Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@23:19:22 GMT

دادگاه بین‌المللی شکایت قطر علیه امارات را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۲۸۳۴

دادگاه بین‌المللی شکایت قطر علیه امارات را رد کرد

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه ۲۴، دادگاه کیفری بین المللی دادخواست قطر را که طی آن امارات را به اعمال تبعیض علیه شهروندان قطر در طول محاصره این کشور در جریان بحران سال ۲۰۱۷ متهم کرده بود با این ادعا که این پرونده جزو اختیارات دادگاه نیست، رد کرد.

 عبدالقوی احمد یوسف، رئیس این دادگاه که بالاترین دستگاه قضایی سازمان ملل محسوب می شود، گفت، بررسی این دادخواست قطر علیه امارات جزو اختیارات دادگاه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۸ دوحه شکایتی را به دادگاه کیفری بین المللی علیه امارات ارائه و این کشور را به انجام نقض مداوم حقوق بشر در حق قطری ها متهم کرده بود.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد، امارات یکسری اقدامات تبعیض آمیز مانند طرد گروهی شهروندان قطری از امارات، ممانعت از آمد و شد قطری ها به امارات را در حق مردم امارات مرتکب شده و از شهروندان خود نیز خواسته است قطر را ترک کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد، دادگاه کیفری بین المللی طی حکم نهایی الزام آور و غیر قابل تجدید نظر اعتراض امارات علیه دادخواست قطر درباره پرونده توافقنامه بین المللی نابودی تمامی اشکال تبعیض را تایید کرد.

این دادگاه اعلام کرد، براساس توافقنامه بین المللی نابودی تمامی اشکال تبعیض، اقدامات امارات علیه قطر در طول محاصره این کشور تبعیض محسوب نمی شود.

به این ترتیب دادگاه اعلام کرد، دادخواست قطر جزو اختیارات این دادگاه نیست و براساس توافقنانه مذکور دادخواست قطر را رد کرد.

در پی این اعلام دادگاه کیفری بین المللی که پس از توافق العلا میان کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین از سویی و قطر از سوی دیگر صورت می گیرد، عبدالله النقبی، مدیر بخش حقوق بین الملل در وزارت خارجه امارات از این حکم دادگاه قدردانی کرد و گفت، کشورش برای این دادگاه احترام قائل است و از کارش قدردانی می کند.

وی مدعی شد، امارات به دنبال اجرای تعهدات خود براساس توافق العلا است و به تمامی اقدامات در حق قطر که طبق بیانیه صادره در تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ اتخاذ شده، پایان داده است.

النقبی افزود، امارات امیدوار است توافق العلا و ساز و کار آن به صورت کامل اجرایی شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی وزارت خارجه قطر امارات علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اسدالله اسدی دادگاه کیفری بین المللی دادخواست قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، این پرونده توسط رئیس دادگاه شماره 18 تحقیقاتی بارسلونا به دلیل شعارهای نژادپرستانه و توهین علیه فوتبالیست برزیلی رئال تشکیل شده است.

قاضی تحقیقاتی را در مورد دو هوادار باشگاه بارسلونا به اتهام توهین نژادپرستانه به وینیسیوس در جریان مسابقه ال‌کلاسیکوی اکتبر گذشته در استادیوم المپیک مونتجوئیک (برتری 1-2 رئال) آغاز کرده است.

همانطور که منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری EFE اطلاع داده اند، با درخواست لالیگا این دو فرد که بازداشت شده اند، احتمالا با مجازات سنگین روبرو خواهند شد و وینیسیوس نیز اعلام کرده می خواهد در دادگاه علیه آنها شهادت بدهد.

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد