Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:47:21 GMT

بایدن: دوره کوتاه آمدن واشنگتن در برابر مسکو گذشت

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۲۱۳۸

بایدن: دوره کوتاه آمدن واشنگتن در برابر مسکو گذشت

رئیس جمهور آمریکا گفت، وی در پیام خود به همتای روسی‌اش اعلام کرد که زمان کوتاه آمدن و عقب نشینی ایالات متحده در برابر روسیه به سر رسیده است.

به گزارش مشرق؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود دیروز (پنجشنبه) خود اعلام کرد که در پیام خود به ولادیمیر پوتین به صراحت گفت که «روزهای کوتاه آمدن آمریکا در برابر رفتارهای خصمانه روسیه و دخالت‌های آن در انتخابات و حملات سایبری و مسمومیت شهروندان گذشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن افزود: «تردیدی نخواهیم داشت که روسیه بهای آن را خواهد داد. ما از منافع مهم کشور خود دفاع خواهیم کرد و در برخورد با روسیه در چارچوب ائتلاف و هماهنگی با شرکایی که تفکر مشابه را دارند، موثرتر عمل خواهیم کرد».

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی مجددا اعلام کرد که واشنگتن از اقدام دولت روسیه در بازداشت الکسی ناوالنی نگران و خواستار آزادی اوست.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف روز شنبه در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود بر ضرورت احترام به قوانین روسیه و نظام قضایی آن تأکید کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر آنتونی بلینکن سرگئی لاوروف ولادیمیر پوتین دولت روسیه جو بایدن حملات سایبری روسیه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم