Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امید امروز جمعه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهار داشت: از جمله توجهات دولت به روستاها توسعه گازرسانی است بطوریکه ابتدای کار این دولت تنها ۱۳ هزار روستا از نعمت گاز برخوردار بود و این عدد به ۳۵ هزار روستا افزایش یافت.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۶ درصد روستاهای کشور به شبکه گازرسانی متصل شده است، اضافه کرد: بخش دیگری از توجه دولت به روستاها مربوط به اتصال آنها به شبکه آب شرب سالم است؛ در این دولت هر هفته بطور متوسط ۴۷ روستای کشور از شبکه آبرسانی بهره مند شد و برای این مهم پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: قبل از دولت یازدهم اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات تنها ۱۵ درصد بود اما اکنون به ۹۴ درصد رسیده و مصمم هستیم تا پایان عمر دولت همه روستاهای کشور به این شبکه متصل شوند.
امید با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال روستایی گفت: از محل صندوق توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار به این امر تخصیص یافت و با اعتبار ریالی بانک‌ها میزان بودجه اشتغال روستایی به ۲۲۰ هزار میلیارد ریال رسید و نتیجه آن افزایش سهم روستائیان در اشتغال از پنج به ۳۰ درصد است.
در این دیدار نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان هم با اشاره به خدمات دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب به روستاییان و آحاد مردم گفت: جامعه باید نسبت به عملکرد مدیران که ممکن است نقاط ضعفی هم دارد منصف باشد و تنها دیدن نقطه ضعف بی انصافی است.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی خاطرنشان کرد: اگر ضعفی در بخشی از خدمات وجود دارد باید تذکر داد نه اینکه تخریب کرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم را زهکشی اراضی کشاورزی در این استان به مساحت ۲۸۰ هزار هکتار عنوان و اضافه کرد: نتیجه این اقدام مهم افزایش سطح زیر کشت و تولیدات محصولات کشاورزی در شمال کشور است.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: البته در کنار توجه به زیرساخت‌ها باید به مساله مصرف‌کننده شدن روستاییان نیز توجه کرد زیرا در گذشته آنان صرفا تولید کننده بودند اما امروز به مصرف کننده هم تبدیل شده‌اند.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه دولت باید اقداماتی انجام دهد تا روستاییان روی پای خود بایستند که این امر نیازمند توجه به حوزه اشتغال و درآمد پایدار است، تصریح کرد: البته این که از دولت بخواهیم همه کارها را انجام دهد غیرممکن است زیرا با توجه به مشکلات جامعه هیچ دولتی نمی‌تواند همه نیازهای مردم را برطرف کند.

استاندار گلستان هم گفت: گلستان دومین استان کشور به لحاظ دارا بودن جمعیت روستایی است به طوری که ۴۷ درصد سکنه آن در روستاها زندگی می‌کنند.
هادی حق‌شناس بیان کرد: ۵۰ درصد از اشتغال گلستان به ویژه در بخش کشاورزی مربوط به روستاییان است و جمعیت روستایی هفت شهرستان گلستان از جمعیت شهرها بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: امروز همه روستاهای گلستان از نعمت برق، ۹۷ درصد آنها از گاز طبیعی و ۷۰ درصد از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال در گلستان گفت: در شرایطی که ۵ سال از ۷ سال دولت در تحریم بودیم از ۱۲ هزار کلاس درس موجود یک هزار و ۸۰۰ کلاس در این دولت ساخته شد و تا پایان دولت این کلاس‌ها به ۲ هزار مورد خواهد رسید.

گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد. 

برچسب‌ها نهاد ریاست جمهوری مناطق محروم استانداری گلستان محمد امید جامعه عشایری سید کاظم نورمفیدی توسعه روستایی گلستان هادی حق شناس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد ریاست جمهوری مناطق محروم استانداری گلستان نهاد ریاست جمهوری مناطق محروم استانداری گلستان محمد امید جامعه عشایری توسعه روستایی گلستان هادی حق شناس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن

به گزارش قدس آنلاین،  یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان ۴۰۰ به ریاست عمار عفاش جاسوس تحت پیگرد دستگیر شده‌اند.

ماموریت جاسوس‌ها، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مواضع متعلق به نیروهای مسلح یمن در ساحل غربی جمهوری یمن و دادن این اطلاعات به آمریکا و  اسرائیل به عنوان دشمنان یمن بوده است.

جاسوس‌های یگان ۴۰۰ اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

افراد  دستگیر شده به شناسایی مواضع شلیک موشک و پهپاد و مواضع قایقهای نیروهای مسلح و انتقال اطلاعات مورد نظر به اربابان خود می‌کردند.

مزدوران یگان ۴۰۰ با اطلاعاتی که به دشمنان آمریکایی و  انگلیسی دادند، باعث شهید و زخمی شدن شماری از مردم و وارد آمدن خسارتهای مادی شدند.

ماموریت ترور نیروهای مسلح و امنیتی و از کار انداختن تجهیزات و ادوات نیروهای مسلح یمن به این جاسوس‌ها واگذار شده بود.

دستگاههای امنیتی از هیچ تلاشی برای ایمن سازی جبهه داخلی و استحکام آن در برابر تلاشهای دشمنان آمریکایی و اسرائیلی برای رخنه به جامعه دریغ نخواهند کرد.

منبع امنیتی خاطر نشان کرد درباره خطر همکاری با دستگاههای اطلاعاتی دشمن که مجازات آن تا حد  اعدام می رسد، هشدار می دهیم.

رسانه های امنیتی امروز ساعت ۱۵(به وقت محلی) گوشه هایی از اعترافات جاسوسان دستگیر شده و اسامی برخی از سرکردگان یگان موسوم به یگان ۴۰۰ را در رسانه های ملی پخش خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است