۴۰۰ عمق داخلی سازی قطارهای مترو را افزایش دهد گفت: برهمین اساس باید سهم داخلی سازی از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر همین اساس و باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، در تیرماه سال گذشته توافقی فی مابین معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری تهران و صندوق امید منعقد شد  افزود: در این راستا مقرر شد طی ۱۸ ماه عمق داخلی سازی قطارهای مترو افزایش یابد و از آنجایی که این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ می داد، لازم بود که همه بخش‌ها و شرکت‌هایی که می‌توانند ما را در ساخت یک قطار ملی برای مترو کمک کنند، شناسایی شوند.

به گفته وی، برهمین اساس ساخت قسمت‌های مختلف قطار مترو را به بخش های توانمندی همچون مپنا، شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی و ... دادیم که خوشبختانه با وجود تحریم‌ها علیه کشور و شیوع کرونا در جهان، کار ساخت واگن ملی با قوت و قدرت ادامه یافت.

امام افزود: تمام مجموعه های ساخت و تولید قطار ملی به زمان بندی ۱۸ ماهه پایبند هستند و طی روزهای آتی شاهد رونمایی از یک رام قطار با سه واگن خواهیم بود و بعد از آن نیز یک رام قطار با ۷ واگن رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه حالا که به تکنولوژی ساخت قطارهای مترو دست یافتیم، قرار است قطارهایی با واگن‌های مختلف ساخته شود تا به نیاز همه خطوط مترو در همه کلانشهرها پاسخ داده شود، ادامه داد: در تهران عمدتا از قطارهای ۷ واگنه استفاده می‌شود اما در برخی خطوط منشعب (فرودگاه مهرآباد) نیز از قطار سه واگنه استفاده می شود و این در حالی است که در برخی کلانشهرها در خطوط مترویشان از قطارهای ۵ واگنه استفاده می‌شود، اما حالا که به تکنولوژی ساخت دست یافتیم و می توانیم در همه بخش‌های واگن بسازیم، البته فعلا از دو قطار سه و هفت واگنه رونمایی می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در دهه فجر شاهد رونمایی از اولین قطار ملی خواهیم بود و بعد از انجام تست‌های لازم این یک رام قطار ملی با عمق داخلی سازی۸۵ درصد وارد خطوط مترو می‌شود، افزود: خوشبختانه با توجه به ظرفیت های مهندسی و تجارب کسب شده، شاهد تداوم ساخت قطارهای مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد خواهیم بود و باید اعلام کنم هم در طراحی و هم در ساخت توانستیم از ظرفیت نهادی مختلف علمی از جمله جهاد دانشگاهی بهره مند شویم.

وی به نقش جهاددانشگاهی در ساخت قطار ملی اشاره کرد و با بیان اینکه این نهاد در زمینه ساخت تکنولوژی رانش قطارهای مترو وارد میدان شد و توانست با موفقیت به این دستاورد برسد، اظهار کرد: از آنجایی که قطارهای مترو، فاقد لوکوموتیو هستند و از هفت واگن، ۵ واگن خودکشش هستند، باید سیستم رانش آنها به خوبی فعال باشد و کنترل لازم را نیز انجام دهد که خوشبختانه این سیستم مهم توسط جهاددانشگاهی تعبیه شده و با داخلی سازی این قسمت، میلیاردها تومان در ساخت قطارها صرفه جویی ارزی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو تهران قطار ملی عمق داخلی سازی قطارهای مترو ساخت قطار قطار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور

تین نیوز

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور و پیگیری های وزارت کشور جهت تأمین واگن های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وحیدی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کارها روی روال است؛ اما زمان می برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن های جدید مترو مدتها قبل رها  شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدتها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه ها از انعقاد قراردادها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می برد نمی دانم اما اینکه چه کسی ضرر می کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • حرکت دوباره مترو تهران - کرج
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود