Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس با تاکید بر لزوم جذب بیشتر اعتبارات محرومیت زدایی به استان قزوین گفت: سطح محرومیت در استان همچنان بالاست و باید سهم اعتبارات محرومیت زدایی قزوین در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، روح‌الله عباسپور در مراسم افتتاح و راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهداشتی و سلامت شهرستان آوج که ظهر امروز با حضور مقامات دولتی استان در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان آوج به عنوان محروم‌ترین شهرستان استان قزوین شایسته توجه دولت برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به فاصله 120 کیلومتری آوج تا قزوین رفت‌وآمد آوجی‌ها به شهر قزوین برای برخورداری از امکانات درمانی و پزشکی هزینه‌های زیادی را برای آنها ایجاد می‌کرد که امیدواریم با راه‌اندازی مرکز جامع خدمات سلامت آوج این مشکل تا حدودی برطرف شود و مراجعه آوجی‌ها به مراکز درمانی شهر قزوین کاهش یابد.

عباسپور با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی در شهرستان محروم آوج ادامه داد:‌ در حال حاضر آوج از معدود شهرستان‌هایی در کشور است که از نعمت داشتن بیمارستان دولتی و عمومی محروم است و با توجه به اینکه مجوز ایجاد یک باب بیمارستان در این شهرستان اخذ شده، باید هر چه زودتر احداث این بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: یکی از شاخصه‌های رفاه و تامین اجتماعی در هر کشوری برخورداری مردم از خدمات ارزان بیمارستانی و درمانی است که در شهرستان آوج با وجود همه محرومیت‌ها این شاخص بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

ضرورت بازتعریف شاخص‌های محرومیت در قزوین

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جذب بیشتر بودجه و اعتبارات محرومیت زدایی به استان قزوین گفت: علی‌رغم نزدیکی قزوین به پایتخت و استان‌های توسعه‌یافته سطح محرومیت در استان همچنان بالاست و باید این سطح محرومیت در اصلاح سهم قزوین در اصلاح لایحه بودجه 1400 در نظر گرفته شود.

عباسپور با اشاره به ضرورت بازتعریف شاخص‌های و مصادیق محرومیت در استان افزود: امروز بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی ما مانند جاده‌های روستایی و مدارس ما در مناطق محروم فرسوده هستند که این زیرساخت‌های فرسوده باید از آمار در اختیار سازمان برنامه و بودجه حذف شوند؛ چرا که عملاْ بلااستفاده و بلاکاربرد هستند.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات بودجه‌ای به ویژه ردیف‌های بودجه ملی میان شهرستان‌های استان قزوین سبب از بین رفتن اختلاف سطح رفاه بین این شهرستان‌ها شده و نرخ امید به زندگی و رفاه در مناطق محرومی مانند آوج را ارتقا می‌دهد.

محرومیت‌زدایی بسیجیان در "مشعلدار"؛ قدردانی پیرزن روستایی از خدمات جهادگران سپاه‌ قزوین + فیلمعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: منطقه کوهین از ضعف‌ها و محرومیت های زیرساختی بزرگی در رنج استسفیران سلامت سپاه مهارت‌های درمانی را به روستاییان محروم قزوین می‌آموزند

لزوم اختصاص آمبولانس به آوجی‌ها

فرماندار شهرستان آوج هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه مرکز جامع خدمات سلامت آوج با اعتبار 20 میلیارد تومانی احداث و راه‌اندازی شده است، گفت: این مرکز جامع درمانی با انجام فعالیت‌هایی در حوزه زنان و زایمان، داخلی، اطفال، قلب و عروق، جراحی و ارتوپدی بخشی از نیاز آوجی‌ها به خدمات پزشکی پیشرفته را تامین می‌کند.

نصرت‌الله علیرضایی با تاکید بر لزوم اختصاص خودروهای آمبولانس برای انتقال سریع بیماران اورژانسی به بیمارستان‌های تخصصی شهر قزوین اضافه کرد: با وجود فاصله بین آوج و قزوین انتقال مریض از طریق خودروهای معمولی کاری خطرناک و غیرایمن است که باید این معضل با مساعدت بودجه‌ای دولت و نمایندگان مجلس برطرف شود.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین مجلس محرومیت زدایی لایحه بودجه 1400 استانداری قزوین مجلس محرومیت زدایی لایحه بودجه 1400 اعتبارات محرومیت زدایی تاکید بر لزوم شهرستان آوج استان قزوین مرکز جامع آوجی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

بنابر روایت تسنیم، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902990

دیگر خبرها

  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟