Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: متاسفانه در سالیان اخیر با تبدیل محل پخش رودخانه خررود در اسفرورین به منطقه مسکونی از سوی شهرداری اسفرورین و خانه‌سازی در آن همواره خطر سیل اسفرورینی‌ها را تهدید می‌کند. - اخبار استانها -

قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به احتمال طغیان روخانه خررود در بارش‌های امروز و فردا اظهار داشت: متاسفانه در سالیان اخیر با تبدیل محل پخش سیلاب رودخانه خررود در اسفرورین به منطقه مسکونی از سوی شهرداری اسفرورین و خانه‌سازی در آن همواره خطر سیل اسفرورینی‌ها را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بعد از تبدیل اسفرورین از روستا به شهر و با توجه به خشکسالی چند ساله شهرداری اسفرورین در پی درخواست برخی اسفرورینی‌ها اقدام به تغییر کاربری اراضی در معرض سیلاب و تفکیک این زمین‌ها کرد و این زمین‌های سیلاب‌خیز در یک کار غیرکارشناسی به زمین مسکونی تبدیل شد که امروز در آنها خانه‌سازی صورت گرفته است.

مهدیخانی ادامه داد: در سالیان اخیر که رودخانه قدیمی و بزرگ وسط شهر اسفرورین به یک کانال آب با ظرفیت عبور حداکثر 30 تا 40 متر مکعب آب در ثانیه تبدیل شد، به هنگام بارندگی که دبی و سرعت آب رودخانه خررود به 350 تا 400 متر مکعب در ثانیه می‌رسد، سیلاب از کانال اسفرورین بیرون می‌زند و کل این شهر را سیل می‌برد.

فرمانده عملیات پاسخ به بحران استان قزوین با اشاره به هزینه‌کرد یک میلیارد تومان در ابتدای سال جاری برای ساخت سیل‌بند خاکی بر مسیر رودخانه خررود برای انحراف جریان سیلاب از این شهر و جلوگیری از آسیب دیدن مناطق مسکونی گفت: متاسفانه برخی کشاورزان اسفرورین به طمع زیرکشت بردن زمین‌های بیشتر این سیل‌بند را به‌هم می‌زنند تا آب بیشتری را وارد زمین‌های خود کنند که نتیجه آن ورود سیلاب به داخل اسفرورین و تخریب خانه و منازل مردم است.

سیلاب 10 میلیارد تومان به استان قزوین خسارت زدامسال روستاهای منطقه آراسنج قزوین از سیل در امان هستنددلهره شهروندان جنوبی‌ترین منطقه قزوین / با هر بارش باران سیلاب فاضلاب زندگی مردم را نابود می‌کند+فیلم

مهدیخانی افزود: با توجه به اینکه از امشب تا صبح یکشنبه بارندگی زیادی در استان قزوین داریم، دستکاری سیل‌بند خررود خطرات جانی در پی دارد و می‌تواند در صورت طغیان رودخانه وحشی خررود بخشی از منازل مسکونی را تخریب کند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت سیل‌بند خاکی بر مسیر رودخانه خررود به سمت دانسفهان برای حفاظت از جان و مال دانسفهانی‌ها صورت گرفته و نباید چند کشاورز به طمع زیرکشت بردن خارج از قاعده اراضی خود با منفعت‌طلبی این سیل‌بند را تخریب کنند و جان و مال سایر همشهریان خود را به خطر اندازند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین رودخانه خررود اسفرورینی ها استان قزوین زمین ها سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مراسم پاکسازی رود دره درکه که با حضور مهدی اسفندیاری مشاور اجرایی این اداره کل و... به مناسبت هفته زمین پاک در منطقه یک برگزار شد گفت: کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تکلیف قانونی است و دستگاه‌های خصوصی و عمومی در کنار شهروندان باید ملزم به اجرای آن باشند.

او با اشاره به شعار هفته زمین پاک گفت: با توجه به شعار امسال که " سیاره زمین در مقابل پلاستیک" است باید حفظ محیط زیست از این ماده زیانبخش دغدغه ای عمومی در نظر گرفته شود و مردم بدانند که کیسه پلاستیکی تبدیل به میکروپلاستیک می‌شود و به سلامت شهروندان آسیب وارد می‌کند برای همین باید از رها سازی آن در محیط های طبیعی به خصوص بکر و طبیعت کوهستان خودداری کنند.

کریمی از همه شهروندان و مدیران و سازمان ها خواست با تدبیر و تلاش، مواد پلاستیکی را جایگزین مواد قابل بازیافت کنند و با فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت شهروندان، زمین را حفظ نمایند.

نوید انصاری مدیر اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه یک نیز گفت: برنامه های "هفته زمین پاک" از ۲ تا ۹ اردیبهشت ماه در منطقه یک برگزار شد و در این راستا پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه نیز با همکاری شهرداران ناحیه دو و کوهستان، مدیران و کارشناسان محیط زیست منطقه یک، اعضای خانه و کانون های محیط زیست، شورایاری محله درکه، کانون نوجوانان محله درکه و ... و با اجرای برنامه های نمایشی، میز خدمت از طرف مرکز بهداشت درکه همراه بود و در پایان به ۱۵ نفر به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان