Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@09:04:45 GMT

ذوب آهن یک- سپاهان ۳/ دربی به کام طلایی پوشان

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۱۴۷۲۲

ذوب آهن یک- سپاهان ۳/ دربی به کام طلایی پوشان

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر ذوب آهن به ۳ امتیاز ارزشمند دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ تیم‌های ذوب آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های ذوب آهن و سپاهان

ورزشگاه: فولادشهر

گل‌ها: حسین شنانی (دقیقه ۸۰) برای ذوب آهن- محمد محبی (دقیقه ۲)، دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۷۹)، یاسین سلمانی (دقیقه ۹۰+۵) برای سپاهان

اخطار: میلاد جهانی (دقیقه ۱۴)، قاسم حدادی فر (دقیقه ۹۰) از ذوب آهن- امید نورافکن (دقیقه ۷۲)، محمدرضا خلعتبری (دقیقه ۹۰) از سپاهان

ذوب آهن: شهاب گردان، وحید محمدزاده، سید عبدالله حسینی، مسعود ابراهیم زاده، قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی، دارکو بیدوف، مهرداد قنبری (۵۷- علی دشتی)، دانیال مؤمنی (۴۶- عرفان پورافراز)، فرشاد محمدی مهر و محمد سلطانی‌مهر (۶۵- حسین شنانی)

سرمربی: رحمان رضایی

سپاهان: پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی (۸۷- یاسین سلمانی)، سروش رفیعی (۸۰- محمدرضا مهدی زاده)، سیدمحمدرضا حسینی (۸۰- رضا میرزایی)، محمد محبی (۷۰- محمدرضا خلعتبری) و سجاد شهباززاده (۸۷- مهدی ترکمان)

مربی: محرم نویدکیا

داور: رضا کرمانشاهی

شرح بازی:

شصت و هفتمین نبرد ذوب آهن و سپاهان در دربی اصفهان در حالی آغاز شد که در همان ابتدای کار این سپاهان بود که بازی را طوفانی آغاز کرد و موفق شد روی هوشمندی محمد محبی قبل از اتمام دقیقه ۲ پیش بیفتد تا از همان ابتدا ابتکار عمل را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گل طبیعتاً ذوب آهن برای جبران گل خورده پیش کشید و فشار زیادی روی دروازه سپاهان آورد که در این بین جدی ترین موقعیت ذوب آهن جایی بود که سرنگونی بازیکن ذوب آهن درون محوطه جریمه مشکوک به پنالتی بود.

سپاهان اما همانند نیمه نخست، در نیمه دوم نیز بازی را اداره کرد و اجازه ایجاد موقعیت خطرناک به ذوب آهن نداد. در این بین پس از ورود خلعتبری به زمین، سپاهان در فاز تهاجمی بهتر عمل کرد و روی یک ضد حمله گل دوم سپاهان با هنرنمایی خلعتبری و ضربه نهایی اسماعیلی فر به ثمر رسید. بازی اما دو دقیقه بعد و در دقیقه ۸۰ دوباره با ضربه زیبای شنانی دوباره به اختلاف حداقلی رسید و ذوب آهن امیدوار به کسب تساوی شد. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی بسیار مهیج دنبال شد و ذوب آهن برای زدن گل برتری همه تلاش خود را کرد اما این سپاهان بود که در فاز تهاجمی بهتر عمل کرد و روی چند ضد حمله می‌توانست گل‌های زیادی به ثمر برساند که در این بین تنها یک گل توسط یاسین سلمانی در دقیقه ۹۴ به ثمر رسید تا سپاهان در روزی که بهتر از میزبان خود بود به پیروزی ۳ بر یک برسد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲- سپاهان) - در یک حمله سریع پاس شهباززاده در سمت چپ محوطه جریمه به محبی رسید و او با یک تغییر مسیر ناگهانی و ضربه هوشمندانه زودتر از حسینی، دروازه گردان را باز کرد.

۲-۰ (دقیقه ۷۸- سپاهان) - در یک ضد حمله از سوی سپاهانی‌ها پاس بلند نورافکن، خلعتبری را با گردان تک به تک کرد و او پس از پشت سر گذاشتن گردان، با پاسی عرضی سبب گلزنی اسماعیلی فر به تیم سابقش شد.

۲-۱ (دقیقه ۸۰- ذوب آهن) - شوت کات دار و زیبای شنانی از کنج محوطه جریمه سپاهان دور از دستان نیازمند تبدیل به گل اول ذوب آهن شد.

۳-۱ (دقیقه ۹۰+۴- سپاهان) - در یک ضد حمله، پاس میرزایی درون محوطه جریمه به سلمانی رسید تا هافبک ۱۸ ساله سپاهان با ضربه‌ای از زاویه‌ای بسته، توپ را از بالای دستان گردان به گل تبدیل کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴- در شلوغی محوطه جریمه سپاهان توپ در بین چندین بازیکن سپاهان و ذوب آهن درگیر بود و در نهایت جلال علیمحمدی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۷- شوت دانیال اسماعیلی‌فر از سمت راست محوطه جریمه را شهاب گردان با واکنشی خوب دفع کرد.

دقیقه ۴۵+۱- نفوذ اسماعیلی‌فر به محوطه جریمه ذوب آهن با شوت بیرون پای راست او همراه بود که توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- ضربه ایستگاهی زیبا و بسیار خطرناک میلاد جهانی با واکنش بسیار خوب نیازمند راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۷۵- ضربه خطرناک شنانی از نزدیکی محوطه جریمه را نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹۰- پاس یاسین سلمانی، موجب تک به تک شدن ترکمان با گردان شد اما ضربه ترکمان را گردان دفع کرد.

اتفاق ویژه:

گل محمد محبی در دقیقه ۲، مشترکاً با دو گل دیگر به سریع‌ترین گل تاریخ دربی‌های اصفهان تبدیل شد.

بهترین بازیکن:

محمد کریمی، هافبک دفاعی سپاهان در این بازی عملکرد خوبی داشت، ضمن اینکه محمدرضا خلعتبری نیز از زمان حضورش در زمین عالی کار کرد.

کد خبر 473110

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال ذوب آهن ذوب آهن باشگاه ذوب آهن سپاهان تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان لیگ برتر فوتبال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یاسین سلمانی اسماعیلی فر محوطه جریمه محمد محبی دقیقه ۹۰ ضد حمله دقیقه ۲ ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۱۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت

در ادامه هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، به جز دو دیدار بسیار حساس که در تبریز و ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، پنج دیدار دیگر هم برگزار شد.

در نخستین بازی امروز تیم هوادار میزبان صنعت نفت آبادان بود که با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و آبادانی‌ها را یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر کرد. در این مسابقه ابتدا طالب ریکانی از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۲۰ صنعت را پیش انداخت، اما تا قبل از دقیقه ۳۰ دو گل توسط شجاعیان و اسلامی خوردند و بازی را باختند.

صنعت نفت با این شکست ۱۶ امتیازی ماند و با چسبیدن به قعر جدول، بعید است دیگر بتوانند در لیگ برتر ماندنی شوند. هوادار هم ۲۸ امتیازی شد و با قرار گرفتن در رتبه یازدهم، کاملا از انتهای جدول فاصله گرفت.

تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان برگزارکننده تنها داربی هفته بیست‌وپنجم بودند که این دو تیم از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان رودرروی هم قرار گرفتند و در نهایت به تساوی یک - یک رضایت دادند.

سعید سحرخیزان در دقیقه ۲۸ روی ارسال تورس تک گل میهمان را وارد دروازه حریف کرد تا در این فصل برای تیمش هفت گل به ثمر رسانده باشد.  فرشید باقری هم در دقیقه ۶۰ روی ارسالی از نقطه کرنر موفق به گشودن دروازه محمدرضا اخباری و ثبت گل مساوی نارنجی‌پوشان شد. گل گهر در رتبه ششم و مس نهم است.

تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نساجی مازندران که توانسته بودند در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر کار خود را با کسب پیروزی به پایان برسانند، امروز از ساعت ۱۸:۱۵ به مصاف هم رفتند که نساجی با دو گل میزبانش را شکست داد تا از منطقه سقوط فرار کند. منصور باقری و امیر اسماعیل زاده گل‌های نساجی را زدند تا این تیم ۲۲ امتیازی شود و به رتبه سیزدهم برسد.

شاگردان سیروس پورموسوی و مهدی تارتار در تیم‌های استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی امروز در دیداری حساس رودرروی هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی یک- یک به پایان رسید. با این نتیجه حالا استقلال خوزستان در رتبه پانزدهم و منطقه سقوط قرار گرفت و بعد از صنعت نفت دیگر مدعی اصلی سقوط است.

در دیگر مسابقه مصاف آلومنیوم و فولاد خوزستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. فولاد در رتبه چهاردهم و آلومینیوم دهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • سردار آزمون اجازه بزن بزن نداد! + عکس
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چلسی ۲-۰ تاتنهام: حفظ امیدها برای اروپا با بردن دربی
  • عذرخواهی پیرمرد هوادار طلایی پوشان / سپاهان: فرد توهین‌کننده به بانوان پرسپولیس لیدر ما نیست
  • پی‌اس‌جی با این تکل هنوز به فینال امید دارد (عکس)
  • فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت
  • توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!
  • تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان ۱-۱ گل گهر سیرجان
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال